Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
1. Ποια είναι η σχέση της
έννοιας ΠΙΕΣΗ με την έννοια ΔΥΝΑΜΗ;
2. Σε τι μπορεί να μας βοηθήσει η έννοια πίεση κατά τη μελέτη
των στερεών σωμάτων;
3. ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ:
Τι εννοούμε λέγοντας ότι «στο εσωτερικό ενός υγρού υπάρχει
πίεση;»
4. Τι είναι αυτό το οποίο δυσκολεύονται να κατανοήσουν οι
μαθητές μας σχετικά με τις δυνάμεις που ασκεί ένα υγρό;
5. Πώς ορίζεται η πυκνότητα
ενός υλικού;
6. Ποια από τα παρακάτω υλικά έχει τη μεγαλύτερη πυκνότητα; Ποιο
έχει τη μικρότερη; Νερό,
υδράργυρος, αλουμίνιο, σίδηρος, λάδι, φελλός.
7. Τρεις κυλινδρικές τσιμεντοκολώνες βρίσκονται «όρθιες» στο
έδαφος, όπως στο σχήμα.
Σε ποια περίπτωση η πίεση είναι μεγαλύτερη; Ποιο είναι το
συμπέρασμα;
8. Τι ακριβώς συμβαίνει με το διδακτικό εργαλείο ΚΥΛΙΝΔΡΙΚΗ
ΤΣΙΜΕΝΤΟΚΟΛΩΝΑ; Σε τι μας βοηθάει στη διδασκαλία μας; Σε τι μας υπονομεύει
σε σχέση με τους
διδακτικούς μας στόχους;
9. Τι συμβαίνει με την πίεση σε ένα ΑΚΙΝΗΤΟ υγρό; Γιατί αυξάνεται όσο μεγαλώνει το βάθος;
10. Πώς μπορούμε – με βάση την πίεση- να προβλέψουμε ότι ένα
υγρό είναι ακίνητο;
11. Τι ακριβώς σημαίνει ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ; Γιατί λέγεται
έτσι;
12. Τι θα συμβεί εάν οι τιμές της πίεσης σε δύο σημεία στο ίδιο
βάθος είναι διαφορετικές;
13. Η Αρχή του Pascal συμβάλλει στην επίτευξη του
διδακτικού μας στόχου «ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ της έννοιας ΠΙΕΣΗ»;