ΕΡΓΑΣΙΑ 20.1
Η ενέργεια η οποία χρησιμοποιείται για την κίνηση ενός αυτοκινήτου μέσω του κινητήρα του, προέρχεται από την καύση ενός μίγματος υδρογονανθράκων με το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα. Η ισχύς και η ροπή ενός κινητήρα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποσότητα του μίγματος που εισέρχεται στους κυλίνδρους. Επομένως σε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα ο όγκος του μίγματος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τον κυβισμό του κινητήρα. Επομένως ο κατασκευαστής σκέφτηκε ότι πρέπει να σπρώξουμε στους κυλίνδρους αέρα με πίεση, αντί να περιοριζόμαστε στην ποσότητα που μπορεί να αναρροφηθεί από τα έμβολα.Αυτός ο τρόπος ονομάζεται υπερπλήρωση.Ένα από τα μηχανικά σύνολα που χρησιμοποιήθηκαν είναι και ο ΣΤΡΟΒΙΛΟΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ.
Παρακάτω μπορούμε να δούμε το διάγραμμα ροπής-στρέψης σε έναν πετρελαιοκινητήρα με τριπλό τούρμπο και να παρατηρήσουμε ότι η τιμή της ροπής έχει φτάσει στο ύψος την τιμή της ισχύος. Βέβαια κάτι τέτοιο δεν ισχυεί στα δικά μας ταπεινά αυτοκίνητα.
![](/grotsikas/site/images/photos/images.jpg)
![](/grotsikas/site/images/photos/images1.jpg)