Η δική μας άποψη.
Όταν
χαρακτηρίζουμε την ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ
με τον προσδιορισμό ΑΠΛΗ, θέουμε να δώσουμε έμφαση στο γεγονός ότι η κίνηση αυτή είναι η
απλούστερη όλων των ταλαντώσεων,
υπό την έννοια ότι «η
οποιαδήποτε ταλάντωση μπορεί να αναλυθεί κατά Fourier σε αρμονικές ταλαντώσεις». Η
αρμονική ταλάντωση είναι δηλαδή κάτι σαν «δομικός λίθος» όλων των ταλαντώσεων.
Αυτό
είναι μία γνώση η οποία δεν υπάρχει στο Πρόγραμμα Σπουδών με συνέπεια ο
διδάσκων εκπαιδευτικός να δυσκολεύεται να δώσει μία έντιμη απάντηση και να αναγκάζεται, εάν ερωτηθεί, είτε να λέει ότι
«το ΑΠΛΗ σημαίνει ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ» είτε να μη λέει τίποτα.
Αν
δηλαδή θέλουμε να δώσουμε έμφαση στο «ευθύγραμμο της κίνησης» είναι προτιμότερο να τη χαρακτηρίζουμε
ΓΡΑΜΜΙΚΗ.
Ακόμα
καλύτερο είναι να είμαστε πιο φειδωλοί στο να φορτώνουμε τους μαθητές με
επιθετικούς προσδιορισμούς που δεν είναι αναγκαίοι. Ήδη υπάρχουν οι μάλλον
αναγκαίοι προσδιορισμοί ΕΛΕΥΘΕΡΗ, ΑΜΕΙΩΤΗ, ΦΘΙΝΟΥΣΑ και ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΗ, όλοι για
την ταλάντωση, με τους οποίους οφείλουν
να εξοικειωθούν οι μαθητές μας.
Εκτιμούμε
λοιπόν ότι είναι προτιμότερο να συμφωνήσουμε με το harmonische Schwingung και το oscillation harmonique
να ονομάσουμε το φαινόμενο, σε όλες τις σχολικές βαθμίδες ΑΡΜΟΝΙΚΗ
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ, δηλώνοντας εξ
αρχής ότι πρόκειται για ευθύγραμμη κίνηση υλικού σημείου.
Επιστροφή
στην κεντρική σελίδα ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ