ΜΕΝΟΥ ΑΣΚΗΣΗ 20
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Login Form
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΘΕΑΤΩΝ
Σημείο κλειδί στην εμφάνιση του φαινομένου αποτελούν τα παιδιά - θεατές. Με τη συμπεριφορά τους μπορούν να διευκολύνουν ή να λειτουργήσουν ανασταλτικά στην εξάπλωση του φαινομένου.
Οι πιο συνηθισμένες αντιδράσεις των υπόλοιπων παιδιών μπορεί να είναι:
- Να γελάσουν.
- Να χαμογελάσουν.
- Να αδιαφορήσουν.
- Να μιλήσουν στον διπλανό τους και να σχολιάσουν αυτό που γίνεται είτε θετικά είτε αρνητικά.
- Να κοιτάζουν και να μην κάνουν απολύτως τίποτα.
Όλες αυτές οι αντιδράσεις ενισχύουν τη συμπεριφορά του παιδιού που ασκεί βία καθώς με το να γελάσουν έχει καταφέρει να κερδίσει την προσοχή τους. Από την άλλη μεριά οι συγκεκριμένες αντιδράσεις επηρεάζουν σημαντικά το παιδί που δέχεται εκφοβισμό.Ενισχύουν τη μοναξιά του και σε ένα δεύτερο επίπεδο επιβεβαιώνουν την πράξη του παιδιού που εκφοβίζει και άρα ενισχύουν την ενοχή του. Ο σχολιασμός επίσης ενισχύει με τη σειρά του την ντροπή που βιώνει το παιδί και τη μοναξιά του.
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΒΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Το παιδί που εκφοβίζει επιλέγει το παιδί που θα εκφοβίσει πολύ συγκεκριμένα και καθόλου τυχαία. Συνήθως θα επιλέξει το παιδί που:
- Διαφέρει κατά κάποιον τρόπο από τα υπόλοιπα παιδιά
- Δύσκολα θα το βοηθήσει κάποιος
- Είναι λιγότερο δυνατό.
Σε γενικές γραμμές πολλά από τα στοιχεία της προσωπικότητας του παιδιού που βιώνει τον εκφοβισμό ευνοούν τη στοχοποίησή τους. Συνήθως τα παιδιά που βιώνουν τον εκφοβισμό παρουσιάζουν:
- Χαμηλή αυτοεκτίμηση
- Αδυναμία επίλυσης προβλημάτων
- Καταθλιπτικά στοιχεία
- Συναισθηματικές δυσκολίες
- Αίσθημα μοναξιάς
- Χαμηλές σχολικές επιδόσεις και απουσίες
- Διαταραχές συμπεριφοράς
- Ψυχοσωματικά προβλήματα
- Άγχος
- Φοβίες
- Αποφεύγουν τη βλεματική επαφή.
Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ο συναισθηματικός κόσμος των παιδιών, ο οποίος στην περίπτωση του σχολικού εκφοβισμού δεν διαφέρει από οποιαδήποτε άλλη μορφή βίας. Τα παιδιά βιώνουν:
- Θυμό για αυτό που τους συμβαίνει και δεν μπορούν να αντιδράσουν.
- Ντροπή. Θεωρούν ότι όλοι οι συμμαθητές τους τους θεωρούν δειλούς και ότι κανείς δεν τους θέλει για φίλους. Ντρέπονται επίσης να το αποκαλύψουν στους γονείς τους επειδή νομίζουν ότι θα τους "απογοητεύσουν".
- Ενοχή. Θεωρούν ότι φταίνε εκείνοι για αυτό που γίνεται.
- Φόβος. Ζουν συνεχώς με το συναίσθημα ότι θα τους καροίδέψουν και θα γελάσουν μαζί τους.
Ο συνδυασμός θυμού, φόβου, ντροπής και ενοχής οδηγούν τα παιδιά να μην λένε σε κανένα αυτό που τους συμβαίνει
και συνεπώς να μη ζητάνε βοήθεια , πράγμα που οδηγεί στη γενικότερη απομόνωσή τους.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Το φαινόμενο μελετήθηκε για πρώτη φορά το 1978 στη Νορβηγία και από το 1987 ο όρος "bullying" εμφανίζεται σε πολλά επιστημονικά περιοδικά.
Στο φαινόμενο εμπλέκονταιπολλά μέρη:
- Το παιδί που δέχεται βία
- Το παιδί ή η ομάδα παιδιών που ασκεί βία
- Τα παιδιά θεατές
- Οι εκπαιδευτικοί
- Οι γονείς
Με τον όρο "bullying" αναφερόμαστεσε μια "αρνητική πράξη", που ασκείται κατ΄επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου, με την οποία ένα άτομο ή ομάδα ατόμων προκαλούν εσκεμμένη βλάβη ή συναισθηματική δυσκολία σε άλλο άτομο, μέσω σωματικής επαφής, λεκτικώς ή με άλλους τρόπους. Το φαινόμενο περιλαμβάνει ανισορροπία δύναμης ή εξουσίας μεταξύ του παιδιού που εκφοβίζει και του παιδιού που εκφοβίζεται.
Γενικά το "bullying" μπορεί να περιλαμβάνει:
- Άσκηση φυσικής βίας όπως χτυπήματα, σπρωξίματα, τσιμπήματα, δαγκωνιές...
- Κοινωνικό αποκλεισμό απο κοινωνικές δραστηριότητες
- Σεξουαλική παρενόχληση
- Υβριστικές εκφράσεις, πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία...
- Απειλές και εκβιασμό
- Μειωτικές εκφράσεις για φυλή, εθνικότητα, θρησκεία, αναπηρία...
- Κλοπή ή ζημιά προσωπικών αντικειμένων
- Διάδοση κακοηθών και ψευδών φημών και
- Ηλεκτρονικό bullying ή cyber bullying με χρήση κινητών τηλεφώνων ή ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Joomla!
Congratulations! You have a Joomla site! Joomla makes it easy to build a website just the way you want it and keep it simple to update and maintain.
Joomla is a flexible and powerful platform, whether you are building a small site for yourself or a huge site with hundreds of thousands of visitors. Joomla is open source, which means you can make it work just the way you want it to.