Κυκλοφορώ με το ποδήλατο

small[6] small[5] small[4] small[3] small[2] small[1] Δρόμος κυκλοφορίας ποδηλάτων
small[6]
κυκλοφορία ποδηλάτων

Οι ποδηλάτες όπως ακριβώς και οι οδηγοί των οχημάτων πρέπει να γνωρίζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και να τον εφαρμόζουν. Έτσι θα αποφευχθούν κάποια δυσάρεστα ατυχήματα. Χρήσιμα σήματα που πρέπει να γνωρίζει ο ποδηλάτης:

1.Δρόμος κυκλοφορίας ποδηλάτων.

2.Δεν επιτρέπεται η είσοδος στα ποδήλατα.

3. Τέλος δρόμου αποκλειστικής κίνησης πεζών και ποδηλάτων.

4. Προσοχή κίνδυνος από την κίνηση ποδηλατιστών.

5.Ποδηλατόδρομος.

Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια

Σκοπός: Βασικός εκπαιδευτικός στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας, Μέσα από εκπαιδευτικές διαδικασίες, παιχνίδια εναλλαγής ρόλων και τη βιωματική μέθοδο να αποκτήσουν σωστή οδική συμπεριφορά ως πεζοί, ποδηλάτες, επιβάτες και ως αυριανοί οδηγοί.

Παιδαγωγικοί στόχοι:

Α. Γνωστικοί: Να γνωρίσουν οι μαθητές τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τη χρησιμότητά του, τα είδη σήμανσης, τις κατηγορίες των πινακίδων και τους φωτεινούς σηματοδότες. Να γνωρίσουν πως οι κανόνες κυκλοφορίας εφαρμόζονται στην καθημερινή μας ζωή. Να γνωρίσουν τα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας (ξηρά, αέρα, θάλασσα). Να μάθουν τα δικαιώματά και τις υποχρεώσεις τους ως πεζοί, ποδηλάτες, επιβάτες καθώς και τις συνέπειες από την παράβαση των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Κανόνες πρόληψης και προστασίας από τροχαία ατυχήματα, τα παιδιά στο πίσω κάθισμα, χρήση ζώνης-κράνους, το ρόλο του σχολικού τροχονόμου και της τροχαίας για την ασφάλειά τους.

Β. Ψυχοκινητικοί: Ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων μέσα από την παρατήρηση και την έρευνα. Ανάπτυξη χειροτεχνικών δεξιοτήτων μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες. Να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση και θετική στάση σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας. Να ευαισθητοποιηθούν και να προτείνουν λύσεις για τη μείωση των ατυχημάτων στο δρόμο.

Γ. Συναισθηματικοί: Να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν οι μαθητές το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία. Να μπορούν μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος να εφαρμόσουν με επιτυχία στο δρόμο αυτά που θα μάθουν κατά τη διάρκειά του, ως πεζοί, ποδηλάτες, επιβάτες και ως μελλοντικοί οδηγοί.

Επιβάτης σε αυτοκίνητο-λεωφορείο

Μέσα στο αυτοκίνητο καθόμαστε ήσυχοι στα πίσω καθίσματα.

Δεν καθόμαστε στην αγκαλιά της μαμάς ή κάποιου άλλου στο μπροστινό κάθισμα γιατί υπάρχει κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού.

Δε μαλώνουμε με άλλα παιδιά που ίσως υπάρχουν στο αυτοκίνητο γιατί αποσπούμε την προσοχή του οδηγού και υπάρχει κίνδυνος να προκληθεί ατύχημα.

Δε μιλάμε στον οδηγό.

Δε βγάζουμε τα χέρια μας ή το κεφάλι μας έξω από το παράθυρο και φυσικά δε σηκωνόμαστε όρθιοι μέσα στο αυτοκίνητο.

Ανεβαίνουμε και κατεβαίνουμε πάντα από τη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου δηλαδή από την πλευρά του πεζοδρομίου.

Φοράμε ζώνη ασφάλειας.

Μέσα στο λεωφορείο ή σε κάποιο άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς κρατιόμαστε για να μη χτυπήσουμε σε κάποιο φρενάρισμα του οδηγού.ζώνη στο αυτοκίνητο