Πρωτοσέλιδο εφημερίδας
Παραγωγή γραπτού λόγου, Γ΄ τάξη

Πρόκειται για την άσκηση 5 του Τετραδίου Εργασιών "Η εφημερίδα της τάξης μου" του κεφ. "Η πόλη χάθηκε στο χιόνι (συνέχεια)" της 7ης ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας Γ΄ δημοτικού. Η συγκεκριμένη εργασία είναι πολύ δημιουργική και μπορεί να γίνει η αρχή για την έκδοση εφημερίδας της τάξης. Για τη διδασκαλία της ακολούθησα τα εξής βήματα:

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας

Στο προσυγγραφικό στάδιο :  συζητήσαμε για τους σκοπούς μιας εφημερίδας, τους αποδέκτες της και το πιθανό περιεχόμενό της, όλα πράγματα που εύκολα εντόπισαν τα παιδιά.

Αποφασίσαμε για πρακτικούς λόγους κάθε ομάδα να δημιουργήσει το δικό της πρωτοσέλιδο. Έτσι θα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές στο μέγιστο βαθμό.  Επίσης αποφασίσαμε ποια είδη ειδήσεων θα περιέχει το κάθε πρωτοσέλιδο και κάθε μαθητής ανέλαβε μία, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας

Στη συνέχεια δόθηκε λίγος χρόνος στα μικρούλια να σκεφτούν ποια θα είναι η είδηση που θα γράψουν και ύστερα σε ένα πρόχειρο χαρτί έγραψαν τον τίτλο της και τον ανακοίνωσαν στην τάξη.

Συγγραφικό στάδιο: Όταν τα παιδιά αποφάσισαν την είδηση και έγραψαν τον τίτλο της, προχωρήσαμε στη συγγραφή των δημοσιογραφικών άρθρων. Για να βοηθηθούν τους ζήτησα να γράψουν δημιουργώντας τρεις παραγράφους:

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας

Μετασυγγραφικό στάδιο: Διάβασαν τα κείμενά τους και τα βοήθησα με το διόρθωμα. Τους έδωσα τότε τα ειδικά χαρτάκια και αντέγραψαν, με διαφορετικό χρώμα στυλό τον τίτλο και με διαφορετικό την είδηση. Ύστερα εικονογράφησαν.

Όταν τα άρθρα ολοκληρώθηκαν οι ομάδες πέρασαν στο τελευταίο στάδιο της σύνθεσης του πρωτοσέλιδου. Κόλλησαν τις ειδήσεις και δημιούργησαν διαφημίσεις για τα κενά κουτάκια. Τέλος η κάθε ομάδα συζήτησε και αποφάσισε το όνομα της εφημερίδας της και την τιμή της.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα πρωτοσέλιδα δημιουργήθηκαν σε φύλλα Α4 που μπορείτε να τα βρείτε ΕΔΩ. Επειδή ο χώρος της κάθε είδησης ήταν περιορισμένος και επειδή τα παιδιά ασχολούνταν πρώτη φορά με αυτό το είδος προτίμησα τα άρθρα τους να είναι περιορισμένα σε έκταση. Ήταν μια δημιουργική δραστηριότητα και άρεσε πολύ στους μικρούς μαθητές. Ωστόσο διαπίστωσα ότι κανένα παιδί δεν είχε ακούσει ολοκληρωμένα κάποια είδηση της επικαιρότητας και γι' αυτό τα παρότρυνα να συμπληρώσουν τα κείμενά τους με φανταστικές πληροφορίες.

Απαιτήθηκαν 2 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2018-2019

Περισσότερα για την έκδοση εφημερίδας ΕΔΩ.

Διάφορες σχολικές εφημερίδες και περιοδικά ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2022-2023,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 10/12/2023

counter free