Παπαδόπουλος Δ. Γεώργιος

Εκπαιδευτικό Υλικό

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 2 επισκέπτες και κανένα μέλος

Εισαγωγή κειμένου με επικόλληση 4

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

 

 

Α. Τί είναι αυτό που σας έλκει, κατά σειρά προτεραιότητας, στο μάθημα της Φυσικής;

    1. H προβλεπτική της ικανότητα σε σχέση με το πείραμα και την κατανόηση των Φυσικών φαινομένων.
    2. Η χρήση των μαθηματικών.
    3. Η μεθοδολογία έρευνας και ανακάλυψης που διαθέτει.
    4. Οι τεχνολογικές της εφαρμογές.
    5. Ο συντελεστής του μαθήματος για την εισαγωγή σας στα ΑΕΙ.
    6. Αλλο (εξηγήσετε).

 

 

 

 

 

 

Β. Ποιός κρίνει άν είναι σωστή μιά Φυσική Θεωρία ;

  1. Mοναδικός κριτής είναι το πείραμα
  2. Μοναδικός κριτής είναι η μαθηματική ομορφιά καί η αυτοσυνέπεια. Το πείραμα μόνο προσεγγιστικά μπορεί να μελετήσει την φυσική πραγματικότητα
  3. Οι Τεχνολογικές Εφαρμογές είναι το μόνο (ωφελιμιστικό) κριτήριο της αξίας της Φυσικής Θεωρίας.
  4. Αλλο. Ποιό;

 

 

 

 

 

Γ. Γιατί θα πρέπει να μάθεις Φυσική στο Λύκειο; (κατά σειρά προτεραιότητας)

  1. Γιατί είναι προαπαιτούμενο της εισαγωγής σου στο Πανεπιστήμιο.
  2. Από περιέργεια. Για να καταλάβεις πως λειτουργεί ο Φυσικός Κόσμος.
  3. Γιατί σ? ενδιαφέρουν οι τεχνολογικές εφαρμογές.
  4. Γιατί νομίζεις ότι η μελέτη της Φύσης επηρεάζει τον τρόπο που σκεφτεσαι και αποφασίζεις.
  5. Γιά άλλο λόγο (εξήγησε)

 

 

 

Δ. Σεισμολόγοι δίνουν πρόβλεψη για σεισμό 5.5 με σφάλμα 0.5 Richter. Ποιό ή ποιά από τα παρακάτω συμβάντα είναι ασυμβίβαστο με την πρόβλεψη:

  1. σεισμός 5.0 R
  2. σεισμός 5.7 R
  3. σεισμός 6.2 R
  4. σεισμός 8.4 R
  5. σεισμός 0.0 R
  6. Kανένας σεισμός

 

Ε. Ενα πείραμα για τον έλεγχο του νόμου του OHM, το οποίο έγινε με σταθερή θερμοκρασία, έδωσε τις μετρήσεις του διαγράμματος.

 

Γραφική Παράσταση των Πειραματικών Μετρήσεων.

Οι κύκλοι αντιστοιχούν στις πειραματικές μετρήσεις ενώ η ευθεία στην πρόβλεψη του νόμου του ΟΗΜ.

 

Τί είναι πιθανότερο να συμβαίνει που εξηγεί την διασπορά των μετρήσεων;

  1. Ο νόμος Ohm είναι ένας θεωρητικός νόμος που ισχύει υπό ιδανικές Φυσικές συνθήκες οι οποίες δεν ισχύουν στο εργατήριο. (Σ? αυτή την περίπτωση αναφέρετε κάποιες από αυτές τις συνθήκες.)
  2. Είναι λάθος ο νόμος του Ohm γιατί αποκλείεται από τις μετρήσεις. (Μήπως είναι προσεγγιστικός νόμος κατάλληλος μόνο για τεχνικές εφαρμογές;)
  3. H διασπορά των μετρήσεων οφείλεται στο πειραματικό σφάλμα των οργάνων μας. (Σ? αυτή την περίπτωση πως θα μπορούσαμε να επιβεβαιώσουμε με τα ίδια όργανα ή να απορρίψουμε τον νόμο του Ohm;)
  4. Η διασπορά των μετρήσεων οφείλεται σε επίδραση από την αύξηση του αριθμού των ηλιακών κηλίδων κατά τον ενδεκαετή ηλιακό κύκλο. (Σ? αυτή την περίπτωση θα βοηθούσε ένα μαγνητόμετρο και πώς;)

 

 

 

 

 

 

ΣΤ. Ο Γαλλιλαίος άφησε από το Πύργο της Πίζας δύο μεταλλικές σφαίρες καί παρατήρησε ότι έφθασαν στο έδαφος συγχρόνως.

Εάν επαναλαμβάνατε εσείς σήμερα το πείραμα του Γαλλιλαίου:

  1. Τι θα γινόταν (ποιό θα έφτανε πρώτο) εάν αφήνατε συγχρόνως μιά σφαίρα καί ένα φτερό

     

     

     

  2. Τι θα γινόταν (ποιό θα έφτανε πρώτο) άν αφήνατε συγχρόνως δυό φτερά.

     

     

     

  3. Τί θα γινόταν εάν ρίχνατε το ίδιο φτερό δύο φορές διαδοχικά καί μετρούσατε το χρόνο πτώσης με χρονόμετρο άπειρης ακρίβειας

 

 

 

 

Ζ. Δέκα πειραματικές ομάδες σε δέκα διαφορετικά εργαστήρια κάνουν το ίδιο ακριβώς πείραμα. Το πείραμα συνίσταται στήν επιτάχυνση ενός μικρού στερεού σώματος κατά την ολισθησή του σε κεκλιμένο επίπεδο καί στην μέτρηση της αποστάσης, S, την οποία θα διανύσει   στο οριζόντιο επίπεδο, πριν σταματήσει λόγω τριβής (βλεπε σχήμα).

 

 

 

Και τα δέκα πειράματα εχουν στη διάθεση τους όργανα απόλυτης ακρίβείας, ενώ όλες οι εξωτερικές συνθήκες είναι πάντα οι αυτές. Οι μετρήσεις που ελήφθησαν από κάθε πείραμα ήταν : 5.0μ, 5.03μ, 5.06μ, 4.85μ, 4.85μ, 5.1μ, 5.03μ, 4.85μ, 5.02μ, 4.85μ, 4.95μ

            Τι από τα δύο συμβαίνει;

  1. Κάποια ή κάποιες από αυτές τις μετρήσεις είναι σωστή και οι άλλες λάθος. Ποιά είναι η σωστή;
  2. Καμμία δέν είναι η σωστή. Στήν περίπτωση αυτή
    1. Οι μετρήσεις δεν είναι ίδιες επειδή το πείραμα σχεδιάστηκε λάθος.
    2. Το φαινόμενο της τριβής δέν δίνει επαναλαμβανόμενες μετρήσεις

 

 

 

 

Η. Μία ερευνητική ομάδα διεξάγει ένα συγκεκριμένο πείραμα καί μετράει 10 συνεχείς φορές το ίδιο φυσικό μέγεθος. Οι μετρήσεις που συνέλεξε είναι οι ακόλουθες: 3, 5, 7, 17, 8, 3, 9, 10, 3, 3

Ποιά από τα παρακάτω ισχύουν (σημείωσε P στο κάτω αντίστοιχο κελί):

 

Mία από τις παραπάνω μετρήσεις είναι η πραγματική τιμή του Φυσικού μεγέθους. Ποιά; Δέν υπάρχει πραγματική τιμή για αυτό το φυσικό μέγεθος. Ποτέ δεν μετρήθηκε η πραγματική τιμή αλλά με κάποιο τρόπο μπορεί να εκτίμηθεί η πραγματική τιμή
   
  1.  

Τελευταία Ενημέρωση

  • Την: Παρασκευή 12 Δεκέμβριος 2014, 16:31:51.

Στατιστικά

Επισκέπτες
8
Άρθρα
23
Δικτυακοί Σύνδεσμοι
5
Εμφανίσεις Άρθρων
3962

Εκπαιδευτικοί ιστότοποι

Πολιτιστικά Δρώμενα

Σχολείο υπηρεσίας

6gel

6 ΓΕ.Λ. Καβάλας

από ψηλά...