Η διαρκής βελτίωση του έργου του εκπαιδευτικού

Η διαρκής βελτίωση του έργου του εκπαιδευτικού συνιστά ένα από τα βασικά ζητούμενα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τη συστημική θεώρηση της εκπαίδευσης, ο εκπαιδευτικός ως μέρος αυτού του συστήματος έχει τη δυνατότητα να ελέγχει και να διαμορφώνει συνεχώς τη διδασκαλία του.

ο τρόπος αξιοποίησης

Ο έλεγχος αυτός μπορεί να πραγματοποιείται μέσω της αξιολόγησης, μιας συστηματικής δηλαδή διαδικασίας προσδιορισμού και «εκτίμησης» της αξίας του εκπαιδευτικού έργου. Στην παρούσα εργασία διερευνάται ο τρόπος αξιοποίησης από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, του μοντέλου αξιολόγησης CIPP μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας του Αναλυτικού Προγράμματος με τη μορφή curriculum, ώστε να επιτυγχάνεται η διαρκής βελτίωση της διδασκαλίας.

  • αξιολόγηση της επίδρασης (impact evaluation)· αξιολογείται κατά πόσον η εφαρμογή ενός προγράμματος επηρέασε την ομάδα-στόχο,
  • αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας (effectiveness evaluation)· αξιολογείται η ποιότητα και η σπουδαιότητα των αποτελεσμάτων
  • αξιολόγηση της βιωσιμότητας (sustainability evaluation)· αξιολογείται σε ποιο βαθμό το πρόγραμμα έχει στοιχεία που αξίζει να διατηρηθούν,

Σκοπός

Σκοπός είναι να προκύψει μια σαφής εικόνα του μοντέλου, ως προς τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη από την εφαρμογή του, ώστε να υποστηριχθεί η περαιτέρω χρήση του από τους εκπαιδευτικούς.

CIPP: αξιολόγηση και βελτίωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών