ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ |
||||
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
|
ΑΘΗΝΑ, 2001-2005 Η εβραϊκή κοινότητα της Ελλάδας. Εργασία μαθητών του 1ου Ενιαίου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών που αναπτύχθηκε με τη μέθοδο project.
ΣΥΡΟΣ, 13-15 ΜΑΪΟΥ 2005 Η
ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ
ΝΩΕ ΜΙΑ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ∆Ι∆ΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Μαρία
Φρέντζου-Ροδοκανάκη
και Ιωάννα
Κομνηνού (Για να δείτε το Cd, επιλέξτε το δικτυακό τόπο: http://2dim-p-falir.att.sch.gr/engl.htm - click Educational Material)
Το
λογισμικό «Η Κιβωτός
του Νώε» δημιουργήθηκε
από μια ομάδα
εκπαιδευτικών
πρωτοβάθμιας
και
δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης
για να
χρησιμοποιηθεί
στην Γ΄ τάξη
του Δημοτικού
Σχολείου σαν
συνοδευτικό
υλικό,
καλύπτοντας
οκτώ
διδακτικές
ώρες
του μαθήματος
των
Θρησκευτικών,
μέσα στο
πλαίσιο της
διαθεματικής
προσέγγισης
του
μαθησιακού
αγαθού.
Πρόθεση όλων
των
δημιουργών
του
λογισμικού
είναι να
προωθηθεί η
διερεύνηση,
ως στοιχείο
της
διδακτικής
μεθοδολογίας
για την
προσέγγιση
των
θεολογικών
αληθειών, να
ενταχθεί η
διαθεματικότητα
στην
καθημερινή
διδακτική
πράξη και να
αναπτυχθεί η
αυτενέργεια
των μαθητών.
Βασική μας
επιδίωξη
είναι να δοθεί
η ιστορία του
Νώε, όπως
αυτή
αναφέρεται
στην Παλαιά
Διαθήκη ως
υπαρξιακό
γεγονός
και να
δράσουν οι
μαθητές ως
μικροί
ερευνητές,
εξετάζοντας
περιορισμένο
αριθμό
προεπιλεγμένων
πηγών,
ουσιαστικό
γνώρισμα των
οποίων είναι η
διεπιστημονική
προσέγγιση,
προτού
οδηγηθούν σε
θεολογικά
συμπεράσματα.
Επειδή αυτού
του είδους η
διδακτική
διαδικασία
είναι σχετικά
δύσκολη, έχει
ληφθεί
πρόνοια να
υπάρχουν
διαφορετικά
επίπεδα
δυσκολίας,
έτσι ώστε,
να αυξάνεται
προοδευτικά
το ενδιαφέρον
και η
ενεργητική
συμμετοχή των
μαθητών. Σημαντική
ήταν η
συνεισφορά
του Κώστα
Πρέντου,
εκπαιδευτικού
πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης,
στην επιλογή
και
παρουσίαση
του υλικού
ώστε να είναι
κατανοητό και
ευχάριστο
στους μικρούς
μαθητές
εφαρμόζοντας
την κατάλληλη
παιδαγωγική
προσέγγιση
για αυτή την
ηλικία. Μεγάλο
μέρος των
μαθησιακών
δραστηριοτήτων
καλύπτεται
από παιχνίδια,
τα οποία
μπορούν να
επαναληφθούν
απεριόριστες
φορές μέχρι ο
μαθητής να
πετύχει το
επιθυμητό
αποτέλεσμα. Λέξεις
κλειδιά: Λογισμικό,
διδασκαλία
Θρησκευτικών,
διαθεματικότητα,
διερευνητική
μέθοδος,
θεολογικές-
ιστορικές
πήγες
ενεργητική
συμμετοχή
μαθητών,
αυτενέργεια,
παιχνίδι,
επανάληψη Abstract The
"Noah ' s Ark " software was
created by a team of primary and secondary school teachers in order to be used in the C class of the Primary Schools as a supplementary
material covering
eight hours of instruction
in the subject of Religious Education , in the frame of crosscuricular
approach in the everyday teaching practice. The
intention of all the developers of this software is to promote
investigation, as an element of instructive methodology for the approach
of theological truths, to include the cross curriculum activities in the
daily school practice and to develop the students’ initiative.
Our basic objective is to explain
the Old Testament
history of Noah, as an existential
fact and to encourage
the students to act as
young researchers, examining
a limited number of preselected sources, essential trait of which is the
interdisciplinary approach, before they are led to theological
conclusions. Because this type of instructive process is relatively
difficult, different levels exist in the software, so the interest and the
interaction of students will increase progressively. The contribution of
the primary teacher Kostas Prentos, in the choice and presentation of the
materials was of major importance so we could apply the suitable pedagogic
approach for this age and the result would be comprehensible and pleasant
for young students. A big part of the activities consists of games, which
can be repeated unlimited times till the student achieve the desirable
result. Key Words: Software, Religious Education, crosscuriculum, enquiry based approach, theological - historical sources, students΄ active participation, initiative, game, repetition. |
Επίσκεψη του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής του Κουτλουμουσίου στο 1οΕνιαίο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών
|