Ανάλυση και Επεξεργασία Ερευνητικών Δεδομένων με την R

Αρχική σελίδα Οδηγίες Εγκατάστασης Στατιστική Μεθοδολογία με την R Ερωτηματολόγιο Συνδέσεις Επικοινωνία
 

 

 

 

 

 

 

 

Το ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας έχει στόχο την αποτίμηση της στάσης των φοιτητών της ΘΕ ΕΚΠ 51 του ΕΑΠ προς τη Στατιστική, πριν και μετά την ενασχόλησή τους με το εναλλακτικό διδακτικό υλικό για την ανάλυση και επεξεργασία ερευνητικών δεδομένων σε R. Το ερωτηματολόγιο βασίστηκε στο ερωτηματολόγιο Survey of Attitudes Toward Statistics (SATS-36), που έχει αναπτυχθεί από την Candace Schau (Schau et al. 1995). Το SATS είναι ένα ερωτηματολόγιο τύπου Likert με επτά δυνατές απαντήσεις που κυμαίνονται από το 1 (Διαφωνώ απολύτως) έως το 7 (Συμφωνώ απολύτως), με το 4 να εκφράζει ουδετερότητα (Ούτε διαφωνώ, ούτε συμφωνώ). Το ίδιο ερωτηματολόγιο δίνεται πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση, με μόνη διαφοροποίηση τους χρόνους των ρημάτων των προτάσεων (μέλλοντας πριν και αόριστος μετά). Το SATS δίνει τα αποτελέσματα σε έξι παράγοντες που επηρεάζουν τις στάσεις των ερωτηθέντων σχετικά με τη Στατιστική:

  • Συναισθήματα (Affect).

  • Γνωστική ικανότητα (Cognitive Competence), δηλαδή η στάση των ερωτηθέντων σχετικά με τις διανοητικές γνώσεις και δεξιότητές τους όταν ασχολούνται με τη στατιστική.

  • Αξία (Value), η στάση των ερωτηθέντων για τη χρησιμότητα και εφαρμογή της στατιστικής στην καθημερινη και επαγγελματική τους ζωή.

  • Δυσκολία (Difficulty) του αντικειμένου της στατιστικής.

  • Ενδιαφέρον (Interest), δηλαδή το επίπεδο του ατομικού ενδιαφέροντος για τη στατιστική.

  • Προσπάθεια (Effort), δηλαδή το μέγεθος της προσπάθειας που κατέβαλαν για να μάθουν στατιστική.

Το Ερωτηματολόγιο Αποτίμησης της Στάσης προς τη Στατιστική προέρχεται από μετάφραση των 36 προτάσεων του SATS-36. Ορισμένες από αυτές τις προτάσεις έχουν τροποποιηθεί διότι αναφέρονται σε ένα συμβατικό πρόγραμμα στατιστικής σε οργανωμένη τάξη, κάτι που δεν ισχύει σε ένα πρόγραμμα ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, η πρόταση “In the field in which you hope to be employed when you finish school, how much will you use statistics?” έχει αντικατασταθεί από την πρόταση «Σε ποιο βαθμό ελπίζετε ότι θα εφαρμόσετε τη στατιστική στην επαγγελματικής σας ζωής;».

Το ερωτηματολόγιο θα διανεμηθεί στους ερωτηθέντες με email που θα σταλεί από το διαχειριστή της ιστοσελίδας.

 
     

Αρχική σελίδα   l   Οδηγίες Εγκατάστασης   l  Στατιστική Μεθοδολογία με την R   l   Ερωτηματολόγιο   l   Συνδέσεις  l  Επικοινωνία