Συνάντηση Erasmus

Τα  Πειραματικά Σχολεία, από την αρχή της σύστασής τους   μέχρι τώρα,  υπέστησαν πολλές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας τους, που συνδέονταν με τις κοινωνικοπολιτικές κι εκπαιδευτικές  ανάγκες της χώρας. Η βασική τους όμως λειτουργία ήταν  ως κέντρα πρακτικής άσκησης εκπαιδευτικών. Σήμερα,  έχουν στόχο την παροχή δωρεάν, δημόσιας και υψηλής ποιότητας παιδείας σε όλους, προάγουν την εκπαιδευτική  έρευνα  στην πράξη, εφαρμόζουν  καινοτόμες διδακτικές  πρακτικές, νέα αναλυτικά προγράμματα  και  μεθόδους διδασκαλίας.

Πολύ σημαντική είναι η έμφαση  που δίνεται στην προώθηση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας,  με τη δημιουργία ομίλων, αλλά και  στην εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Κατά πόσο όμως επιτυγχάνονται οι προσδοκόμενοι στόχοι δεν είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε καθώς δεν έχει υπάρξει κάποια μορφή αξιολόγησης από το 2012 έως  σήμερα. Αν λάβουμε υπόψη, ότι υπόκεινται στο καθεστώς λειτουργίας των υπόλοιπων σχολείων, χρησιμοποιούν τα ίδια εγχειρίδια και κοινό αναλυτικό πρόγραμμα, ότι    απουσιάζει η παροχή κινήτρων στο εκπαιδευτικό προσωπικό, σε συνδυασμό με την ελλιπή χρηματοδότηση, μπορούμε να υποθέσουμε ότι δεν εύκολο να επιτύχουν τα  προσδοκόμενα αποτελέσματα. και να συμβαδίσουν με τις σύγχρονες παιδαγωγικές  εξελίξεις.

Πειραματικά Σχολεία