Μύτη σαν σαλάμι |
||||
2/12/2020
Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα της αγελάδας.
Aς πούμε λέξεις που έχουν Μ-μ. Ας χωρίσουμε τη λέξη όνομα. όνομα Παρακάτω βλέπουμε τις αφίσες από άλλες παραστάσεις του Καραγκιόζη που έχει δει η Μαρίνα. Κυκλώστε Μ, μ. Ποιος μπορεί να μας διαβάσει τον τίτλο της πρώτης αφίσας;
Ας πάμε και στο Τ.Ε., καρδιά μικρή, σελ. 40. Κυκλώστε στις εικόνες όπου λέει Μ, μ.
Ας βρούμε ΕΔΩ ποιες λέξεις ξεκινούν με το γράμμα Μ-μ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε. Το μικρό ήδη το ξέρουμε. Για να γράψουμε το κεφαλαίο χρειαζόμαστε γραμμές από δω, από κει και ένα χωνάκι στη μέση.
Βγάλτε το πινακάκι και γράψτε τεράστια Μ, μ. Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 40 και γράψτε Μ, μ. ΕΔΩ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «μ» και ΟΧΙ μι ή μου. ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ: Ένα γράμμα μια ιστορία - Η μικρή μαϊμού.
ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ Εξηγούμε πάλι ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα της αγελάδας και για να το πούμε πρέπει να κλείσουμε το στόμα, να φυσήξουμε από τη μύτη και να πούμε την επόμενη φωνή. Όταν πίσω του έχει α, λέει μα, όταν έχει ο, λέει μο, όταν έχει ε, λέει με και όταν έχει ι, λέει μι.
ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟ Για εξάσκηση στον συλλαβισμό χρησιμοποιώ τα χαρτάκια σημειώσεων (ΕΔΩ).
Πάρε χαρτάκι, γράψε M, βάλε το ψηλά στο γραφείο σου. Πάρε άλλο χαρτάκι γράψε μ. Πάρε άλλο χαρτάκι γράψε α. Πάρε άλλο χαρτάκι γράψε ι. Πάρε άλλο χαρτάκι γράψε ο. Πάρε άλλο χαρτάκι γράψε ε. Πάρε άλλο χαρτάκι γράψε σ. Πάρε άλλο χαρτάκι γράψε θ. Φτιάξε τώρα Μα. 'Aλλαξε και φτιάξε θα. 'Aλλαξε και φτιάξε μο. 'Aλλαξε και φτιάξε σο. κλπ. Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες εξ' αποστάσεως.
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ 1. Εξασκήσου λίγο ακόμα με τα χαρτάκια σου. 2. Ένωσε τις φωνούλες με τη σωστή εικόνα. Σύνδεσμος ΕΔΩ:
3. Κάνε τη φωτοτυπία. Kαι μετά διόρθωσε. Kατεβάστε την από ΕΔΩ.
3/12/2020
ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ, ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον "πίνακα" και τα παιδιά διορθώνουν.
Μα, μο, μι, με. ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ: Ας δούμε το βίντεο "Αριθμητική με τον Μορφονιό".
Ελάτε τώρα να διαβάσουμε μερικές προτασούλες:
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ 1. Κάνε τη φωτοτυπία. Kαι μετά διόρθωσε. Kατεβάστε την από ΕΔΩ.
2. Κάνε στο γαλάζιο τετράδιο με το δέντρο τις εργασίες στη σελ. 31. Ορθογραφία για αύριο "Μία κιθάρα." 3. Δες την παράσταση του Ευγένιου Σπαθάρη "Τα αινίγματα".
4/12/2020 ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
Μία
κιθάρα. EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Τώρα που μάθαμε να διαβάζουμε το καινούριο γράμμα ας διαβάσουμε το παρακάτω κείμενο:
Tα παιδιά πήγαν λοιπόν να δουν την παράσταση του Σπαθάρη. Ας διαβάσουμε όμορφα το μάθημα. Λέτε μετά από μένα. Τα δαχτυλάκια να δείχνουν.
Ψάξτε να βρείτε ποιες λέξεις λείπουν από το μάθημά μας. Σύνδεσμος ΕΔΩ.
Ελάτε να το παίξουμε!!!!! Χρειαζόμαστε έναν Καραγκιόζη και έναν Μορφονιό.
Ο ήρωας που είναι στο πανί μαζί με τον Καραγκιόζη είναι ο Μορφονιός. Ξέρετε τι σημαίνει το όνομά του;
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Πάμε τώρα στο βιβλίο μας Τ.Ε., καρδιά μικρή, σελ. 41.
Συνολική διάρκεια 6 ώρες εξ' αποστάσεως διδασκαλία. ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ 1. Κάνε τη φωτοτυπία. Και μετά διόρθωσε. Kατεβάστε την από ΕΔΩ.
2. Φτιάξε τις προτάσεις. Σύνδεσμος ΕΔΩ.
3. Ένωσε τα πεζά με τα κεφαλαία. Σύνδεσμος ΕΔΩ.
4. Δες την παράσταση του Ευγένιου Σπαθάρη "Ο Καραγκιόζης γραμματικός".
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: 'Aλλαξα το κείμενο του βιβλίου και παρέλειψα το ποίημα και την άσκηση 2, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου, γιατί θίγουν σωματικά χαρακτηριστικά.
|
||||