Στόχοι |
Περιεχόμενο |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/τριες θα:
- ορίζουν τον όρο ηλεκτρονική
- αναφέρουν τα πλεονεκτήματα των ψηφιακών κυκλωμάτων
- αναλύουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ αναλογικών και ψηφιακών σημάτων και κυκλωμάτων
- αντιλαμβάνονται τη χρήση των ηλεκτρονικών στην καθημερινή ζωή
- διακρίνουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ αναλογικών και ψηφιακών σημάτων και κυκλωμάτων
- επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά με τους συμμαθητές/τριές τους
|
- Γενικές αρχές ηλεκτρονικής
- Αναλογικά και ψηφιακά σήματα
- Αναλογικά και ψηφιακά κυκλώματα
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΗΜΙΑΓΩΓΟΙ
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/μαθήτριες θα:
- αναγνωρίζουν την ύπαρξη ζωνών αγωγιμότητας και σθένους
- δηλώνουν τις διαφορές μεταξύ των ημιαγωγών τύπου Ν καιτύπου Ρ
- περιγράφουν την επίδραση του εμπλουτισμού με προσμίξεις στον τύπο αγωγιμότητας των ημιαγωγών
- διακρίνουν τους ημιαγωγούς από τους αγωγούς και τους μονωτές
- διακρίνουν τις έννοιες δότες και αποδέκτες
- διακρίνουν τους άμορφους από τους οργανικούς κρυσταλλικούς ημιαγωγούς
- διασαφηνίζουν ότι στους ημιαγωγούς το ηλεκτρικό ρεύμα οφείλεται σε δυο φορείς: τα ηλεκτρόνια και τις οπές
|
- Ενδογενείς ημιαγωγοί
- Ημιαγωγοί προσμίξεων
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΔΙΟΔΟΙ
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/τριες θα:
- ορίζουν την περιοχή απογύμνωσης
- αναγνωρίζουν τα σύμβολα των απλών διόδων Ρ-Ν και των διόδων Varicap, Schottky και Ζener
- αναγνωρίζουν και ερμηνεύουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των απλών διόδων και των διόδων Varicap, Schottky και Ζener σε φυλλάδια των κατασκευαστών
- περιγράφουν το μηχανισμό διάχυσης οπών και ηλεκτρονίων σε μια επαφή Ρ-Ν
- περιγράφουν τη λειτουργία της διόδου μεταβλητής χωρητικότητας (Varicap)
- περιγράφουν τη λειτουργία της διόδου Schottky
- περιγράφουν τη λειτουργία της διόδου Zener
- περιγράφουν τη λειτουργία και να σχεδιάζουν τις κυματομορφές της απλής και της πλήρους ανόρθωσης με διόδους
- χρησιμοποιούν κατάλληλα τη δίοδο Zener σε κυκλώματα σταθεροποίησης τάσης
- εφαρμόζουν, χειρίζονται και ελέγχουν κυκλώματα με διόδους
- σχεδιάζουν την χαρακτηριστική καμπύλη της διόδου
- περιγράφουν τη λειτουργία και να σχεδιάζουν τις κυματομορφές του ανιχνευτή κορυφής
- διακρίνουν τη συμπεριφορά της διόδου κατά την ορθή και κατά την ανάστροφη πόλωση
- ερμηνεύουν τα τεχνικά φυλλάδια των κατασκευαστών σε ό,τι αφορά τις διόδους μεταβλητής χωρητικότητας, Schottky και Ζener
- συγκρίνουν και αντιπαραβάλλουν τις διόδους μεταβλητής χωρητικότητας, Schottky και Ζener και να αναφέρουν τη χρήση της κάθε μιας
- αποφασίζουν για απλά τεχνικά προβλήματα που απαιτούν τη χρήση των διόδων εμπορίου
|
- Δίοδος P-N
- Δίοδος P-N σε ορθή και ανάστροφη πόλωση
- Χαρακτηριστική καμύλη και ευθεία φόρτου
- Δίοδος μεταβλητής χωρητικότητας (varicap)
- Δίοδος Schottky
- Δίοδος zener και εφαρμογές
- Ημιανόρθωση
- Πλήρης ανόρθωση
- Ανιχνευτής κορυφής
- Ψαλιδιστής
- Διπλασιαστής τάσης
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡ
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/τριες θα:
- αναγνωρίζουν τα σύμβολα των BJT, JFET και MOSFET
- αναγνωρίζουν και θα συγκρίνουν τις βασικές συνδεσμολογίες των τρανζίστορ
- αναγνωρίζουν τη σημασία του ισοδυνάμου κυκλώματος
- προσδιορίζουν το σημείο λειτουργίας πάνω στην ευθεία φόρτου
- αναγνωρίζουν τις χαρακτηριστικές παραμέτρους και τις χαρακτηριστικές ρεύματος απαγωγού
- αναγνωρίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των BJT, JFET και MOSFET σε φυλλάδια των κατασκευαστών
- περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία του τρανζίστορ (BJT)
- σχεδιάζουν τις χαρακτηριστικές ρεύματος βάσης και συλλέκτη
- περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία του τρανζίστορ εγκάρσιου πεδίου επαφής (JFET)
- χρησιμοποιούν κατάλληλα BJT, JFET και MOSFET σε κυκλώματα
- περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία του MOSFET
- εφαρμόζουν, χειρίζονται και ελέγχουν κυκλώματα με BJT, JFET και MOSFET
- διακρίνουν το MOSFET αραίωσης από το MOSFET πύκνωσης
- ερμηνεύουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των BJT, JFET και MOSFET σε φυλλάδια των κατασκευαστών
- συγκρίνουν και αντιπαραβάλλουν τα τρανζίστορ BJT, JFET και MOSFET και θα αναφέρουν τη χρήση της κάθε ενός
- αποφασίζουν για απλά τεχνικά προβλήματα που απαιτούν τη χρήση BJT, JFET και MOSFET
|
- Δομή και αρχή λειτουργίας του τρανζίστορ
- Βασικές συνδεσμολογίες τρανζίστορ
- Πολώσεις του τρανζίστορ
- Κύκλωμα ενισχυτή με τρανζίστορ
- Τρανζίστορ εγκάρσιου πεδίου επαφής (JFET)
- MOSFET
- Το τρανζίστορ σε διακοπτική λειτουργία
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΗΜΙΑΓΩΓΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΤΡΩΣΕΩΝ
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/τριες θα:
- αναγνωρίζουν τα σύμβολα των SCR, Diac και Triac
- αναγνωρίζουν τα διάφορα είδη ελεγχόμενου ανορθωτή πυριτίου
- αναγνωρίζουν τις βασικές συνδεσμολογίες και κυκλώματα του ελεγχόμενου ανορθωτή πυριτίου
- αναγνωρίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των SCR, Diac και Triac σε φυλλάδια των κατασκευαστών
- περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία της διόδου τεσσάρων στρώσεων
- περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία του ελεγχόμενου ανορθωτή πυριτίου
- περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία του Diac και Triac
- χρησιμοποιούν κατάλληλα τα SCR, Diac και Triac σε κυκλώματα
- εφαρμόζουν, χειρίζονται και ελέγχουν κυκλώματα με SCR, Diac και Triac
- διακρίνουν τα SCR από τα Diac και Triac
- συγκρίνουν και αντιπαραβάλλουν τα SCR, Diac και Triac και θα αναφέρουν τη χρήση τους
- ερμηνεύουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των SCR, Diac και Triac σε φυλλάδια των κατασκευαστών
- αποφασίζουν για απλά τεχνικά προβλήματα που απαιτούν τη χρήση SCR, Diac και Triac
|
- Ημιαγωγοί P-N-P-N
- Ελεγχόμενος ανορθωτής πυριτίου (SCR)
- Δομή και λειτουργία των Diac και Triac
- Έλεγχος ισχύος με Diac και Triac
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΠΤΟΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/τριες θα:
- αναγνωρίζουν τα σύμβολα των διόδων LED, της φωτοδιόδου, του φωτοτρανζίστορ και του οπτοζεύκτη
- αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των διόδων LED, της φωτοδιόδου, του φωτοτρανζίστορ και του οπτοζεύκτη σε τεχνικά φυλλάδια των κατασκευαστών
- περιγράφουν τους μηχανισμούς της φωτοεκπομπής και του φωτοηλεκτρικού φαινομένου
- περιγράφουν τη λειτουργία της φωτοδιόδου και του φωτοτρανζίστορ
- περιγράφουν τη λειτουργία του οπτοζεύκτη
- χρησιμοποιούν κατάλληλα τις διόδους LED, φωτοδιόδους, φωτοτρανζίστορ και οπτοζεύκτη σε κυκλώματα
- διακρίνουν τη δίοδο LED, από τη φωτοδίοδο
- ερμηνεύουν τα χαρακτηριστικά των διόδων LED, της φωτοδιόδου, του φωτοτρανζίστορ και του οπτοζεύκτη σε τεχνικά φυλλάδια των κατασκευαστών
- συγκρίνουν και αντιπαραβάλλουν διόδους LED, φωτοδιόδους, φωτοτρανζίστορ και οπτοζεύκτη και θααναφέρουν τη χρήση τους
|
- Φωτοπηγές
- Το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο
- Φωτοφωρατές
- Άλλες φωτοδιατάξεις
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: ΤΕΛΕΣΤΙΚΟΙ ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/τριες θα:
- αναγνωρίζουν το σύμβολο του τελεστικού ενισχυτή(ΤΕ)
- αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των ΤΕ σε τεχνικά φυλλάδια των κατασκευαστών
- αναφέρουν πότε χρησιμοποιείται η προσέγγιση του ιδανικού ΤΕ
- αναφέρουν τις βασικές αρχές ανατροφοδότησης στα βασικά κυκλώματα με ΤΕ
- περιγράφουν τη λειτουργία των ΤΕ
- χρησιμοποιούν κατάλληλα τους ΤΕ σε κυκλώματα
- σχεδιάζουν απλά κυκλώματα με αναστρέφοντα και μη αναστρέφοντα ΤΕ
- διακρίνουν τη λειτουργία του αναστρέφοντος από αυτή του μη αναστρέφοντος ΤΕ
- διακρίνουν τα όρια του ιδανικού ΤΕ από τον πραγματικό ΤΕ
- ερμηνεύουν τα χαρακτηριστικά των ΤΕ σε τεχνικά φυλλάδια των κατασκευαστών
- συγκρίνουν και αντιπαραβάλλουν τους διάφορους ΤΕ και θα αναφέρουν τη χρήση τους
- αποφασίζουν για απλά τεχνικά προβλήματα που απαιτούν τη χρήση ΤΕ
|
- Ιδανικός τελεστικός ενισχυτής (ΤΕ)
- Βασικά κυκλώματα με ΤΕ
|