Ο Μικρός Πρίγκιπας συναντά τις Φυσικές επιστήμες . (Παράσταση)

Το έργο αυτό αποτελεί το προϊόν του οράματος δύο εκπαιδευτικών  να προσεγγίσουν τη μόρφωση των μαθητών τους καθολικά και μέσω του σχετίζεσθαι.   Ο χώρος των τεχνών παρέχει ένα φιλόξενο και προσφιλές εισαγωγικό πλαίσιο μέσα στο οποίο , τα παιδιά μπορούν να προβληματιστούν, να ενημερωθούν, να πειραματιστούν, να προτείνουν λύσεις, να εμπλακούν, να δραστηριοποιηθούν καθολικά με την μέθοδο project  και να αναθεωρήσουν την αρνητική προκατάληψη για τις Φυσικές Επιστήμες.

‘‘Ο Μικρός Πρίγκηπας συναντά τις Φυσικές Επιστήμες’’ αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο εγχείρημα, μετά από μια σειρά μικρότερων ανά τα χρόνια προσπαθειών και χρησιμοποιήθηκε ως ένα λειτουργικό πλαίσιο μέσα στο οποίο έγινε δυνατή η υλοποίηση  πειραμάτων που απαντούσαν (στο βαθμό του δυνατού) στις παρατηρήσεις- απορίες-ενδιαφέροντα των μαθητών, όπως αυτά προκύπτουν από τις δικές τους ανάγκες  και όχι βάσει αναλυτικού προγράμματος.

Εφαρμόζοντας την μέθοδο Project  & την ομαδοσυνεργατική μέθοδο οι μαθητές, στους χώρους κυρίως των εργαστηρίων των Φυσικών Επιστημών,  πειραματίστηκαν μετωπικά με την αρωγή και καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητριών.

Εξελικτικά, οι μαθητές επέλεξαν ποια πειράματα θεωρούσαν κατάλληλα ή ενδιαφέροντα ώστε να ενσωματωθούν στη Θεατρική Παράσταση. Έτσι έγινε η συγγραφή του θεατρικού έργου, η διανομή των ρόλων και των αρμοδιοτήτων της παράστασης (σκηνικά, σκηνοθεσία κ.λ.π) και τέλος η παρουσίαση της παράστασης.

Η Παράσταση περιελάμβανε πειράματα επί σκηνής που  πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές και είχαν  διαδραστικό χαρακτήρα καθώς οι μαθητές-ηθοποιοί καλούσαν το κοινό να συμμετέχει σε αυτά. Έτσι μέσα από μια δραματοποιημένη αναπαραγωγή των πειραμάτων,  η ομάδα κατάφερε να επικοινωνήσει το αποτέλεσμα των εργασιών των μαθητών στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα και κοινωνία και να κάνει τις Φυσικές Επιστήμες φυσικό και δελεαστικό κομμάτι της καθημερινότητας.

Συμμετείχαν οι μαθητές : Κεραμυδά Μαριάννα ( Μικρός Πρίγκιπας), Ζάκκας Αλέξανδρος, Μπουγιούκου Ηλιάνα, Καρκατζούνη Αγγελική , Κουλούρη Φιλιώ ,Μαντά Ιωάννα , Παναγιώτου Αναστασία , Πίρπος Γεώργιος , Παπαμακαρίου Άρτεμις ,Ροδοπούλου Αναστασία , Ρότσιου Ματίνα , Στεφανής Παναγιώτης  Στεφανής Ιωάννης ,Τσούλα Αλεξάνδρα.

Υπεύθυνες καθηγήτριες : Αλεξή Ελένη και Κοντάκου Διονυσία .

Μέτρηση χρόνου

  • Μέτρηση χρόνου

Για τη μέτρηση χρόνου συνήθως εννοούμε τη χρονική διάρκεια που μεσολαβεί μεταξύ δύο γεγονότων ή μεταξύ της αρχής και του τέλους ενός γεγονότος. Δεν μετράμε τον απόλυτο χρόνο, αλλά το σχετικό χρόνο που έχει «περάσει» από την αρχή έως το τέλος της μέτρησης. Για να μετρήσουμε τον χρόνο χρειαζόμαστε μονάδες χρόνου ίσες μεταξύ τους. Διαβάστε περισσότερα «Μέτρηση χρόνου»

Διαδραστικό θέατρο Φυσικών Επιστημών στο 5ο Γυμνάσιο Περιστερίου

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια μέθοδος προσέγγισης των φυσικών επιστημών μέσα από το επιστημονικό θέατρο σε θεωρητικό, φιλοσοφικό αλλά και πειραματικό-εργαστηριακό επίπεδο, καθώς και τα αποτελέσματα της προσπάθειας αυτής. Η μέθοδος εφαρμόστηκε σε μαθητές όλων των τάξεων γυμνασίου που αυτοβούλως δήλωσαν συμμετοχή στο πλαίσιο εγκεκριμένων σχολικών προγραμμάτων. Το πρόγραμμα έχει εφαρμοστεί προς το παρόν για δύο διαδοχικά διδακτικά έτη και παρουσιάστηκε στο πανελλήνιο συνέδριο ¨Διδάσκοντας και εμπνέοντας εφήβους¨ .

Την εισήγηση μπορείτε να την δείτε Διδάσκοντας και εμπνέοντας εφήβους. Αιτία για την αναζήτηση ενός διαφορετικού τρόπου προσέγγισης των μαθημάτων των φυσικών επιστημών αποτέλεσαν οι εμπειρικές παρατηρήσεις  της φθίνουσας απόδοσης των μαθητών στα συγκεκριμένα μαθήματα και η αύξηση του φόβου να «καταπιαστούν» με σχετικές ασκήσεις. Διαβάστε περισσότερα «Διαδραστικό θέατρο Φυσικών Επιστημών στο 5ο Γυμνάσιο Περιστερίου»