Διδακτικό σενάριο

Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να διδαχθεί μια απαιτητική ενότητα των Μαθηματικών που αφορά σε κατασκευές και μετρήσεις στο χώρο.

Είναι δύσκολο για τους μαθητές της συγκεκριμένης ηλικίας των 13 – 14 ετών να αντιληφθούν το «χώρο» και τις ιδιότητές του, καθώς έχουν συνηθίσει να δουλεύουν στο επίπεδο.

Το λογισμικό GeoGebra παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία για να γίνει αυτή η «μεταφορά» και συμβάλει στην εμπέδωση των αντίστοιχων μαθηματικών εννοιών. Η μελέτη αφορά την κατασκευή Πυραμίδας και τον υπολογισμό βασικών μεγεθών της.

https://www.dropbox.com/s/jcloo80hozd10ax/konteles2.doc?dl=0

Photo Album

01
01
01
« 1 της 6 »

Ασκήσεις – Συναρτήσεις Α΄ Γυμνασίου

ΑΣΚΗΣΗ: 1 Να συμπληρώσετε τα παρακάτω κενά, ώστε να προκύψουν αληθείς  προτάσεις:

α

Αν δυο μεγέθη είναι αντιστρόφως ανάλογα και το ένα παλλαπλασιάζεται επί έναν αριθμό, το άλλο ……………………………. με τον …….…. αριθμό

β

Αν τα ποσά χ και y είναι αντιστρόφως ανάλογα, τότε …………………….. των αντιστοίχων τιμών τους είναι ……………………………………………..

γ

Η γραμμή που βρίσκονται τα σημεία που παριστάνουν τα ζεύγη τιμών δυο αντιστρόφως ανάλογων ποσών λέγεται ……………………………………

ΑΣΚΗΣΗ: 2 Δυο εργάτες εργάστηκαν συνολικά 24 ημέρες σε ένα έργο και πήραν 1120 €  και 560 € ο καθένας. Πόσες ημέρες εργάστηκε ο καθένας;

ΑΣΚΗΣΗ: 3  Στο παρακάτω σχήμα, τα σημεία Κ, Λ, Μ ορίζουν τις διαστάσεις μιας πισίνας. Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα και να σχεδιάσετε δυο πισίνες με τις ίδιες διαστάσεις.

Κ

Λ

Μ

Μήκος (m)
Πλάτος (m)

 

Το σημείο Ν πρέπει να βρίσκεται πάνω σε αυτή την καμπύλη; Αιτιολογείστε την απάντησή σας.

Συνάρτηση «Υπερβολή»

 

Διδακτικό Σενάριο: «Πυθαγόρειο Θεώρημα»

Η διδασκαλία του Πυθαγορείου θεωρήματος με χρήση λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας

Κοντελές Ηλίας

Καθηγητής Μαθηματικών, Γυμνάσιο Μαλεσίνας

Περίληψη

Το παρακάτω σενάριο παρουσιάζει μια πρόταση διδασκαλίας για το Πυθαγόρειο Θεώρημα κάνοντας χρήση του λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας GeoGebra. Οι μαθητές θα μπορέσουν να πειραματισθούν και θα αναζητήσουν απαντήσεις άμεσα σε ό, τι τους ζητηθεί. Το λογισμικό θα ενισχύσει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και θα τους ενθαρρύνει να εποικοδομήσουν την μάθηση και την κατασκευή νέας γνώσης δίνοντας νόημα στην προσωπική κατασκευή και οργάνωση εμπειριών και πειραματισμού. Κατά τη διδασκαλία θα προηγηθεί μια σύντομη ιστορική αναφορά στο Πυθαγόρειο θεώρημα στη συνέχεια θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να πειραματισθούν, χρησιμοποιώντας τα φύλλα εργασίας, τις οδηγίες του διδάσκοντα και το λογισμικό GeoGebra, με την απόδειξη του Πυθαγορείου θεωρήματος καθώς και του αντιστρόφου του. Η αλληλεπίδραση του αλγεβρικού λογισμού στις αποδείξεις μαθηματικών θεωρημάτων και προτάσεων και της γεωμετρικής ερμηνείας τους, προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών. Η οικοδόμηση της γνώσης μπαίνει σε νέους δρόμους. Η διδασκαλία αλλάζει μορφή και από μετωπική – δασκαλοκεντρική μετατρέπεται σε συμβουλευτική – ομαδοσυνεργατική. Ο εκπαιδευτικός αλλάζει και από εκπαιδευτικός – παντογνώστης μετατρέπεται σε εκπαιδευτικό – διευκολυντή της γνώσης. Η αξιολόγηση της διαδικασίας πριν και μετά τη διδασκαλία θα συμβάλλει στην επίτευξη καλύτερων πρακτικών. Η παρούσα εργασία απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ Γυμνασίου και μπορεί να χρησιμοποιηθεί κυρίως στη συμβατική εκπαίδευση χωρίς να αποκλείεται η χρήση της και στην μη συμβατική εκπαίδευση.  Διαβάστε περισσότερα «Διδακτικό Σενάριο: «Πυθαγόρειο Θεώρημα»»