«Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website,
γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας»


ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  


A. Γενικά στοιχεία

Τίτλος Εργασίας:  Μαθαίνοντας την ιστορία του τόπου μας

 

Κατηγορία συμμετοχής:  Ιστορία

 

Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας : http://users.sch.gr/elenipap/ourland

 

2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παπαθεοδώρου Ελένη ΠΕ70

                                            Παβέλης Παναγιώτης ΠΕ70

 

Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με τους συντονιστές της εργασίας: panpavelis@sch.gr

 

 

B. Περιγραφή της περιοχής μας

 

       Η Κρύα Βρύση, η πόλη μας , βρίσκεται στο Ν.Α. τμήμα του Ν. Πέλλας (Β.Δ. τμήμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας). Ανήκει διοικητικά στο Δήμο  Πέλλας  με έδρα την πόλη των Γιαννιτσών.

 Γύρω από την πόλη μας συναντάμε τα χωριά:  Άγιο Λουκά,  Εσώβαλτα, Ακρολίμνη και  Σταυροδρόμι.

      Ο τόπος μας βρίσκεται στην καρδιά του Μακεδονικού κάμπου ο οποίος είναι γνωστός και από το μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα  " Στα Μυστικά του Βάλτου", όπου συνέβησαν τα ιστορικά γεγονότα του Μακεδονικού Αγώνα. Η πόλη μας  είναι ζεστή και φιλόξενη, με ένα μεγάλο πεζόδρομο όπου υπάρχουν πολλά εμπορικά καταστήματα,  με ένα όμορφο κεντρικό πάρκο και χώρους διασκέδασης.

      Επειδή η μόνη ύδρευση των κατοίκων, ήταν μια και μοναδική βρύση, που είχε πόσιμο νερό και αρκετά δροσερό κατά τις μέρες του καλοκαιριού, το νεοσύστατο χωριό πήρε την ονομασία Κρύα Βρύση.

      Η Κρύα Βρύση προήλθε από τη συνένωση των δύο οικισμών, της Πλάσνας και του οικισμού της Πρίζνας και σαν κοινότητα αναγνωρίστηκε το 1934.

 

 

 

Γ. Περίληψη της εργασίας μας

 

    Μέσα από την εργασία μας προσπαθήσαμε να προβάλουμε την ιστορία του τόπου μας καθώς η περιοχή μας παρουσιάζει μια ιδιαιτερότητα αφού πριν από 70 χρόνια περίπου ήταν λίμνη, η λίμνη των Γιαννιτσών η οποία καταγράφηκε και στο βιβλίο της Πηνελόπης Δέλτα στα «Μυστικά του Βάλτου».

    Μετά την αποξήρανση δημιουργήθηκε η πόλης μας, η Κρύα Βρύση.

    Στην εργασία πήραν μέρος 25 μαθητές. Μοιραστήκαμε αρμοδιότητες, καταγράψαμε την ιστορία, πήραμε συνέντευξη, επισκεφτήκαμε τα αξιοθέατα του τόπου μας, γράψαμε ποιήματα, χορογραφήσαμε και τραγουδήσαμε, ζωγραφίσαμε και κάναμε κατασκευές, φωτογραφήσαμε και επεξεργαστήκαμε όλα τα στοιχεία στους υπολογιστές των τάξεων μας. Με συστηματική εργασία και κατανομή αρμοδιοτήτων συλλέξαμε, επεξεργαστήκαμε και μετατρέψαμε το υλικό μας σε ηλεκτρονική μορφή. Στο τέλος παρουσιάσαμε στο σχολείο το αποτέλεσμα της εργασίας.

 

Δ. Εργασία και διαθεματικότητα

 

  Σε πολλές ενότητες και των δύο τάξεων υπάρχουν σχετικά μαθήματα για την ιστορία του τόπου μιας περιοχής. Με αφετηρία τις ενότητες αυτές, εργαστήκαμε διαθεματικά συνδέοντας την εργασία με τα Θρησκευτικά, τη Γεωγραφία, την ιστορία, τη Γλώσσα, τα Τεχνικά και τη Μουσική.

  Αποτέλεσμα ήταν μια πολύπλευρη προσέγγιση  του θέματος καθώς γνωρίσαμε πλευρές της ιστορίας του τόπου μας που δεν γνωρίζαμε καθόλου.

  Οι υπολογιστές που διαθέτουν οι τάξεις μας συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, η μεγάλη οθόνη τηλεόρασης και ο διαδραστικός πίνακας μας βοήθησαν στην παρουσίαση της εργασίας μας.

  Προβάλαμε την εργασία μας στον τοπικό τύπο, στην ιστοσελίδα της τάξης μας, στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα και στο Blog μας.

 

Η εργασία αυτή είναι, αναπτυγμένη εδώ:

 

http://users.sch.gr/elenipap/ourland