Το παιχνίδι <<Ντόμινο>> για εμπέδωση του Λεξιλογίου
Μια από τις πιο παρεξηγημένες διαδικασίες στην ώρα του μαθήματος είναι το παιχνίδι, αφού θεωρείται χάσιμο χρόνου και ότι οι μαθητές κακομαθαίνουν και κάνουν φασαρία χωρίς να μαθαίνουν κάτι σημαντικό.Βέβαια σύγχρονες έρευνες στον τομέα της Διδακτικής έχουν καταδείξει τα οφέλη του παιχνιδιού στο καθημερινό μάθημα και στην πρόοδο των παιδιών… Προσωπικά έχω εντυπωσιαστεί από την ανταπόκριση των μαθητών μου στο παιχνίδι Domino. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα για την εμπέδωση του Λεξιλογίου και για την αυτοαξιολόγηση των μαθητών, αφού οι έφηβοι είναι συνήθως αυστηροί κριτές του εαυτού τους και γνωρίζουν πολύ καλά, αν έχουν συνεισφέρει στη νίκη της ομάδας τους έναντι των συμμαθητών τους. Επιπλέον ο καθηγητής μπορεί χρησιμοποιώντας ένα άδειο σκελετό που έχει κατεβάσει από το Ίντερνετ π.χ. από την ιστοσελίδα να χρησιμοποιήσει εικόνες της επιλογής του και ακριβώς το λεξιλόγιο που επιδιώκει να εμπεδώσουν οι μαθητές του. Στην τελική του μορφή το παιχνίδι μοιάζει κάπως έτσι:
Το παιχνίδι εκτυπώνεται, κατά προτίμηση σε χαρτόνι, μια φορά για κάθε ομάδα 3-4 μαθητών και κόβονται οι κάρτες έτσι, ώστε κάθε κάρτα να περιλαμβάνει αριστερά μια εικόνα και δεξιά μια λέξη που όμως ΔΕΝ αντιστοιχεί στην εικόνα. Στόχος των ομάδων είναι, ξεκινώντας από το Start να φτάσουν πρώτοι στο Ende, βάζοντας τις κάρτες στη σωστή σειρά, δηλαδή λέξη και δίπλα της μια κάρτα που να έχει αριστερά την αντίστοιχη εικόνα και δεξιά μια άλλη λέξη κλπ.
Συμπληρωματικά θα μπορούσε να δοθεί κι ένα σταυρόλεξο ή και κρυπτόλεξο ως εργασία για το σπίτι…
Καλή διασκέδαση σε σας και στους μαθητές σας!!!
