GeoGebra

Γενικά

Το GeoGebra είναι ελεύθερο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, με αρχικό δημιουργό τον Markus Hohenwarter. Η ιστοσελίδα διάθεσής του είναι η www.geogebra.org, ενώ διαθέτει βιβλιοθήκες με έτοιμες εφαρμογές από τους χρήστες του, όπως ο GeoGebra Upload Manager (εδώ ο κατάλογος των ελλήνων χρηστών) και το GeoGebra Tube για αρχεία με το GeoGebra 4.0.

Ως λογισμικό ανοιχτού κώδικα, γνωρίζει ταχεία ανάπτυξη και η μία έκδοση διαδέχεται την άλλη, συχνά με σημαντικές διαφοροποιήσεις. Αυτό έχει τα "καλά" του και τα "κακά" του.

Ο καθηγητής που θα χρησιμοποιήσει το GeoGebra, θα πρέπει αφενός να έχει την τεχνική γνώση χρήσης των εργαλείων του λογισμικού και αφεταίρου την παιδαγωγική κατάρτιση, ώστε να δημιουργεί ενδιαφέρουσες διερευνήσεις για τους μαθητές του. Δείτε για παράδειγμα την επόμενη διερεύνηση, από το εμπλουτισμένο βιβλίο Γεωμετρίας Α' Λυκείου (των Στέλιου Παπανδρέου και Μιχάλη Τζούμα).

Η εφαρμογή GeoGebra δεν μπορεί να ξεκινήσει. Βεβαιωθείτε ότι έχετε εγκαταστήσει και έχετε ενεργοποιημένη την Java 1.4.2 (ή μεταγενέστερη). Κάντε κλικ εδώ για να εγκαταστήσετε την Java.




Χρήση των εργαλείων του λογισμικού

Το GeoGebra διαθέτει μια μεγάλη κοινότητα χρηστών, στην οποία μπορεί να απευθυνθεί κάποιος για οποιοδήποτε θέμα, πέρα από την διαθέσιμη "βοήθεια" στον επίσημο κόμβο.

Στα ελληνικά, υπάρχει ο οδηγός χρήσης για το GeoGebra 3.0 (του Θανάση Φεργαδιώτη) και μια σειρά βιντεοσκοπημένων μαθημάτων από τον Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών Ν. Λέσβου, Δημήτρη Ζαχαριάδη. Παραθέτουμε την λίστα αυτών των μαθημάτων (τα αριστερά "Κλικ" οπτικοποιούνται με μπλε σκίανση, ενώ το δεξί με κόκκινη):

  1. Μάθημα 1ο: (ευθύγραμμα τμήματα, μέσα τμημάτων, τομή δύο αντικειμένων, επεξεργασία ιδιοτήτων αντικειμένων, μεταφορά εικόνας σε αρχείο Word)
  2. Μάθημα 2ο: (διχοτόμοι τριγώνου, απόκρυψη αντικειμένων, μέτρηση γωνίας, αντιγραφή ιδιοτήτων-στυλ, κάθετη από σημείο σε ευθεία, κατασκευή κύκλου από το κέντρο του και ένα σημείο του, τίτλος αντικειμένου)
  3. Μάθημα 3ο: (παράλληλη από σημείο σε ευθεία, εναλλακτικοί τρόποι απόκρυψης αντικειμένων, σημείο σε ευθεία, εργαλείο "πολύγωνο" για κατασκευή πλευρών και εσωτερικού πολυγώνου και μέτρηση εμβαδού του, γωνίες πολυγώνου με ένα "κλικ")
  4. Μάθημα 4ο: (εισαγωγή συνάρτησης στην γραμμή εντολών και γραφική παράσταση, συνάρτηση ορισμένη σε συγκεκριμένο διάστημα, εργαλείο "ΑκραΤιμή", παράγωγος, ολοκλήρωμα, σημείο σε καμπύλη και εφαπτομένη της καμπύλης σε αυτό το σημείο)
  5. Μάθημα 5ο: (τριγωνομετρικές, λογαριθμικές συναρτήσεις, υποδιαίρεση των αξόνων με πολλαπλάσια του π/2, κλαδωτές συναρτήσεις με την εντολή "Αν")
  6. Μάθημα 6ο:
  7. Μάθημα 7ο:
  8. Μάθημα 8ο:
  9. Μάθημα 9ο:
  10. Μάθημα 10ο:
  11. Μάθημα 11ο:
  12. Μάθημα 12ο:
  13. Μάθημα 13ο:
  14. Μάθημα 14ο:
  15. Μάθημα 15ο:
  16. Μάθημα 16ο:
  17. Μάθημα 17ο:
  18. Μάθημα 18ο:
  19. Μάθημα 19ο:
  20. Μάθημα 20ο:
  21. Μάθημα 21ο:


GeoGebra 4.0

Tο GeoGebra 4.0 έχει αρκετά καινούρια χαρακτηριστικά, όπως εισαγωγή κουμπιού, ενσωμάτωση javascript στις ενέργειες ενός κουμπιού και πολλά άλλα.
Στον επόμενο σύνδεσμο, υπάρχει μια ξενάγηση με διαδραστικά βιντεάκια, που κατατοπίζουν τον χρήστη σχετικά με τις νέες λειτουργίες του λογισμικού.

What is new in GeoGebra 4.0




Αρχική σελίδα | Ηλεκτρονική τάξη | Ευρωπαϊκή πολιτική | Θεωρίες Μάθησης | Σενάρια διδασκαλίας | Χελωνόκοσμος | Function Probe | Sketchpad - Cabri | GeoGebra | Modellus | Ταξινομούμε | Άλλα λογισμικά Διαδίκτυο | Ιστότοποι | Ιστολόγια | Ιστοεξερευνήσεις | Σχολικά εργαστήρια | Διαδραστικοί Πίνακες | Σύνδεσμοι