Η εκπαίδευση ενηλίκων διαφοροποιείται σημαντικά από την τυπική εκπαίδευση, γιατί αναφέρεται σε ενήλικα άτομα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ανάγκες. Σύμφωνα με τον Alan Rogers [4], τα γενικά χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων είναι τα εξής:

  • Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού ενήλικοι.
  • Βρίσκονται σε εξελισσόμενη διεργασία ανάπτυξης, όχι στο ξεκίνημα μιας διεργασίας
  • Φέρνουν μαζί τους ένα σύνολο εμπειριών και αξιών.
  • Έρχονται στην εκπαίδευση με δεδομένες προθέσεις.
  • Έρχονται με προσδοκίες όσον αφορά τη μαθησιακή διεργασία.
  • Έχουν ανταγωνιστικά ενδιαφέροντα.
  • Έχουν διαμορφώσει ήδη τα δικά τους μοντέλα μάθησης.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν σημαντική επίδραση στον τρόπο οργάνωσης των προγραμμάτων εκπαίδευσης των ενηλίκων και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στο σχεδιασμό.