Αθλητισμός και πολιτισμός
Μελέτη Περιβάλλοντος, Δ΄ τάξη

Διδακτικοί στόχοι: Να συζητήσουν για τον αθλητισμό χρησιμοποιώντας τις προσωπικές εμπειρίες τους, να διακρίνουν την έννοια του αθλητισμού από την έννοια του πρωταθλητισμού, να κατανοήσουν τη συμπεριφορά του σωστού οπαδού και να προβληματιστούν για το φαινόμενο της βίας στους αθλητικούς χώρους, να αντιληφθούν τα ωφέλη που προσφέρει ο αθλητισμός.

Πολιτισμός εννοιολογικός χάρτης

Διδάσκω το κεφάλαιο χρησιμοποιώντας το ανάλογο εποπτικό υλικό και πολλή συζήτηση. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης καταγράφουν στον πίνακα το σχετικό λεξιλόγιο, που το συμπληρώνουν και στο βιβλίο του μαθητή.

Αφού κατανοήσουν, προχωρούμε σε μια μικρή γραπτή εργασία, που την αναθέτω στα παιδιά χωρισμένα σε ζευγάρια. Γι' αυτή τη δουλειά τους δίνω χαρτονάκια χρωματιστά,  για να μπορούμε μετά να φτιάξουμε ένα λαπμπουκ ή να τα συνδέσουμε εύκολα και να φτιάξουμε ένα σχετικό βιβλιαράκι .

Οι ασκήσεις που αναθέτω βρίσκονται ΕΔΩ.

Την ημέρα διδασκαλίας του κεφαλαίου χρησιμοποιώ το εποπτικό υλικό που βρίσκεται ΕΔΩ. Είναι σε word και το τυπώνω μπρος πίσω, για να μπορώ συγχρόνως να δείχνω στα παιδιά τις φωτογραφίες, αλλά και να ανατρέχω σε ερωτήσεις, πληροφορίες κλπ.

Το κεφάλαιο "Αθλητισμός και Πολιτισμός" είναι το τελευταίο της ενότητας. Σε μια επόμενη διδακτική ώρα αφιερώνουμε χρόνο για την ανασκόπηση της ενότητας και φτιάχνουμε με τα παιδιά έναν σχετικό εννοιολογικό χάρτη. Τέλος συνδέουμε όλες τις εργασίες μαζί και δημιουργούμε το δικό μας βιβλίο του πολιτισμού, που μπορούν να το δανείζονται και στο σπίτι, ή ένα  λαπμπουκ όμορφο για την τάξη.

 

 

Δημιουργός Copyright © 2019-2020,
Μυλωνάκη Δήμητρα,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 28/11/2023

counter free