Εισαγωγή Σχόλια Σύνδεσμοι

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
Πρόγραμμα Σπουδών

Το μάθημα «Εφαρμογές Πολυμέσων» εντάσσεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του 2ου Κύκλου, του Τομέα «Πληροφορικής – Δικτύων Η/Υ», της Κατεύθυνσης «Υποστήριξη Συστημάτων και Δικτύων Υπολογιστών» των Τ.Ε.Ε. Διδάσκεται 4 ώρες την εβδομάδα και έχει γενικό σκοπό: να αποκτήσει ο μαθητής τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες στις τεχνικές ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων, ώστε να είναι ικανός να συμμετέχει σε διαδικασίες σχεδίσης, υλοποίησης και αξιολόγησης αντίστοιχων εφαρμογών.

Το μάθημα δομείται σε πέντε άξονες-ενότητες:

Ενότητα Περιεχόμενο Γνώσεις που αποκτάει ο μαθητής Ικανότητες που αποκτάει ο μαθητής
  1. Εισαγωγικές Έννοιες
  • Εισαγωγή στα Πολυμέσα
  • Συνιστώσες πολυμεσικής εφαρμογής
  • Η διαδικασία ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων
  • Η ομάδα ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων
  • Εξοπλισμός
  • Διαχείριση έργου ανάπτυξης παραγωγών πολυμέσων
  • Λογισμικό ανάπτυξης

Διδακτικές ώρες: 81

  • διακρίνει τα σταδία της ανάπτυξης μιας εφαρμογής πολυμέσων,
  • γνωρίζει το ρόλο του κάθε μέλους μιας ομάδας παραγωγής πολυμέσων και σε ποιες φάσεις αυτής εμπλέκεται,
  • κατανοεί ότι υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες μετις οποίες αναπτύσσεται μια παραγωγή πολυμέσων.
  • μπορεί να παρακολουθήσει τη μεθοδολογία του σχεδιασμού του πληροφοριακού υλικού,
  • μπορεί να ακολουθεί διαγράμματα χρονοδρομολόγησης καιχρονοκοστολόγησης.
  1. Στάδιο Ανάλυσης μιας εφαρμογής Πολυμέσων
  • Καθορισμός γενικών στόχων
  • Περιγραφή των δυνατοτήτων και των διαθέσιμων πόρων
  • Έρευνα αγοράς
  • Πλάνο διαχείρισης έργου ανάπτυξης μιας παραγωγής πολυμέσων

Διδακτικές ώρες: 8

  • κατανοεί την απίτηση για την ύπαρξη στόχων από την μεριά του παραγωγού, του χρηματοδότη και του πελάτη,
  • κατανοεί τη μεθοδολογία του marketing,
  • εξοικειώνεται με τις μεθοδολογίες διαχείρισης έργου μέσα από ένα συγκεκριμένο παράδειγμα
  • αναγνωρίζει τα όρια που επιβάλλουν οι διαθέσιμοι πόροι,
  • αναγνωρίζει τις ανάγκες των χρηστών,
  • αναγνωρίζει τις στρατηγικές του ανταγωνισμού,
  • οργανώνει τη διαχείρισημιας παραγωγής πολυμέσων.
  1. Στάδιο Σχεδίασης μιας εφαρμογής πολυμέσων
  • Καθορισμός των επιλογών ανάπτυξης του προϊόντος
  • Λειτουργική σχεδίαση εφαρμογής
  • Καταγραφή υλικού
  • Σχεδίαση της εφαρμογής επί χάρτου
  • Σχεδίαση του περιβάλλοντος διεπαφής (εμφάνιση περιεχομένου, ρύθμιση πλοήγησης, εργονομική σχεδίαση)
  • Ανάπτυξη πρωτοτύπου
  • Τεχνική σχεδίαση

Διδακτικές ώρες: 24

  • κατανοεί ότι σε σημαντικό βαθμό η επιτυχία του πρϊόντος εξαρτάται από το αποτέλεσμα της ανάλυσης,
  • ακολουθεί τη διαδικασία σχεδίασης επί χάρτου της εφαρμογής,
  • κατανοεί την ευρήτερη έννοια του περιβάλλοντος διεπαφής,
  • κατανοεί την ποικιλία των αναγκών των χρηστών στην αναζήτηση της πληροφορίας.
  • συνεκτιμά όλους τους παράγοντες για τους οποίους η ομάδα ανάπτυξης πολυμέσων θα επιλέξει ένα συγγραφικό εργαλείο,
  • σχεδιάζει περιβάλλοντα διεπαφής που να εξυπηρετούν τη δομημένη αναζήτηση της πληροφορίας,
  • σχεδιάζει περιβάλλοντα διεπαφής που να ενισχύουν το μήνυμα,
  • χρησιμοποιεί με αποτελεσματικό και εργονομικό τρόπο το υπόβαθρο, τα παράθυρα καιτους μοχλούς αλληλοεπίδρασης.
  1. Στάδιο Υλοποίησης μιας εφαρμογής πολυμέσων
  • Οριστικοποίηση αποφάσεων
  • Ανάπτυξη πιλοτικής εφαρμογής - Α' Έκδοση
  • Ανάπτυξη συνολικής εφαρμογής - Β' Έκδοση
  • Τελική παραγωγή - Γ' Έκδοση
  • Αξιολόγηση τελικού προϊόντος

Διδακτικές ώρες: 52

  • κατανοεί την αξία που έχει να ολοκληρωθεί σωστά η πιλοτική εφαρμογή,
  • μπορεί να διαχειρίζεται μεγάλης ποσότητα πολυμεσικό υλικό,
  • αντιλαμβάνεται τα προβλήματα προγραμματσιμού μιας μεγάλης εφαρμογής πολυμέσων,
  • μαθαίνει τη διαδικασία και τα στάδια ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων,
  • αξιολογεί το προϊόν.
  • συναρμολογεί μια εφαρμογή πολυμέσων βάσει του σχεδίου των λειτουργικών προδιαγραφών,
  • δέχεται κριτική των άλλων και την αξιοποιεί για να βελτιώσειτο προϊόν του,
  • λειτουργεί στα πλαίσια ομάδας εργασίας.
  1. Στάδιο Ολοκλήρωσης και Διανομής
  • Ολοκληρώνει την εικόνα της παραγωγής μαις εφαρμογής πολυμέσων
  • Στρατηγικές προβολής προϊόντος
  • Στρατηγικές τιμολόγησης προϊόντος
  • Στρατηγικές διανομής προϊόντος

Διδακτικές ώρες: 8

  • μαθαίνει τα στάδια - ενέργειες που καθιστούν μια εφαρμογή εμπορεύσιμο προϊόν,
  • μαθαίνει τις δυνατότητες και τους τρόπους ενημέρωσης, προβολής και διαφήμισης ενός προϊόντος πολυμέσων,
  • μαθαίνει τη διαδικασία τιμολόγησης και τις παραμέτρους που εμπλέκονται,
  • αναγνωρίζει την αξία που έχει στην πώληση η σωστή επιλογή του δικτύου διανομής,
  • σχεδιάζει εφαρμογές με δομές τέτοιες που να μορούν να επαναχρησιμοποιηθούν στην ανάπτυξη μελλοντικών εφαρμογών.
  • δημιουργεί το συνοδευτικό υλικό και το υλικό συσκευασίας του προϊόντος πουέχει παράγει,
  • επιλέγει τον καταλληλότερο τρόποπροβολής μιας πολυμεσικής εφαρμογής,
  • μπορεί να επιλέξει τον τρόπο διανομής της εφαρμογής που ανέπτυξε, εξηγώνταςτις επιλογές του,
  • αναπτύσσει κανάλια επικοινωνίας ώστε να έχει ανάδραση από την αγορά για το προϊόν του.

1Οι ώρες διδασκαλίας προτείνονται ενδεικτικά

Το πλήρες πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα μπορείτε να κατεβάσετε είτε από τις ιστοσελίδες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Πρόγραμμα Σπουδών ΠΙ Ειδικότητας Δικτύων & Ειδικότητας Εφαρμογών) είτε από το προσωπικό μου αρχείο (Πρόγραμμα Σπουδών Ειδικότητας Δικτύων) το οποίο είναι σε μία πιο συμπιεσμένη μορφή για την εξοικονόμηση τυπωμένων σελίδων.

 


Υλικό Υπολογιστών - Πολυμέσα - Εφαρμογές Πολυμέσων

Πρόγραμμα Σπουδών - Πηγές Πληροφοριών - Ερωτήσεις


Τελευταία Ενημέρωση Ιστοσελίδας: 18 Ιουλ 2003, Τελευταία Ενημέρωση Ιστότοπου: 18 Ιουλ 2003 από τον Βαγγέλη