Πρόκειται για την άσκηση 4 του Τετραδίου Εργασιών του κεφ.
"Μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής" της
5ης ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας Γ΄ δημοτικού "Ασφαλώς κυκλοφορώ".
Βασικοί στόχοι:
να δίνουν τα παιδιά οδηγίες προσανατολισμού χρησιμοποιώντας σημεία
ενδιαφέροντος, ονόματα οδών και συμβουλές για ασφάλεια. Επιμέρους στόχοι: το
ύφος των οδηγιών, η ανάγνωση του χάρτη, η χρήση προστακτικής και οι γραμματικοί
της κανόνες, η αλλαγή της προστακτικής σε οριστική μέλλοντα συνοπτικού.
Στο προσυγγραφικό στάδιο
συζητήσαμε για το ύφος των οδηγιών. Σε ποιον απευθυνόμαστε και τι αριθμό
χρησιμοποιούμε. Επίσης συζητήσαμε για τις λέξεις που μπορούμε να
χρησιμοποιήσουμε στην παραγωγή του γραπτού λόγου και έγινε σχετικός καταιγισμός
ιδεών.
Συγγραφικό
στάδιο:
Όταν τα παιδιά
ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και γλωσσικά προχωρήσαμε
στη συγγραφή. Τους έδωσα έναν χάρτη της περιοχής και εξασκήθηκαν προφορικά
δίνοντας οδηγίες για συγκεκριμένες διαδρομές. Τέλος
ξεκίνησαν τη συγγραφή του
κειμένου τους.
Μετασυγγραφικό στάδιο:
Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Ύστερα συμπλήρωσαν
άσκηση με τη χρήση σχετικού λεξιλογίου.
Ακολούθησε διόρθωση
και αξιολόγηση από μένα. Την επόμενη μέρα τους ζήτησα να διορθώσουν βασικά λάθη,
να σβήσουν ότι δεν χρειαζόταν, να συμπληρώσουν
ονόματα ή συμβουλές. Συζήτησα με το κάθε παιδί διεξοδικά τα προβλήματα του
γραπτού του
και βοήθησα περισσότερο εκείνα που είχαν εκφραστικά προβλήματα.
Όποιο παιδί διόρθωνε
ξεκινούσε την αντιγραφή. Ύστερα συμπλήρωσαν άσκηση σχετικά με το ύφος του
κειμένου και τη χρήση ρημάτων σε μέλλοντα συνοπτικό. Αφού την κατανόησαν, πήραν
το δικό τους κείμενο και το ξαναέγραψαν χρησιμοποιώντας συνοπτικό μέλλοντα.
Διάβασα στην τάξη
τα περισσότερα γραπτά σχολιάζοντας με τα παιδιά εάν ο συγγραφέας είχε ακολουθήσει τις
οδηγίες και εστιάσαμε κυρίως στα σημεία ενδιαφέροντος και τις συμβουλές
ασφαλείας.
Παρατήρησα τα εξής:
Τα παιδιά ολοκλήρωσαν τα κείμενά τους και χρησιμοποίησαν σωστά την προσταχτική.
Κάποια δυσκολεύονται στην έκφραση. Δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα στην αλλαγή σε
μέλλοντα συνοπτικό.
Διάρκεια διδασκαλίας
δύο δίωρα.
Κατεβάστε τα αρχεία
από
ΕΔΩ.
Διαβάστε
ΕΔΩ
για τις
οδηγίες προσανατολισμού στη Γ΄ δημοτικού.