ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Ο εθισμός στο διαδίκτυο αναφέρεται στην «καταναγκαστική, υπερβολική χρήση του διαδικτύου και τον εκνευρισμό που παρουσιάζεται κατά τη στέρησή της». Τα άτομα που είναι εθισμένα περνούν  την περισσότερη ώρα της ημέρας στο διαδίκτυο. Σκέφτονται  διαρκώς τη στιγμή που θα ξαναπλοηγηθούν και όταν δεν ασχολούνται με το διαδίκτυο είναι νευρικά και ευερέθιστα.

 

Θυμηθείτε ότι η ζωή μας βρίσκεται στον κόσμο έξω από τον υπολογιστή! Βγείτε βόλτα με τους φίλους σας, παίξτε ποδόσφαιρο, βόλεϊ, κρυφτό, διαβάστε ένα βιβλίο.

ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Μερικές συμβουλές για να απολαμβάνουμε τη πλοήγηση στο διαδίκτυο:

  • Μη δέχεστε να συναντήσετε αγνώστους που γνωρίσατε στο Διαδίκτυο.
  • Μη δίνετε τα  προσωπικά σας στοιχεία, όπως την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, τη διεύθυνση του σπιτιού ή του σχολείου σας ή τον αριθμό του τηλεφώνου σας.
  • Μην ανεβάζετε στο προφίλ σας φωτογραφίες όπου φαίνεται καθαρά η τοποθεσία στην οποία βρίσκεστε.
  • Είναι σημαντικό να μην ανοίγετε ηλεκτρονικά μηνύματα από αγνώστους.
  • Μη δίνετε τους κωδικούς πρόσβασης που διαθέτετε.
  • Να έχετε πάντα υπόψιν σας ότι οι πληροφορίες που δημοσιεύετε στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι ευρέως προσπελάσιμες, επομένως, καλό θα ήταν να μην παρέχετε στοιχεία και φωτογραφίες που θα σας έφερναν σε δύσκολη θέση. Ακόμα και όταν διαγράψετε το προφίλ σας πολλές πληροφορίες δεν αφαιρούνται και ενδέχεται επίσης να τις συναντήσετε και αλλού στο Διαδίκτυο.
  • Ζητήστε τη βοήθεια των καθηγητών ή των γονέων σας.

 

Γίνε επιστήμονας του Κασίνι για μία μέρα-Μαθητικός Διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός «Επιστήμονας του Κασίνι για μια ημέρα» (Cassini Scientist for a dayείναι η δική σου ευκαιρία να προτείνεις στις NASA και ESA, πού πιστεύεις ότι πρέπει να στραφούν οι κάμερες του διαστημικού σκάφους Cassini για την επόμενη παρατήρησή του.

Η ειδική ομάδα της NASA έχει επιλέξει τρεις πιθανούς στόχους παρατήρησης, καθένας από τους οποίους έχει ιδιαίτερη επιστημονική αξία και στην πραγματικότητα το Cassini θα παρατηρήσει και τους τρεις.

Οι τρεις επιλεγμένοι στόχοι για το 2016-2017 είναι:

  1. Οι πίδακες του Εγκέλαδου
  2. Οι λίμνες του Τιτάνα
  3. Το «εξάγωνο» του Κρόνου

Η δική σου αποστολή είναι να αποκτήσεις όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τους τρεις στόχους, να επιλέξεις τον αγαπημένο σου και να μας γράψεις γι? αυτόν, σε μία έκθεση η οποία δεν θα υπερβαίνει τις 500 λέξεις!

Πιο αναλυτικά: ψάξε πληροφορίες για τους τρεις προτεινόμενους στόχους. Αφού ολοκληρώσεις την έρευνά σου, καλείσαι να επιλέξεις ποιος από τους τρεις στόχους, τους οποίους προτείνει η NASA, έχει το μεγαλύτερο επιστημονικό ενδιαφέρον κατά τη γνώμη σου και να γράψεις μια έκθεση (μέχρι 500 λέξεις), στην οποία να αιτιολογείς με επιχειρήματα τους λόγους της επιλογής σου και να εξηγείς τι είδους γνώσεις εκτιμάς ότι μπορούμε να αποκτήσουμε μέσα από αυτήν την παρατήρηση που προτείνεις, ακριβώς όπως κάνουν και οι πραγματικοί επιστήμονες!

Το δίδυμο διαστημόπλοιο Cassini-Huygens είναι μια ρομποτική διαστημική αποστολή συνεργασίας των διαστημικών υπηρεσιών ΗΠΑ, Ευρώπης και Ιταλίας (NASA, ESA και ASI αντίστοιχα) με στόχο τη μελέτη του συστήματος του Κρόνου, δηλαδή του ίδιου του πλανήτη Κρόνου και των δορυφόρων του. Η αποστολή Cassini-Huygens εκτοξεύτηκε στις 15 Οκτωβρίου του 1997 και, περίπου επτά χρόνια αργότερα, μπήκε σε τροχιά γύρω από τον Κρόνο την 1η Ιουλίου 2004.

Η αποστολή περιλάμβανε δύο διαστημικά σκάφη: το τροχιακό σκάφος Cassini, που συνεχίζει να διαγράφει επιλεγμένες τροχιές γύρω από τον Κρόνο και τους δορυφόρους του και τον δειγματολήπτη Huygens, ο οποίος αποκολλήθηκε από το Cassini στις 25 Δεκεμβρίου του 2005 και προσεδαφίστηκε στον μεγαλύτερο δορυφόρο του Κρόνου, τον Τιτάνα, στις 14 Ιανουαρίου του 2005, σημειώνοντας την πρώτη προσεδάφιση διαστημικού σκάφους στο εξωτερικό ηλιακό σύστημα.

Το 2008 η NASA ανακοίνωσε τη διετή επέκταση της αποστολής ονομάζοντας την Cassini Equinox Mission, ενώ ακολούθως υπήρξε και νέα επέκταση έως το 2017. Δεκαέξι Ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες συμμετέχει και η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αποτελούν την ομάδα που είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τον χειρισμό του Cassini και των οργάνων του καθώς και τη συλλογή δεδομένων. To Cassini-Huygens είχε εξοπλιστεί με επιστημονικά όργανα για τη διερεύνηση 27 διαφορετικών επιστημονικών πεδίων σχετικών με το σύστημα του Κρόνου, με στόχο την αποκάλυψη άγνωστων πτυχών του πλανήτη και των δορυφόρων του. Μέχρι σήμερα η ανάλυση δεδομένων από το Cassini και το Huygens έχει οδηγήσει σε ιδιαίτερα επιστημονικά ευρήματα, πολλά από τα οποία μη αναμενόμενα.

https://spacegates.wordpress.com/cassini-greece-2016-2017/

Μαθητές της Νισύρου εμπνέονται από τον έναστρο ουρανό!

Απόσπασμα από την εφημερίδα Έθνος: Το Γυμνάσιο Νισύρου είναι το πρώτο σχολείο στην Ελλάδα που έχει ήδη υλοποιήσει παρατήρηση του έναστρου ουρανού στο πλαίσιο του προγράμματος Globe at Night. Δέκα μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα υπό την εποπτεία της καθηγήτριας Φυσικής Ευαγγελίας Χασάπη συναντήθηκαν σε σκοτεινή τοποθεσία, μια βραδιά χωρίς σύννεφα, και ακολούθησαν τις οδηγίες του Αστεροσκοπείου. «Βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα την πρωτοβουλία και το ανακοίνωσα στα παιδιά», λέει η ίδια στο «Εθνος». «Το άκουσαν με πολύ ενδιαφέρον και αποφασίσαμε να το κάνουμε», συμπληρώνει.

«Μου φάνηκε πολύ ωραία ιδέα γιατί έχει σχέση με τα αστέρια», λέει η Κωνσταντίνα Κουλάκη, μαθήτρια της Α? Γυμνασίου που συμμετείχε στην παρατήρηση. «Βγήκαμε έξω κατά τις επτά παρά τέταρτο. Πήγαμε σε ένα μέρος, λίγο πιο ψηλά από τον οικισμό, ένα σημείο χωρίς σπίτια μόνο με δέντρα και καθίσαμε δέκα λεπτά για να συνηθίσει το μάτι μας στο σκοτάδι. Επρεπε να βρούμε τον Ωριώνα», λέει. «Τον βρήκαμε κατευθείαν», συμπληρώνει η συμμαθήτριά της, Χριστίνα Καραγιάννη. «Προηγουμένως είχαμε δει κάποιες φωτογραφίες των αστερισμών στην τάξη, είχαμε μιλήσει με την καθηγήτριά μας για το τι είναι η φωτορρύπανση και ποιες οι συνέπειές της, είχαμε λύσει απορίες και έτσι τον εντοπίσαμε αμέσως. Ηταν εύκολο».

Στη συνέχεια, όπως εξηγεί η Κωνσταντίνα, «μπήκαμε στον υπολογιστή του σχολείου και επιλέξαμε -με βάση το πόσα αστέρια είχαμε δει- την εικόνα που αντιστοιχούσε στην παρατήρησή μας. Οπως φαίνεται εδώ δεν έχει φωτορρύπανση γιατί η εικόνα που βρήκαμε αντιστοιχεί στο επίπεδο 6 με άριστα το 7». Η Χριστίνα και η Κωνσταντίνα ανυπομονούν να επαναλάβουν τη μέτρηση τον Μάρτιο αναζητώντας αυτήν τη φορά τον αστερισμό του Λέοντα. Οι παρατηρήσεις τους, που βρίσκονται ήδη στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό αρχείο, θα βοηθήσουν τους επιστήμονες να εξάγουν συμπεράσματα για το φαινόμενο.
Πριν από εκατό χρόνια ο Γαλαξίας μας ήταν ορατός από κάθε γωνιά του πλανήτη κατά τις βραδινές ώρες. Το θέαμα των χιλιάδων αστεριών συνιστούσε κομμάτι της καθημερινής ζωής εμπνέοντας ζωγράφους όπως τον Van Gogh, μουσικούς ή συγγραφείς, όπως αναφέρει η δημοσιογράφος Κατερίνα Ροββά στο άρθρο της.

Στην όμορφη Νίσυρο παρατηρούμε τον έναστρο ουρανό και εμπνεόμαστε από αυτόν. Συμμετέχοντας σε ένα παγκόσμιο πείραμα για τη φωτορύπανση, στέλνουμε ηχηρό μήνυμα ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Ευχαριστώ τους μαθητές μου, οι οποίοι με τη δημιουργικότητα τους μου προσφέρουν στιγμές συγκίνησης, σαν και αυτή, αλλά και την αισιοδοξία ότι μπορούμε επιτέλους να σώσουμε τη Γη μας! Οι παρατηρήσεις μας βρίσκονται ήδη στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό αρχείο και θα βοηθήσουν τους επιστήμονες να εξάγουν συμπεράσματα για το φαινόμενο.

Δείτε το άρθρο πατώντας εδώ.

Ας ευαισθητοποιηθούμε όλοι! Πατήστε εδώ για να συμμετέχετε και εσείς και καταχωρήστε τις μετρήσεις σας εδώ.

Ντοκιμαντέρ «Γαλιλαίος: Η Μάχη στην Αυγή της Σύγχρονης Επιστήμης»

Ο Γαλιλαίος αποτελεί μία από τις πιο εμβληματικές φυσιογνωμίες στην ιστορία της επιστήμης. Το Ίδρυμα Ευγενίδου αποδίδει τον δικό του φόρο τιμής στον σπουδαίο μαθηματικό και αστρονόμο με τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ «Γαλιλαίος: Η Μάχη στην Αυγή της Σύγχρονης Επιστήμης».

Η Ιταλία της Αναγέννησης ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς σταθμούς για την περίοδο που οι ιστορικοί ονομάζουν «Επιστημονική Επανάσταση». Σε αυτό το ντοκιμαντέρ παρουσιάζεται η ζωή και το έργο του Γαλιλαίου, οι διαμάχες του και το κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναδείχτηκε. Ο Γαλιλαίος χρησιμοποίησε μια νέα μέθοδο στη φυσική φιλοσοφία και στην αστρονομία βασιζόμενος τόσο στα μαθηματικά και στο πείραμα, όσο και στις κοινωνικές και πολιτικές του συμμαχίες. Η αλήθεια του μαθηματικού και αστρονόμου Γαλιλαίου ήρθε σε σύγκρουση με την αλήθεια των σημαντικότερων φιλοσόφων του 17ου αιώνα και η σύγκρουση αυτή υπήρξε κομβική για ένα πλήθος αλλαγών.

 

Our eTwinning project

Traveling around Europe in a postcard

We may not have a chance to travel all around Europe, but imagination can help us a lot in fulfilling our dream. We are exchanging postcards with pupils from other schools, but not only images. We are also sending our thoughts and wishes written in English and in our mother tongue, too!

Δημιουργούμε τις κάρτες μας

Το twinspace στο οποίο μοιραζόμαστε σκέψεις και δημιουργίες μπορείτε να δείτε εδώ