Διαφορές του τρόπου
εργασίας των μαθητών σε σχέση με τον καθημερινό τρόπο εργασίας τους στο
παραδοσιακό μάθημα μέσα κι έξω από την τάξη:
Ο υπολογιστής πλεονεκτεί σε
σχέση με τα άλλα εποπτικά μέσα διδασκαλίας εφόσον βέβαια διαθέτει το κατάλληλο
λογισμικό, γίνει δημιουργικός σχεδιασμός της διδασκαλίας και παρέμβει «έξυπνα» ο
δάσκαλος. Αναφερόμενοι στα πλεονεκτήματα μπορούμε να πούμε:
-
Υπάρχει αλληλεπιδραστική σχέση-
διάλογος ανάμεσα στο μηχάνημα και στο μαθητή. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει
άμεση ανατροφοδότηση στις ενέργειες του μαθητευόμενου.
-
Η εργασία στον Η/Υ γίνεται
ακολουθώντας τους ρυθμούς μάθησης του κάθε μαθητή.
-
Υπάρχει η δυνατότητα παρέμβασης και
πειραματισμού με το μαθησιακό υλικό και ο μαθητής αποδεσμεύεται από το φόβο
του λάθους.
-
Κατάλληλα λογισμικά στον Η/Υ
δημιουργούν μικρόκοσμους και ζωντανές αναπαραστάσεις της γνώσης με τη μορφή
των προσομοιώσεων. Έτσι ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να δράσει σε μια
πραγματικότητα, έστω κι αν είναι εικονική.
-
Υπάρχει η δυνατότητα της εύκολης
διόρθωσης των λαθών, της σύνταξης και αναθεώρησης κειμένων, της εκτύπωσης
κειμένων και εικόνων, οδηγούμενοι έτσι στην παραγωγή γνώσης.
-
Η σύνδεση με άλλα εποπτικά μέσα, με
δίκτυα και το διαδίκτυο δημιουργεί μια διάχυση πληροφοριών και οδηγεί σε μια
πιο ολοκληρωμένη γνώση. Ο υπολογιστής δηλαδή γίνεται μια επικοινωνιακή
μηχανή.
-
Το γνωστικό αυτό εργαλείο οδηγεί τα
παιδιά στη μάθηση ακόμη και μέσα από την παιγνιώδη μορφή που μπορεί να έχουν
τα κατάλληλα σχεδιασμένα λογισμικά και μαθαίνουν έτσι τον αυτοέλεγχο .
-
Στο κέντρο της μαθησιακής
διαδικασίας βρίσκονται οι μαθητές οι οποίοι εργάζονται σε ομάδες 2-3 ατόμων.
Η εργασία στον υπολογιστή ευνοεί τη συνεργασία μικρών ομάδων(Ράπτης κ Ράπτη)
-
Μέσα στην τάξη ευνοείται το
δημοκρατικό και εποικοδομητικόκλίμα και η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη της
προσωπικότητας των παιδιών.
-
Η εργασία στον Η/Υ ευνοεί τους
μαθητές να εργάζονται με επιστημονικό τρόπο, να χρησιμοποιούν μεθόδους ενός
επιστήμονα και γίνονται τελικά μικροί επιστήμονες(γνωστική μαθητεία)