«Χριστός Ανέστη» Γιορτάζοντας το χριστιανικό Πάσχα 
Θρησκευτικά, Γ΄ τάξη

 
Πρόκειται για τη 7η Θεματική Ενότητα Θρησκευτικών Γ΄ δημοτικού "«Χριστός Ανέστη» Γιορτάζοντας το χριστιανικό Πάσχα " (4 δίωρα).
«Χριστός Ανέστη» Γιορτάζοντας το χριστιανικό Πάσχα
 
Στόχοι της ενότητας: Οι μαθητές να αποτιμήσουν τη σημασία της πορείας προς τη γιορτή του Πάσχα, να μοιραστούν εμπειρίες και συναισθήματα γύρω από το Ορθόδοξο Πάσχα , να αναγνωρίσουν την αγάπη προς όλους ως βασική ιδέα των αφηγήσεων του Πάθους, να εκτιμήσουν την Ανάσταση ως την κορυφαία στιγμή της γιορτής, να περιγράψουν και να συγκρίνουν τους τρόπους εορτασμού του Πάσχα σε διάφορες χριστιανικές παραδόσεις, να παρατηρήσουν και να περιγράψουν εικόνες της Σταύρωσης και της Ανάστασης και αναγνωρίσουν σε αυτές τις σχετικές βιβλικές αφηγήσεις, να σχεδιάσουν, οργανώσουν και συμμετέχουν σε εκδηλώσεις και δράσεις έμπρακτης αγάπης προς όλους, να συγκρίνουν το χριστιανικό με το ιουδαϊκό Πάσχα.

 

Δραστηριότητες που περιλαμβάνονται:

Φτιάχνουμε τον χαρταετό της τάξης μας για την Καθαρά Δευτέρα.

 

Βρίσκουμε νηστίσιμα φαγητά και συνταγές από όλη την Ελλάδα. Στη συνέχεια κάνουμε ένα πίνακα με φαγητά νηστίσιμα που μπορούμε να τρώμε κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής.

Δοκιμάζουμε τις ικανότητές μας στη μαγειρική. Επιλέγουμε ένα απλό νηστίσιμο γλυκό και το φτιάχνουμε όλοι μαζί στην τάξη. Κερνάμε και το άλλο τμήμα και τους ευχόμαστε «Καλή Σαρακοστή»! Συνταγή εδώ: https://cookpad.com/gr/sintages/3075117-kormos-nistisimos 

 

Συμβουλευόμαστε τον φάκελο του Μουσείου Μπενάκη και φτιάχνουμε τη δική μας κυρα-Σαρακοστή: μία μεγάλη για την τάξη και μία μικρή για το δωμάτιό μας. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

 

Φτιάχνουμε τη δική μας νηστεία. Κατεβάστε το σχετικό έντυπο από ΕΔΩ.

Μαθαίνουμε τα κάλαντα του Λαζάρου και ζυμώνουμε λαζαράκια. Συνταγή ΕΔΩ:

 

Βρίσκομαι και εγώ την ημέρα της εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα. Περιγράφω στην ομάδα μου με μία λέξη το βασικό συναίσθημα που ένιωσα βλέποντας το γεγονός αυτό να ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μου. Γράφουμε όλοι τα συναισθήματά μας σε μικρά χαρτάκια και τα κολλάμε σε ένα μεγάλο χαρτί.

Γράφουμε δύο επιστολές, μία προς τον Πόντιο Πιλάτο και μία προς τους Ιουδαίους αρχιερείς, για να υποστηρίξουμε τον Ιησού.

 

Ένας Ιουδαίος, ένας μαθητής του Χριστού και ένας Ρωμαίος στρατιώτης βρίσκονται κάτω από τον σταυρό τις στιγμές της σταύρωσης του Χριστού. Δραματοποιούμε τον διάλογο που έχουν.

Πώς συνέβη η αναγγελία της Ανάστασης του Χριστού στις Μυροφόρες από τον άγγελο; Δημιουργούμε μια θεατρική αναπαράσταση.

Κατασκευάζουμε στην ομάδα μας το ημερολόγιο της Μεγάλης Εβδομάδας. Γράφουμε μία πρόταση για τα γεγονότα της κάθε ημέρας.

 

Παρατηρούμε τον περίτεχνο «Επιτάφιο του Παγώνη» που βρίσκεται στην Ιερά Μονή Ξηροποτάμου. Χωρίζουμε το έργο σε 4 μέρη κι εμείς χωριζόμαστε σε 4 ομάδες. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα περιγράφει δηλαδή καταγράφει με ακρίβεια ό,τι βλέπει, προσέχοντας τις λεπτομέρειες. επεξεργάζεται δηλαδή καταγράφει σκέψεις ή συναισθήματα πάνω σε ό,τι παρατήρησε και τα ανακοινώνει στην υπόλοιπη τάξη. Κατεβάστε το σχετικό αρχείο από ΕΔΩ.

Αναπαριστούμε το «Πάσχα της Φύσης», δηλαδή το πέρασμα από τον Χειμώνα στην Άνοιξη με ζωγραφική, κατασκευές και κολάζ με λουλούδια.

☼ Βρίσκουμε έθιμα για το Πάσχα από διάφορα μέρη του κόσμου. Γεμίζουμε ένα μεγάλο χαρτόνι με τα έθιμα που είναι κοινά με την Ελλάδα και ένα άλλο με έθιμα που είναι διαφορετικά.

☼ Βρίσκουμε πληροφορίες για το έθιμο του Μοιρολογιού της Παναγίας. Πού συμβαίνει, πότε και πώς;

☼ Φτιάχνουμε λαμπάδες στην τάξη για να τις κρατήσουμε εμείς ή, ακόμη καλύτερα, για να τις δωρίσουμε σε παιδάκια κάποιου ιδρύματος ή νοσοκομείου της περιοχής μας.

 

Δημιουργός Copyright © 2018-2019,
Μυλωνάκη Δήμητρα,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 28/04/2024

counter free