Προτεραιότητα στις αυξ?σεις των εκπαιδευτικών προαν?γγειλε ο υπ. Παιδείας

ΠΗΓΗ esos.gr 17/11/2007
Προτεραιότητα στις αυξ?σεις των εκπαιδευτικών θα πρέπει να δώσει η κυβέρνηση είπε σ?μερα το απόγευμα ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης , στη ΝΕ? και στην Εκπομπ? ΑΛΛΗ ΟΨΗ με τον κ. Κωττάκη
Ειδικότερα τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης είναι τα ακόλουθα:
Α?ΞΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕ??ΙΚΩΝ: Είναι και αυτό μία παράμετρος που πρέπει να εξεταστεί. Πάντοτε όμως αυτά θα πρέπει να συζητιόνται στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτ?των της χώρας. Αλλά θεωρώ ότι είναι ένα αίτημα το οποίο θα πρέπει να προταχθεί.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΗΞΕ?ΑΣΕΙΣ: Είναι βέβαιο ότι επειδ? έχουμε πάρει προγραμματικ? δέσμευση, ότι θα ξεκιν?σει η συζ?τηση αποσύνδεσης της διαδικασίας εισαγωγ?ς στα Πανεπιστ?μια, με τη διαδικασία εκπαίδευσης την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Αυτό όμως θα ξεκιν?σει ως συζ?τηση, ως διάλογος τώρα, για να δούμε και όλοι οι συναποτελούντες την εκπαιδευτικ? κοινότητα, τι άποψη έχουν.
ΓΙΑ ΚΕΣ: «Από τη δικ? μας πλευρά θα υπάρξει φροντίδα για να τηρούνται οι κανόνες. ?πάρχουν όμως ορισμένα μορφώματα τα οποία παρέχουν υπηρεσίες, όπως είναι τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, τα οποία δεν έχουν ελεγχθεί από το ?πουργείο Παιδείας, δεν έχουν αντιστοιχηθεί σε τυπικές μορφές εκπαίδευσης και άρα δεν έχουμε αυτ? τη στιγμ? μια έγκυρη άποψη για το εάν πληρούν ? όχι τις προϋποθέσεις και εάν αυτές είναι συμβατές….Θα πρέπει να νομοθετ?σουμε με αυστηρό τρόπο, ώστε να ελέγξουμε με απόλυτη αυστηρότητα τις δομές και να δούμε ποιες από αυτές πρέπει να κλείσουν εντελώς και όσες δεν κλείσουν να δούμε πως πρέπει να αντιμετωπιστούν ώστε να μη θίγεται ο σκληρός πυρ?νας του άρθρου 16 του ελληνικού συντάγματος. ?ην ευρωπαϊκ? οδηγία δεν θα την ενσωματώσουμε άκριτα και χωρίς προϋποθέσεις».
ΓΙΑ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ:
«Ο νόμος-πλαίσιο θα εφαρμοστεί, γιατί κανένας νόμος που ψηφίζεται δεν επιτρέπεται να μην εφαρμοστεί. ?η διαλλακτικότητα που επέδειξα από την αρχ? και τη μετριοπάθεια, τη διάθεση για συζ?τηση, να μη τη θεωρούν ορισμένοι για λόγους μικροκομματικ?ς εκμετάλλευσης υποχώρηση από τις βασικές κυβερνητικές θέσεις που είναι προχωρούμε στις μεταρρυθμίσεις, προχωρούμε με τρόπο ρηξικέλευθο και αποφασιστικό».
ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ 16: «Αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι την υπεκφυγ?, είναι τη δραπέτευση της αξιωματικ?ς αντιπολίτευσης, διότι η μη συμμετοχ? στην κορυφαία διαδικασία του πολιτεύματος που είναι η αναθεώρηση ενός Συντάγματος, δεν είναι λύση, ούτε είναι βεβαίως πρόταση για το μέλλον. Εύχομαι και ελπίζω η αξιωματικ? αντιπολίτευση να ξεπεράσει την ιδεοληψία και τις προκαταλ?ψεις και να μην εγκλωβίσει την πολιτικ? της τοποθέτηση επί της αναθεωρ?σεως του Συντάγματος στις εσωκομματικές της ισορροπίες».
ΓΙΑ ΚΑ?ΑΛΗΨΕΙΣ: «Η επανάσταση είναι πράξη συνείδησης. Η κατάληψη είναι πράξη επιβολ?ς, δηλαδ? είτε μια μειοψηφία, είτε ακόμα και μια πλειοψηφία επιβάλλει στο άλλο κομμάτι του συνόλου μια συγκεκριμένη συμπεριφορά παρ’ ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν θα ?θελαν να εκφραστούν μ’ αυτ? τη συμπεριφορά».
ΓΙΑ ?ΟΝ ΠΑ?ΕΡΑ ?Ο?: Ο πατέρας μου πάντοτε με συμβούλευε να κοιτάω τα μαθ?ματά μου. Έμαθε από τις εφημερίδες ότι έχω εμπλακεί στο μαθητικό κίνημα και αργότερα στο φοιτητικό κίνημα και αυτό ?ταν βέβαια καταλυτικό για τον πείσω, ότι δεν μπορεί να αδιαφορώ για τα κοινά, μπ?κα στα κοινά.
ΓΙΑ ?ΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ?Ο? ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Καλός, ?μουνα Σημαιοφόρος στο σχολείο σε όλη τη φάση της εκπαίδευσης, αλλά και θετικό για μένα ?ταν ότι ?μουνα και εκλεγμένος εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτ?των τότε βέβαια στο τμ?μα μου, αργότερα στα 15μελ? Συμβούλια πάντοτε, οπότε αναπολώ με πολύ νοσταλγία από την άποψη του ότι τότε μου δινόταν η δυνατότητα να κινούμαι πιο ελεύθερα και να διεκδικώ και πιο δυνατά πράγματα τα οποία έχουν να κάνουν με την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Σ?Ο ΣΧΟΛΕΙΟ: Έτρωγα το πιο πολύ ξύλο από το δάσκαλοΚΑΙ ΚΑ?ΑΛΗΨΙΑΣ:: Η αλ?θεια είναι ότι κάναμε μία φορά κατάληψη με το αίτημα της απελευθέρωσης των Μέσων Μαζικ?ς Ενημέρωσης όταν αυτό συνδυάζονταν με κάποια φοιτητικά αιτ?ματα