Ιστορίες
Γλώσσα, Α΄τάξη


Το δέκατο κεφάλαιο της 2ης ενότητας της Γλώσσας Α΄ δημοτικού "Η παρέα". Στόχοι της διδασκαλίας: η καλλιέργεια του προφορικού λόγου, η επεξεργασία του Ι, η επεξεργασία των στ, σπ, σκ, το κεφαλαίο στα ονόματα, η εκφραστική ανάγνωση, τα παραμύθια.

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤ, ΣΚ, ΣΠ

Με αφορμή τη λέξη "ιστορία" που χρησιμοποιείται στον τίτλο, αλλά και στο κείμενο αρκετές φορές, πριν διδάξω το μάθημα, διδάσκω την επεξεργασία των στ, σκ, σπ.

Ξεκινώ με τον συλλαβισμό και περνάω στην ανάγνωση και γραφή λέξεων και προτάσεων. Έχω παρατηρήσει ότι δεν είναι πολύ δύσκολα για τα παιδιά και συχνά χρησιμοποιούνται τα συμπλέγματα αυτά στα αμέσως επόμενα κείμενα. Έτσι ξεκινώ από εκεί.

Συλλαβισμός: Γράφω μια συλλαβή στον πίνακα π.χ. "κα" μου τη διαβάζουν και μετά προσθέτω μπροστά της το γράμμα της σιωπής (Σ, σ). Κάνοντας τη γνωστή χειρονομία διαβάζουν την καινούρια συλλαβή. Λέμε κι άλλες λέξεις που αρχίζουν ή που έχουν τη συλλαβή μέσα. Με κάμποση εξάσκηση πιάνουν γρήγορα το νόημα.

Eξάσκηση στη γραφή των συμπλεγμάτων: Ξεκίνησα με τις συλλαβές και μετά με λέξεις και ύστερα συνέχισα με προτάσεις. Τα παιδιά έγραφαν στο τετράδιο και όποιο τελείωνε σήκωνε το χέρι του. Στις σωστές προτάσεις τους έβαζα ένα Α για να υπάρχει σασπένς. Όταν τέλειωναν όλοι, έγραφα τη λέξη στον πίνακα πάνω σε γραμμές που είχα χαράξει από πριν. Τα παιδιά αυτοδιορθώνονταν. 

Εξάσκηση στην ανάγνωση: Αφού κατανόησαν τη σύνθεση των συλλαβών, τους ζήτησα να διαβάσουν δισύλλαβες λέξεις που έγραφα στον πίνακα. Ύστερα πέρασα στην ανάγνωση τρισύλλαβων λέξεων με συνδυασμό και άλλων συλλαβών που έχουν ήδη μάθει.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ζητώ από τα παιδιά να διαβάζουν τις συλλαβές από μέσα τους και όταν καταλαβαίνουν τι λέει η λέξη, μόνο τότε να τη λένε δυνατά και γρήγορα. Έτσι μαθαίνουν από νωρίς να εκφωνούν ολόκληρες τις λέξεις και όχι να διαβάζουν συλλαβιστά. Μόνο εάν κάποιος μαθητής δυσκολεύεται πολύ του ζητώ να εκφωνήσει συλλαβές. Όταν η εκάστοτε λέξη κατανοηθεί και ειπωθεί από κάποιον μαθητή, του ζητώ να έρθει στον πίνακα και να την κατακερματίσει σε συλλαβές.

Mέχει εδώ δύο διδακτικές ώρες. Για εξάσκηση στο σπίτι έδωσα την παρακάτω φωτό. Κατεβάστε την από ΕΔΩ.

Στο σημείο αυτό μας πέτυχε το κλείσιμο των σχολείων και η 2η καραντίνα. Συνεχίσαμε  εξ΄αποστάσεως ΕΔΩ.
 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 21/11/2023

counter free