Γράφει ο Στέλιος
Αδειούχος Ηλεκτρολόγος 1ης ομάδας Α ειδικότητας και τελειόφοιτος ηλεκτρονικός
Αρχή λειτουργίας
Τροφοδοτούμε την ηλεκτρονική διάταξη του αυτόματου κλιμακοστασίου με των (μαύρο αγωγό) L1 και ουδέτερο Ν (μπλε αγωγό) κοινό ουδέτερο Ν. δίνουμε σε κάθε μπουτόν και σε κάθε κατανάλωση. τώρα από κάθε μπουτόν καταλήγουμε κοινή επιστροφή κόκκινο αγωγό στην επαφή του αυτόματου κλιμακοστασίου No 4 το ίδιο και στις καταναλώσεις καταλήγουμε κοινή επιστροφή καφέ αγωγός στην επαφή No 3 του αυτόματου κλιμακοστασίου
ο αυτόματος παρέχει μόνιμα ρεύμα στα μπουτόν από τον αγωγό 4 έτσι πατώντας ένα από αυτά το ρεύμα περνά στον ουδέτερο αγωγό No2 και ο αυτόματος δίνει ρεύμα στην επαφή 3 όπου από εκεί περνά στον αγωγό No3 τροφοδοτώντας όλες τις καταναλώσεις μας και από εκεί επιστρέφει πάλι στο δίκτυο μέσω του ουδετέρου αγωγού No 2.
ο κάθε αυτόματος κλιμακοστασίου έχει 2 ρυθμίσεις μια ώστε να μπορούμε να επιλέγουμε πόση ώρα θα παραμένει ανοιχτό το φώς από την ώρα που θα πατήσουμε το μπουτόν και η άλλη για μόνιμα ανοιχτά η μόνιμα κλειστά φώτα.
Φυσικά όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα κυκλώματα στα κυκλώματα φωτισμού η διατομή καλωδίου που χρησιμοποιείται σύμφωνα με τον ΕΛΟΤ HD 384 ειναι 1.5 τετραγωνικά χιλιοστά (εναμισάρι καλώδιο) τα 1.5 τετραγωνικά χιλιοστά εχουν επιτρεπόμενη ένταση ρεύματος 16 amber και ασφαλίζεται με ασφάλεια τύπου ράγας 10 amber. Αφού το καλώδιο έχει μεγαλύτερη αντοχή σε ρεύμα από αυτό που αντέχει η ασφάλεια θεωρητικά δεν θα δούμε κάποιο καλώδιο να καίγεται.
Στις εγκαταστάσεις σε οικίες δύσκολα θα συναντήσουμε φορτίο φωτισμού πάνω από 500 watt οπότε διαιρόντας την ισχύ με την τάση έχουμε σαν αποτέλεσμα την ένταση του ρεύματος (amber) σύμφωνα με τον τύπο Ι=P/V στην προκείμενη περίπτωση 500 watt/230volts=2.1 amber με αυτόν τον τρόπο βλέπουμε πως τόσο θεωρητικά όσο και τεχνικά είμαστε καλυμμένοι.