Με το Νηπιαγωγείο μου, 1ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, συμμετέχουμε στο πρόγραμμα “Code Week”.
Στην πρώτη δραστηριότητα με τίτλο “Earth Binary Code” μεταφράσαμε το 1, το 2 και το 3 σε πράσινο, γαλάζιο και σκούρο μπλε αντίστοιχα και δημιουργήσαμε τη γη! Αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε πώς σκέφτονται οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι οποίοι όλα τα μεταφράζουν σε δυαδικούς αριθμούς. Ο υπολογιστής μας έδωσε τον κωδικό και εμείς προσπαθήσαμε με τα χρώματα να τον μεταφράσουμε σε εικόνα.
Στη δεύτερη δραστηριότητα με τίτλο: “Rocket Pixel Art” μεταφράσαμε 4 αριθμούς σε χρώματα και δημιουργήσαμε τον πύραυλο!
Στην τρίτη δραστηριότητα θυμηθήκαμε τον άξονα συμμετρίας που κάναμε όταν μιλούσαμε για το σώμα μας και όλα μας ήταν πιο εύκολα. Η δραστηριότητα είχε τίτλο: “Symmetry_Rocket Pixel Art” και φτιάξαμε το άλλο μισό από τον πύραυλο.
Στην τέταρτη δραστηριότητα με τίτλο:”To the moon and back”, γνωρίζουμε το ρομπότ “Μελισσούλα” και ταξιδεύουμε από τη γη στη σελήνη. Κινούμαστε με τις εντολές μπρος και πίσω.
Στην πέμπτη δραστηριότητα με τίτλο: “Chasing a rocket” (Κυνηγώντας διαστημόπλοια), τα παιδιά κάνουν τα ρομπότ και κινούνται στο χρωματιστό χαλί. Ανά δύο παιδιά παίζουν το παιχνίδι. Το ένα κάνει το ρομπότ και το άλλο προγραμματίζει, δίνοντας τις εντολές (ένα βήμα μπροστά, στρίψε δεξιά, στρίψε αριστερά κλπ), με στόχο να φτάσουν στον πύραυλο.
Στην έκτη δραστηριότητα με τίτλο: “Jumping on Planets” (πηδώντας στους πλανήτες) τα παιδιά παίζουν ανά δύο. Το ένα παιδί προγραμματίζει και τοποθετεί τις κάρτες κωδικοποίησης και το άλλο παιδί διαβάζει τον κώδικα και κινείται στο χρωματιστό δάπεδο, ώστε να φτάσει στον πλανήτη που διάλεξαν.
Στην έβδομη δραστηριότητα με τίτλο: “Making Constellations” (φτιάχνοντας αστερισμούς) τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομπότ “Μελισσούλα”, που κουβαλάει τα αστέρια, για να δημιουργήσουν έναν αστερισμό, όπως για παράδειγμα τη Μεγάλη Άρκτο.
Στην όγδοη δραστηριότητα με τίτλο: “Wandering around the planets” (περιπλάνηση στους πλανήτες) τα παιδιά προγραμματίζουν το Beebot-το ρομπότ “Μελισσούλα” και προσπαθούν να φτάσουν στον πλανήτη που θα διαλέξουν.
Στην τελευταία δραστηριότητα με τίτλο: “Rocket Battleship” (Πυραυλομαχίες, θα μπορούσαμε να το πούμε εδώ, γιατί είναι μια παραλλαγή του παιχνιδιού ναυμαχίες, αλλά με ρουκέτες και το ρομπότ “μελισσούλα”). Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, που η κάθε μια έχει 3 ρουκέτες και ένα ρομποτάκι (επειδή δεν έχουμε 2 ρομπότ, η μία ομάδα είχε ομοίωμα ρομπότ και το αυθεντικό το είχαν εναλλάξ). Οι ομάδες ήταν πλάτη με πλάτη, για να μη βλέπουν τις θέσεις του “αντιπάλου”.
Στόχος του παιχνιδιού ήταν να μαντέψουν πού ήταν τοποθετημένες οι ρουκέτες και το ρομπότ. Έλεγαν έναν αριθμό από το 1 μέχρι το 30, που ήταν τα κουτάκια, και αν πετύχαιναν τη ρουκέτα ή το ρομπότ της άλλης ομάδας κέρδιζαν πόντους.
Για να νικήσει κάποια ομάδα έπρεπε να πετύχει όλα τα κουτάκια, που ήταν τοποθετημένα οι ρουκέτες και το ρομπότ. Οι ρουκέτες έπιαναν 3 κουτάκια και το ρομπότ 1. Κάθε φορά που έλεγαν έναν αριθμό, η “αντίπαλη” ομάδα το κάλυπτε με ένα λευκό χαρτί ώστε να ξέρουμε ποιοι αριθμοί βγήκαν από το παιχνίδι. Η κυρία έπαιζε το ρόλο του διαιτητή!
Για το πόσο καλά τα πήγαμε σε αυτές τις δραστηριότητες, το αποδεικνύει και το γεγονός, πως βραβεύτηκε η τάξη μας, με το Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Άριστης Χρήσης Κώδικα, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Κώδικα.
Η Epirus Post μας αναφέρει στο σχετικό άρθρο. Πατήστε πάνω στην εικόνα για να το διαβάσετε! Μπράβο στα παιδιά μας!