Πολιτιστικό Πρόγραμμα:
Μια φωτογραφία, μια ιστορία
Τάξη Β΄


Οι 21 μαθητές της Β1 τάξης του 60ού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας δούλεψαν Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο "Μια φωτογραφία, μια ιστορία" και θέμα την τέχνη της φωτογραφίας, τη διαδικασία παραγωγής φωτογραφίας και την άντληση πληροφοριών μέσα απ’ αυτήν. Σκοπός να αναπτύξουν οι μαθητές την ικανότητά τους στην παραγωγή και χρήση του προφορικού και γραπτού λόγου και να μάθουν να βλέπουν τον κόσμο πίσω από το φωτογραφικό φακό.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κάνοντας εργασία στην έκθεση φωτογραφίας του Νίκου ΠολίτηΤο πρόγραμμα ξεκίνησε με φωτογράφηση των μαθητών από επαγγελματία φωτογράφο και μια πρώτη επαφή με κάμερες, φωτισμό και πόζες.

Ακολούθησε επίσκεψη στο φωτογραφείο του κ. Λιόπετα στην πλατεία Γεωργίου όπου τα παιδιά του πήραν συνέντευξη και είδαν από κοντά πλήθος φωτογραφικών μηχανών και είδαν πώς εκτυπώνεται μια φωτογραφία και μια αφίσα. Επίσης επισκέφθηκαν την υπέροχη έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Πολίτη "Φωτογραφίες μιας ξεχωριστής ημέρας" όπου εργάστηκαν με ενθουσιασμό και επισκέφθηκαν τη Δημοτική Πινακοθήκη όπου είδαν πίνακες από συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και κατανόησαν τις διαφορές και τις ομοιότητες που υπάρχουν ανάμεσα σε μία φωτογραφία και έναν πίνακα ζωγραφικής, ανάμεσα σε ένα φωτογράφο και ένα ζωγράφο. 

Κατόπιν αυτών των επισκέψεων οι μαθητές χώρισαν το Πρόγραμμα στα ακόλουθα μέρη και ασχολήθηκαν με αυτά, συγκεντρώνοντας φωτογραφίες, φωτογραφίζοντας, εξιστορώντας, περιγράφοντας, γράφοντας, δημιουργώντας και διασκεδάζοντας:

Αστυνομική φωτογραφία: ασπρόμαυρη και έγχρωμη φωτογραφία, κατασκευή ταυτοτήτων.

Γαμήλια φωτογραφία: αναπαράσταση γάμου, γάμοι γονιών και παππούδων, διαφορές, ομοιότητες, έθιμα.Φωτογραφία ταυτότητας

Μωρουδιακή φωτογραφία: φωτογραφίες δικές τους ως νεογέννητα, αναμνήσεις πληροφορίες από τη βρεφική τους ηλικία.

Βαφτιστική φωτογραφία: αναπαράσταση βάφτισης, βαφτίσια δικά τους και των γονιών τους, διαφορές, ομοιότητες, έθιμα.

Σχολική φωτογραφία: φωτογραφίες μαθητών και δασκάλων, σύγχρονες και παλιότερες της εποχής των γονιών και των παππούδων τους.

Παλιά φωτογραφία: φωτογραφίες ασπρόμαυρες περασμένων χρόνων, εξιστόρηση, περιγραφή, μόδα, οχήματα, η ζωή τότε.

Επαγγελματική φωτογραφία: φωτογραφίες έγχρωμες μεγέθους ταυτότητας, βιογραφικά.

Η ζωή μέσα από τις φωτογραφίες: εργασία με στόχο να εξιστορήσουν τη ζωή της γιαγιάς ή του παππού τους δείχνοντας στην τάξη σειρά φωτογραφιών.

Γαμήλια φωτογραφίαΑδερφική φωτογραφία: τα παιδιά φωτογράφισαν και πήραν συνεντεύξεις από τα αδέρφια που φοιτούν στο σχολείο.

Εκδρομική φωτογραφία: τα παιδιά φωτογράφισαν τους συμμαθητές τους στις εκδρομές.

Λουλουδάτη φωτογραφία: τα παιδιά φωτογράφισαν λουλούδια και φυτά που εντόπισαν μέσα στο σχολείο και στη γύρω περιοχή.

Μαγειρική φωτογραφία: τα παιδιά φωτογράφισαν συνταγές που έφτιαξαν στη σχολική τάξη.

Χαμογελαστή φωτογραφία: τα παιδιά φωτογράφισαν τα χαμόγελα των συμμαθητών τους στο πρώτο διάλειμμα.

Φωτογραφία της αυλής: τα παιδιά φωτογράφισαν τους συμμαθητές τους την ώρα του παιχνιδιού στο διάλειμμα.

Φωτογράφοι εν δράση: η δασκάλα φωτογράφισε τους μικρούς φωτογράφους. Φωτογραφία βάπτισης

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα και για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους οι μαθητές πραγματοποίησαν έκθεση φωτογραφίας στο χώρο του σχολείου με τίτλο "Μικρός φωτογράφος, μόνος φωτογραφίζει" και ανέβασαν θεατρική παράσταση με τίτλο  "Τράβα μου μία φωτογραφία". Τα άρθρα που παρήχθησαν κατά τη διάρκεια του Προγράμματος εκδόθηκαν στο 3ο και 4ο φύλλο του περιοδικού "ΤΑ ΖΕΛΕΔΑΚΙΑ".

Τέλος η δασκάλα έφτιαξε dvd με τις δραστηριότητες του προγράμματος, τις φωτογραφίες, τα βίντεο, τις εργασίες και την παράσταση των μαθητών το οποίο τους μοιράστηκε ως ενθύμιο.

Δημιουργός Copyright © 2015-2016,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 19/09/2023

counter free