Ιδανική Πολιτεία! Στόχος κάθε εποχής!

Φιλολογική ΠΕΦ Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων

Οι ανθρώπινες κοινωνίες υπήρξαν ανέκαθεν ατελείς, προβληματικές ως προς την δομή και
τις λειτουργίες τους. Η συνειδητοποίηση των ατελειών τους εξέθρεψε την νοσταλγική
αναζήτηση προτύπων ιδανικών πολιτειών αναγομένων σ' ένα παρελθόν, σ' ένα παρόν ή σ'
ένα μέλλον, με κοινό χαρακτήρα και κριτήριο την ευδαίμονα διαβίωση των μελών τους.
Γι' αυτό το λόγο οι ουτοπικές πόλεις δημιουργήθηκαν σε περιόδους αναταραχής, από
ανθρώπους που οραματίστηκαν την αρμονία και τη συλλογική ευτυχία. Ήταν προϊόν
σύλληψης της ανθρώπινης φαντασίας και δραστηριότητας και συνοδευόταν με
συγκεκριμένους τόπους, θεωρούμενους ως ιδανικούς. [...]

Δείτε το άρθρο

Τα «Γλωσσοπαίγνια» στον ύστερο Wittgenstein

Τα «Γλωσσοπαίγνια» στον ύστερο Wittgenstein

(Έρκυνα, Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών? Επιστημονικών Θεμάτων, Τεύχος Νο, Χ-Υ, 2014)
Ευθυμία Σακαρέλλου?
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
1 Εκπαιδευτικός Φιλόλογος στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Διδάκτορας Φιλοσοφίας, Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας
 

Περίληψη. Ο βασικότερος σκοπός αυτού του άρθρου είναι να παρουσιαστούν τα γλωσσικά παιχνίδια στην ύστερη σκέψη του φιλοσόφου Wittgenstein, να εξετασθεί η έννοια του «γλωσσικού παιχνιδιού» η οποία οφείλεται στον φιλόσοφο αλλά και να γίνει αντιληπτό από που δημιουργείται η ανάγκη για την αναζήτηση τους. Είναι γνωστό στους χώρους της φιλοσοφίας, πως ο Ludwig Wittgenstein επεσήμανε ότι κάθε έκφραση ανήκει σε κάποιο γλωσσικό πλαίσιο, το οποίο είναι αυτό που δίνει στην κάθε έκφραση το συγκεκριμένο νόη?ά της. Το πλαίσιο αυτό το ονομάζει «γλωσσικό παιχνίδι» Γλωσσικό παιχνίδι δηλαδή ονομάζεται μια συγκεκριμένη χρήση της γλώσσας από κάποιους ανθρώπους για κάποιο σκοπό. [...]

Δείτε όλο το άρθρο

O ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας στη διαχείριση συγκρούσεων

     ? O ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας στη διαχείριση συγκρούσεων

Σακαρέλλου Ευθυμία, Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικός-Φιλόλογος, Διδάκτορας στη Φιλοσοφία
"The role of school director in the management of conflicts" (Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος» Τόμος 2, Τεύχος 1, 2014 © eκπ@ιδευτικός κύκλος ISSN: 2241-4576)

 


 

Οι συγκρούσεις είναι ένα καθημερινό φαινόμενο που χαρακτηρίζει την
λειτουργία κάθε σχολικής μονάδας αλλά και οποιουδήποτε οργανισμού. Αναλόγως με τον
τύπο της σύγκρουσης, το μέγεθός της, την έντασή της, τους συμμετέχοντες σε αυτήν, τις
αιτίες που την προκαλούν αλλά και τη διαδικασία επίλυσής της και αποτελεσματικής της
διαχείρισης μπορεί να επηρεάσει σε διάφορους βαθμούς, ακόμη και καθοριστικά, την ομαλή
λειτουργία και την αποδοτικότητα των μαθητών.

 Δείτε όλο το άρθρο