Ένα λεμόνι με φτερά
Γλώσσα, Α
΄ τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η επεξεργασία του Λ, λ, η παύλα διαλόγου, το κεφαλαίο στα ονόματα, οι τόνοι, η τελεία, το ερωτηματικό, το ια, ο ενικός και πληθυντικός των ουδετέρων σε -ι.
 

21/12/2020


Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 54.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

 

  • Tι καταλαβαίνουμε από την εικόνα;

  • Tι μπορεί να λένε ο Σαμπέρ και η Ιωάννα στον καραγκιοζοπαίχτη;

  • Πώς θα μάθουμε τι λένε ακριβώς;

  • Τι λέει ο τίτλος του μαθήματος

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα του λεμονιού. Για να το πούμε πρέπει να βάλουμε τη γλώσσα στον ουρανίσκο, πίσω από τα πάνω δόντια και να φυσήξουμε από το στόμα. Ας χωρίσουμε το λεμόνι:

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

Aς πούμε λέξεις που έχουν Λ - λ.

Πάμε μικρή καρδιά σελ. 46. Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Λ, λ.

Ας βρούμε παρακάτω ποιες λέξεις έχουν Λ, λ. Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε. Το μικρό ήδη το ξέρουμε. Για να γράψουμε το κεφαλαίο χρειαζόμαστε δύο γραμμές, μία από δω και μία από κει, σαν να φτιάχνουμε μία σκηνή.

Βγάλτε το πινακάκι και γράψτε τεράστια Λ, λ.

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 46 και γράψτε Λ, λ. ΕΔΩ

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «λ» και ΟΧΙ λάμδα  ή λου.

ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ: Ένα γράμμα μια ιστορία - Το λαχανιασμένο λεωφορείο.

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Εξηγούμε πάλι ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα του λεμονιού και για να το πούμε πρέπει να βάλουμε τη γλώσσα στον ουρανίσκο, πίσω από τα πάνω δόντια, να φυσήξουμε από το στόμα και να πούμε την επόμενη φωνή.  Όταν πίσω του έχει α, λέει λα, όταν έχει ο, λέει λο, όταν έχει ε, λέει λε και όταν έχει ι ή η, λέει λι ή λη.

Ας εξασκηθούμε:

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ.

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

 

Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

 

1. Πάτα με το ποντίκι σου στα ζώα που έχουν λ για να μάθεις ποια από αυτά κάθονται στη λιακάδα. ΕΔΩ.

2. Ένωσε τα πεζά με τα κεφαλαία. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Kαι μετά διόρθωσε. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

 

22/12/2020

 

EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Πάμε Β.Μ., μεγάλη καρδιά, σελ. 54

Στο προηγούμενο μάθημα τι είχε γίνει;

Η γάτα λοιπόν έσκισε τον μπερντέ, γιατί κυνηγούσε τον παπαγάλο.

Ας διαβάσουμε όμορφα το μάθημα. Λέτε μετά από μένα. Τα δαχτυλάκια να δείχνουν.

  • Τι κάνουν τα παιδιά;

  • Πού ψάχνουν να βρουν τον παπαγάλο; Που νομίζει ο Ορφέας ότι είναι;

  • Πού υποψιάζεται ότι είναι η Μαρίνα;

  • Τελικά που είναι ο παπαγάλος;

  • Ποιος τον είδε πρώτος;

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Ελάτε να το παίξουμε!!!!!


Πάμε Β.Μ., μεγάλη καρδιά, σελ. 55

 

 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Πάμε τώρα στο βιβλίο μας Τ.Ε., καρδιά μικρή, σελ. 47.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ, ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον "πίνακα" και τα παιδιά διορθώνουν.

Λε, λο, λι, λη, λα, λια.
Λένα, λίγο, γέλια, λόγια, σάλια, στολή, τρελός, λαγός.
- Έλα Ελένη.
Είναι παπαγάλος.
Θα ήθελα λίγο γάλα.
- Πάρε ένα λεμόνι.
- Τι λες;
Αγόρασα ένα καπέλο.


 

Συνολική διάρκεια 6 ώρες εξ' αποστάσεως διδασκαλία.

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Κάνε τη φωτοτυπία. Και μετά διόρθωσε. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

2. Κάνε στο γαλάζιο τετράδιο με το δέντρο τις εργασίες στη σελ. 34. Ορθογραφία "Μέσα στο καλάθι."

3. Κάνε την ανάγνωση μαζί με τη δασκάλα. Διάβασε πολλές φορές το μάθημα μέχρι να το μάθεις σχεδόν απ' έξω. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

Μετά ψάξε στο κουίζ να βρεις ποιες λέξεις λείπουν από αυτό. Σύνδεσμος ΕΔΩ.


 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 19/12/2023

counter free