Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας

 

η έννοια ΠΙΕΣΗ
και η διδασκαλία της
 

 

 

 

 

 

 


                                                                             

Οι ερωτήσεις
 

 

 


1.  Ποια είναι η σχέση της έννοιας ΠΙΕΣΗ με την έννοια ΔΥΝΑΜΗ;

 

2. Σε τι μπορεί να μας βοηθήσει η έννοια πίεση κατά τη μελέτη των στερεών σωμάτων;

 

3. ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ:

Τι εννοούμε λέγοντας ότι «στο εσωτερικό ενός υγρού υπάρχει πίεση;»

 

4. Τι είναι αυτό το οποίο δυσκολεύονται να κατανοήσουν οι μαθητές μας σχετικά με τις δυνάμεις που ασκεί ένα υγρό;

 

5.  Πώς ορίζεται η πυκνότητα ενός υλικού;

 

6. Ποια από τα παρακάτω υλικά έχει τη μεγαλύτερη πυκνότητα; Ποιο έχει τη μικρότερη;  Νερό, υδράργυρος, αλουμίνιο, σίδηρος, λάδι, φελλός.

 

7. Τρεις κυλινδρικές τσιμεντοκολώνες βρίσκονται «όρθιες» στο έδαφος, όπως στο σχήμα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Σε ποια περίπτωση η πίεση είναι μεγαλύτερη; Ποιο είναι το συμπέρασμα;

 

8. Τι ακριβώς συμβαίνει με το διδακτικό εργαλείο ΚΥΛΙΝΔΡΙΚΗ ΤΣΙΜΕΝΤΟΚΟΛΩΝΑ; Σε τι μας βοηθάει στη διδασκαλία μας; Σε τι μας υπονομεύει σε σχέση με τους

  διδακτικούς μας στόχους;

 

9. Τι συμβαίνει με την πίεση σε ένα ΑΚΙΝΗΤΟ υγρό;  Γιατί αυξάνεται όσο μεγαλώνει το βάθος;

 

10. Πώς μπορούμε – με βάση την πίεση- να προβλέψουμε ότι ένα υγρό είναι ακίνητο;

 

11. Τι ακριβώς σημαίνει ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ; Γιατί λέγεται έτσι;

 

12. Τι θα συμβεί εάν οι τιμές της πίεσης σε δύο σημεία στο ίδιο βάθος είναι διαφορετικές;

 

13. Η Αρχή του Pascal συμβάλλει στην επίτευξη του διδακτικού μας στόχου «ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ της έννοιας ΠΙΕΣΗ»;

 

 

οι απαντήσεις