Η μαμά μου
Παραγωγή γραπτού λόγου, Α΄ τάξη


Γράψαμε αυτό το κείμενο ως εμπέδωση της προηγούμενης παραγωγής λόγου (Το καράβι μου) και με τους ίδιους στόχους. Διάλεξα αυτό το θέμα, γιατί είναι πολύ οικείο.
Στόχοι:
να δημιουργήσουν κείμενο. Να μάθουν να απαντούν ολοκληρωμένα σε ερωτήσεις, να γράφουν τις προτάσεις συνεχόμενα και όχι την καθεμία σε καινούρια σειρά. Να μάθουν να αφήνουν την πρώτη παράγραφο. 

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Συζητήσαμε για τις μαμάδες.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Έγινε καταιγισμός ιδεών σχετικά με τις εικονιζόμενες ερωτήσεις. Κάποια παιδιά πρώτα απάντησαν στην πρώτη ερώτηση προφορικά και ύστερα όλα έγραψαν τις δικές τους προτάσεις. Το ίδιο επαναλήφθηκε με όλες τις ερωτήσεις. Αυτή τη φορά δεν άφηνα πολλά παιδιά να απαντούν την κάθε ερώτηση, γιατί τα μικρά επηρεάζονται και επαναλαμβάνουν.

Τόνισα την πρώτη παράγραφο, δηλαδή να βάλουν "δαχτυλάκι" πριν ξεκινήσουν να γράφουν.

Παρακολούθησα με μεγάλη προσοχή το γράψιμό τους και εξήγησα στο καθένα ξεχωριστά πώς να γράφουν τη μία πρόταση μετά την άλλη και όχι σε καινούρια γραμμή. Αυτή τη φορά, έχοντας εμπειρία από το "Καράβι", τους ήταν πιο εύκολο και πολλά δε χρειάστηκαν βοήθεια σε αυτό.

Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά.

 

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Διορθώσαμε μαζί με το κάθε παιδί ξεχωριστά, τις καταλήξεις -ω κα -ει των ρημάτων που έκαναν λάθος, τις καταλήξεις των αρσενικών και θηλυκών και το κεφαλαίο στα ονόματα. Τα συμβούλευα συνέχεια να παρατηρούν πώς ήταν γραμμένες οι λέξεις στον πίνακα (ερωτήσεις και καταιγισμός) για να τις γράφουν και τα ίδια σωστά.

Κάθε παιδί που τελείωνε ζωγράφιζε τη μαμά του και τον εαυτό του.

Όταν ολοκλήρωσαν, η δασκάλα διάβασε στην τάξη τα κείμενά τους και έδειξε τις ζωγραφιές τους. Επαινέθηκαν όλοι.

Απαιτήθηκαν δύο διδακτικές ώρες.

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 28/04/2024

counter free