ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ

Υποστηρικτικό υλικό

Εικόνες στο google

Βιβλία και παραμύθια:

Τα ζώα (μαγεία, η ανακάλυψη του κόσμου).

Εξαφανίστηκε η κάμπια. Μια πρώτη ματιά στον κύκλο ζωής της πεταλούδα.

Η πεταλούδα (πως μεγαλώνουν).

Εγκυκλοπαίδεια: Τα ζώα.

Βίντεο στο youtube:

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Τα παιδιά μαθαίνουν την έννοια της συμμετρίας με την δυνατότητα της κάθετης συμμετρίας του λογισμικού Revelation Natural Art (γεωμετρία)

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Ενσωμάτωση και αξιοποίηση του λογισμικού Revelation Natural Art στα πλαίσια της θεματικής ενότητας τα έντομα που μελετάμε στο σχολείο. Τα παιδιά στα πλαίσια των μαθηματικών ακολουθούν την διαδρομή της πεταλούδας σε ένα λουλούδι (αντίληψη του χώρου).

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Αξιοποίηση του λογισμικού Kidspiration ως εργαλείο υποβοήθησης των παιδιών στην εισαγωγή,  στην σειροθέτηση, στην αρίθμηση και στην σύνδεση εικόνων που σχετίζονται με τη εξέλιξη ζωής της πεταλούδας.

Επίσκεψη στο Μουσείο Μαστίχας

Αρχικά επισκεφτήκαμε  το Πυργί της Χίου, εκπαιδευτικοί, γονείς, παιδιά στα πλαίσια εκπαιδευτικής εκδρομής για την γνωριμία με τα καστροχώρια του νησιού μας. Περπατήσαμε στα σοκάκια του. είδαμε και μάθαμε για την πολεοδομική του διάρθρωση, την αρχιτεκτονική του μορφή  που προκαλούν τεράστιο ιστορικό ενδιαφέρον. Παρατηρήσαμε την οχυρωματική του διάταξη η οποία  είναι αντιπροσωπευτική για την αντιμετώπιση των εχθρικών επιδρομών και  τα περίφημα «ξεστά» ή «ξυστά»  που είναι παντού· στους τοίχους των σπιτιών, στις καμάρες, στα μπαλκόνια, κάτω από τα μπαλκόνια .Το «ζωγραφιστό χωριό», όπως το αποκαλούν πολλοί    είναι το μεγαλύτερο μεσαιωνικό χωριό του νησιού μας

Στην συνέχεια επισκεφτήκαμε το Μουσείο της Μαστίχας  που βρίσκεται κοντά στο Πυργί. Στο Μουσείο ακούσαμε και είδαμε πολλές πληροφορίες για την καλλιέργεια της μαστίχας, το μάζεμα της, την επεξεργασία της. τους τρόπους χρήσης της, την συμβολή της στην τοπική οικονομία κτλ.Πήγαμε στο ανοικτό χώρο του Μουσείου και είδαμε από κοντά μαστιχόδεντρα, τα πιάσαμε, τα μυρίσαμε, βρήκαμε και μαστίχι. Μοναδική εμπειρία.Στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του Μουσείου για πολυδραστηριότητες δημιουργήσαμε με την εικαστικό Δέσποινα Καλαγκιά ένα στεφάνι με κλαδιά μαστίχας.Βοήθησαν όλοι μικροί- μεγάλοι σε αυτό το ΄έργο

ΑΝΟΙΞΗ

Τα παιδιά λύνουν αινίγματα της άνοιξης και δημιουργούν το βιβλίο της άνοιξης

Μαθαίνουν για το μεγάλο ταξίδι των χελιδονιών από την Αφρική στην Ελλάδα. Αναζητούν πληροφορίες σε βιβλία και στο διαδίκτυο.


Βγαίνουν στην αυλή, ακούν το τιτίβισμα των χελιδονιών και το μαγνητοφωνούν.

μια χελιδονοφωλιά

Κόβουν χελιδονάκια και συνθέτουν μια χελιδονοφωλιά.

Ενδεικτικές δουλειές τους

Αναδιηγούνται το ταξίδι των χελιδονιών. Το ζωγραφίζουν και με τις ζωγραφιές τους δημιουργούν ένα ολιγόλεπτο βίντεο με το ψηφιακό εργαλείο animoto

το ταξίδι των χελιδονιών

Επισκέψεις στα πλαίσια του προγράμματος : Χίος, το νησί μου

Ένα άρθρο για να γνωρίσουμε τις ομορφιές του τόπου μας.

Eπισκεφτήκαμε  το Πυργί της Χίου, εκπαιδευτικοί, γονείς, παιδιά στα πλαίσια εκπαιδευτικής εκδρομής για την γνωριμία με τα καστροχώρια του νησιού μας. Περπατήσαμε στα σοκάκια του, είδαμε και μάθαμε:

  • για την πολεοδομική του διάρθρωση
  • για την οχυρωματική του διάταξη
  • για τα περίφημα ξυστά του


Το «ζωγραφιστό χωριό», όπως το αποκαλούν πολλοί    είναι το μεγαλύτερο μεσαιωνικό χωριό του νησιού μας