Αξιολόγηση Χρήστη: / 2
ΧείριστοΆριστο 

Τίτλος Προγράμματος:

«Ας γνωριστούμε μέσα από την Τέχνη»

2008-2010

 

...Λίγα λόγια για το πρόγραμμα

Η Ελληνική συμβολή στο πρόγραμμα Comenius:

«Ας γνωριστούμε μέσα από την Τέχνη»

2008-2010

 

Η αρχική ιδέα για να συμμετάσχουμε σε ένα πρόγραμμα σαν το Comenius γεννήθηκε από την ελπίδα ότι η παραγωγή, εκ μέρους των μαθητών, ενός έργου που θα υπερέβαινε τα στενά όρια, όχι μόνο του μαθήματος και του σχολικού περιβάλλοντος, αλλά και της ίδιας τους της χώρας, θα ήταν ένα κίνητρο για να ξεδιπλώσουν τις δημιουργικές τους ικανότητες. Ένας δεύτερος στόχος ήταν να γνωριστούμε με άλλους ευρωπαίους «συμπατριώτες» μας, με την έννοια του να μάθουμε ποιος είναι ο χαρακτήρας τους ως λαός, τι θεωρούν σημαντικό, τι αγαπούν, ποιες είναι οι προτεραιότητες τους. Σαν μέσον για την επίτευξη αυτών των στόχων επιλέξαμε την τέχνη, εφόσον αυτή αποτελεί το αντικείμενο σπουδών των μαθητών μας.

Έτσι, στην διάρκεια των δυο χρόνων που διήρκεσε το πρόγραμμα, οι μαθητές του τομέα των Εφαρμοσμένων Τεχνών του 1ου ΕΠΑΛ Πετρούπολης συνέλλεξαν πληροφορίες για τις μεγαλύτερες μορφές της ελληνικής ζωγραφικής του 19ου και 20ου αιώνα και τις παρουσίασαν στους ευρωπαίους συμμαθητές τους.

Το 1ο μέρος της εργασίας αυτής, αφιερωμένο στον 19ο αιώνα, διαιρέθηκε σε θεματολογίες που σκοπό είχαν να παρουσιάσουν τις συνθήκες που επικρατούσαν στα πρώτα χρόνια της δημιουργίας του ελληνικού κράτους. Οι μαθητές επέλεξαν και παρουσίασαν σημαντικούς ζωγραφικούς πίνακες της εποχής εκείνης που εικονογραφούν με γλαφυρό τρόπο τα ιστορικά γεγονότα, την καθημερινή ζωή, τη θέση της γυναίκας, το φυσικό περιβάλλον, τα ήθη και τα έθιμα και τη σημασία του ένδοξου παρελθόντος στην ψυχή του αναγεννώμενου έθνους.

Το 2ο μέρος αφιερώθηκε στους Έλληνες ζωγράφους του 20ου αιώνα οι οποίοι κατανεμήθηκαν σύμφωνα με τη δεκαετία της γέννησής τους. Στόχος ήταν να συνδυάσουμε δυο ειδών πληροφορίες, τις καλλιτεχνικές και τις ιστορικές, συνδέοντας το καλλιτεχνικό έργο με την ατμόσφαιρα και τα γεγονότα της εποχής στην οποία ο δημιουργός του μεγάλωσε και δούλεψε.

Όλα τα παραπάνω παρουσιάστηκαν σε 13 αφίσες μεγάλων διαστάσεων που οι μαθητές εξέθεσαν στις συμμετέχουσες χώρες τις οποίες επισκεφθήκαμε.

Παράλληλα, ο Τομέας Πληροφορικής του σχολείου μας ανέλαβε το οπτικοακουσικό κομμάτι της εργασίας. Και αυτό διαιρέθηκε σε 3 μέρη:

1. Δημιούργησαν δυο αρχεία παρουσιάσεων (με το πρόγραμμα flash) όπου εκτίθενται σε ηλεκτρονική μορφή οι εργασίες της ομάδας των Εφαρμοσμένων Τεχνών,

2. Παρήγαγαν δυο ταινίες συνολικής διάρκειας 1 ώρας, όπου παρουσίασαν τους σημαντικότερους Έλληνες μουσικούς του 19ου και 20ου αιώνα.

3. Δημιούργησαν μια βάση δεδομένων απ? όπου κανείς μπορεί να ανασύρει όλες τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η ομάδα μας, καθώς και όλα τα έργα που δημιούργησε.

Τώρα, που ήρθε η ώρα του απολογισμού των προσπαθειών μας, ανακαλύπτουμε ότι η ωφέλιμη επιρροή του προγράμματος πάνω σε όλους τους συμμετέχοντες ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Οι μαθητές εμπλούτισαν τις γνώσεις τους πάνω στην ιστορία της ελληνικής και ευρωπαϊκής τέχνης, αλλά και στη χρήση των υπολογιστικών προγραμμάτων που αφορούν στην ειδικότητά τους. Παράλληλα, ανέπτυξαν επικοινωνιακές δεξιότητες, τόσο γιατί υποχρεώθηκαν να παρουσιάσουν δημόσια το έργο τους, όσο και γιατί ήρθαν σε επαφή και δημιούργησαν φιλικές σχέσεις με ανθρώπους διαφορετικής κουλτούρας και γλώσσας. Και το σημαντικότερο, έμαθαν να δουλεύουν για τους στόχους τους και να φέρονται με συνέπεια και υπευθυνότητα.

Αλλά και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί δεν έμειναν χωρίς διδάγματα. Η σημαντικότερη γνώση που αποκομίσαμε αφορά στον τρόπο εργασίας και τις συνθήκες λειτουργίας ομοειδών σχολείων σε χώρες με πολύ διαφορετικά συστήματα. Ήρθαμε σε επαφή με μια ποικιλία τρόπων διδασκαλίας και εκπαιδευτικών στόχων που μας βοήθησαν να αποκτήσουμε πιο ρεαλιστική άποψη για τα θετικά και τα αρνητικά του δικού μας σχολείου.

Από την πλευρά μας, ελπίζουμε ότι κατορθώσαμε να παρουσιάσουμε στους εταίρους μας πτυχές της ελληνικής δημιουργίας και δραστηριότητας που δεν είναι γνωστές στην ευρύτερη ευρωπαϊκή γειτονιά.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές:
  1. ΒΑΡΣΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
  2. ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
  3. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΛΙΑΝΑ-ΜΑΡΙΑ
  4. ΓΡΑΨΑΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
  5. ΗΛΙΑΚΗ ΝΑΤΑΛΙΑ
  6. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
  7. ΚΟΥΛΟΥΡΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ
  8. ΚΥΡΚΟ ΜΑΓΔΑΛΕΝΑ
  9. ΛΑΧΑΝΑ ΣΩΤΗΡΙΑ
  10. ΜΠΑΤΣΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
  11. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
  12. ΝΟΥΧΑΚΗ ΝΕΦΕΛΗ
  13. ΝΤΟΥΚΑ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
  14. ΠΑΛΛΑ ΝΙΚΗ
  15. ΠΡΕΜΕΤΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
  16. ΠΡΙΟΒΟΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
  17. ΡΟΔΑΜΗ ? ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΦΩΤΕΙΝΗ
  18. ΤΡΟΜΠΟΥΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
και οι καθηγητές:
  • ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  • ΜΑΥΡΩΝΗ ΕΥΡΙΚΛΕΙΑ
  • ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ

The Greek contribution to the program Comenius:

"Let us meet through Art"

2008-2010

 

The initial idea of our participation in a project like Comenius was born of the hope that if we encouraged the students to produce a work beyond the narrow limits, not only of the class and the school environment, but also of their own country, would be a motive to unleash their creative abilities. A second objective was to get acquainted with other European 'compatriots', to get to know their national characteristics, what they consider important or precious, what are their priorities. As a means to achieve these goals we chose the art, since that is the subject of study of our students.

 

Thus, during the two years of the project, students of the Applied Arts of the 1st EPAL Petroupolis gathered information for the greatest personalities of the Greek painting of the 19th and 20th century and presented them to their European peers.

 

The 1st part of this work, dedicated to the 19th century, was divided to units that aimed to present the conditions that characterized the newborn Greek state. The students chose and presented important paintings of that era, which illustrate the historic events, the everyday life, the position of women, the natural environment, the traditions, the customs as well as the importance of the glorious past in the soul of the renascent nation.

 

The 2nd part was devoted to Greek painters of the 20th century who were divided according to the decade of their birth. The aim was to combine two types of information, artistic and historical, linking the artwork with the atmosphere and events of the era in which its author grew up and worked.

 

All these were presented in 13 large posters that the students exposed to each participant country we visited.

 

In addition, the students of the Computer Science sector of our school undertook the audiovisual part of the work. This was divided into 3 parts:

1. They created 2 presentations (with the program Flash) that exhibited, in electronic form, the work of the group of the Applied Arts sector.

2. They produced 2 films of 1 hour duration, which present the most important Greek musicians of the 19th and 20th century.

3. They created a database from which one can draw all the information and all the works we produced.

Now that it's time to review our efforts, we realise that the beneficial impact of the Comenius project on all the participants exceeded our expectations. The students have enriched their knowledge of the history of Greek and European art, but also of the use of computer programs related to their studies. At the same time, they developed communication skills, both because they had to present their work publicly, and because they developed friendly relations with people of different culture and languages. And most importantly, they learned to work and to behave consistently and with responsibility.

The teachers gained valuable experience too. First of all, we came to know the working and operating conditions of schools similar to ours, in countries with very different systems. We contacted a variety of teaching methods and educational objectives that helped us get a more realistic view on the pros and cons of our school.

For our part, we hope that we were able to present to our partners aspects of Greek creativity that are not known to the wider European neighbourhood.

The program involved students:

  1. VARSOU JOANNA
  2. VOULGARIS NIKOLAOS
  3. GIANNOPOULOU-ILIANA MARIA
  4. GRAPSAS DIONYSIOS
  5. ILIAKI NATALIA
  6. KAKLAMANIS DIMITRIOS
  7. KOULOURI STEFANIA
  8. KYRKO MAGDALENA
  9. LACHANA SOTIRIA
  10. BATSIOU AIKATERINI
  11. NICHOLAOU IOANNIS
  12. NOUCHAKI NEFELI
  13. NTOUKA ANTIGONI
  14. PALLA NIKI
  15. PREMETI STAVROULA
  16. PRIOVOLOU GEORGIA
  17. RODAMI - AGELOPOULOU ANNA TRIANTAFYLLOPOYLOY ELEFTHERIA-FOTINI
  18. TROMBOUKIS GEORGIOS

and teachers:

  • KAPOGIANNOPOULOS GEORGIOS
  • MAVRONI EVRIKLEIA
  • PAPATHANASIOU THEODORA

Φωτογραφίες από την επίσκεψη μαθητών των ξένων σχολείων στο 5ο ΣΕΚ

Παρουσίαση από το ταξίδι στην Ισλανδία

Παρουσίαση από το ταξίδι στην Πορτογαλία

Παρουσίαση από το ταξίδι στη Γαλλία

 

 

scroll back to top

Last Updated (Thursday, 07 July 2011 09:23)