Ο Tarkovsky κινείται με άνεση στο χώρο του ονείρου , όταν εμείς στεκόμαστε απλώς στην πόρτα...
Carl Dreyer , Ο δημιουργός ενάντια στο κυρίαρχο ρεύμα
Μια εντελώς ξεχωριστή περίπτωση κινηματογραφιστή με την έννοια του αυθεντικού δημιουργού είναι αυτή του Δανού Carl Theodor Dreyer. Ο κόσμος του Dreyer αποτελεί μίας πρώτης τάξεως απόπειρα να εξερευνηθύν οι χώροι του εσώτερου ανθρώπινου ψυχισμού , να τισαθευτούν κάθε λογής ροπές του ορμέφυτου και να αναδειχθεί το πρόβλημα της γυναικείας εκμετάλλευσης και αποτελμάτωσης μέσα σε μία κοινωνία ανδροκρατούμενη που εστιάζει στην κυριαρχία και τρέφεται από την υποταγή. Κορυφαία στιγμή χαρακτηρίζεται το Πάθος της Ζαν ντ΄Αρκ. Ποτέ άλλοτε ο κινηματογραφικός φακός δεν αποτύπωσε με πιο συνταρακτικό τρόπο το ανθρώπινο δράμα και τη σκληρότητα των επίσημων εκκλησιαστικών σχημάτων που συνθλίβουν την πραγματική πίστη … Στο πρόσωπο της Falconetti που υποδύεται την ηρωίδα του , ο δημιουργός βρήκε ένα ανεκτίμητο βόηθημα για να αποτυπώσει τη συγκλονισμένη ύπαρξη.Ολόκληρη η ταινία μία προσευχή...
Κινηματογραφικά διαμάντια
Le Journal d'un curé de campagne , Robert Bresson
Winter Light, Ingmar Bergman
Nazarin, Luis Bunuel
Wild Strawberries, Ingmar Bergman
City Lights, Charlie Chaplin
Ugetsu Monogatari, Kenji Mizoguchi
Seven Samurai, Akira Kuroshawa
Persona, Ingmar Bergman
Mouchette, Robert Bresson
Woman of the Dunes ,Hiroshi Teshigahara
Stalker, Andrey Tarkovsky
Passion of Jeanne d' Arc , Carl Thodor Dreyer
Andrey Rublev, Andrey Tarkovsky
The night of the hunter, Charles Laughton
Les enfants du paradis, Marcel Carne
Der letze mann , Friedrich Wilhelm Murnau
L' Atalante, Jean Vigo
La regle du jeu, Jean Renoir
Vertigo , Alfred Htchcock
Tokyo story , Yasuhiro Ozu
Der himmel uber Berlin, Wim Wenders
La battaglia di Algeri , Gino Pontecorvo
A bout de souffle, Jean Lyc Goddard
M , Fritz Lang
Sunrise, Friedrich Wilhelm Murnau
Pickpocket , Robert Bresson
Au hasard balthazar, Robert Bresson
The red shoes , Michael Powell -Emeric Pressburger
Citizen Kane, Orson Wells
Pierrot le fou, Jean Lyc Godard
Days of wrath , Carl Theodor Dreyer
Trilogy of war, Andrey Wajda
L' aventura , Michelangelo Antonioni
Zvenigora , Alexander Dovzhenko
Battleship Potemkin, Sergei Aizenstain
Soy Cuba , Mikhail Kalatazov
8 1/2 , Frederico Fellini
Le cercle rouge, Jean Pierre Melville
"Η Τέχνη συμμετέχει στην πάλη εναντίον του δυνάμεων του υπάρχοντος , πνευματικών και φυσικών , στην πάλη εναντίον του δεσποτισμού και της απώθησης - με άλλα λόγια , η τέχνη με δική της εσωτερική δυναμικότητα μπορεί να γίνει μια δύναμη πολιτική .
Η άποψη ότι η τέχνη είναι μια μορφή της πραγματικότητας δε σημαίνει εξωραϊσμό του υπάρχοντος αλλά συγκρότηση μιας ολωσδιόλου διαφορετικής και αντίθετης πραγματικότητας"
Herbert Marcuse
Σχολεíο και τέχνη
Αν θυμηθούμε την επισήμανση του Αριστοτέλη όσον αφορά τους δυνατούς στόχους ενός εκπαιδευτικούς συστήματος (γνώση πράξη και ηθική ), σήμερα μπορούμε να ομολογήσουμε κάλλιστα την ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας , καθώς η ηθική διάσταση μέρος της οποίας είναι και η αισθητική αγωγή απουσιάζει απο το ελληνικό σχολείο με τρόπο που αφήνει μια πικρή ενόχληση ...
Σκέψεις πάνω στις συνέπειες της τεχνολογίας
Ένα κλασσικό ζήτημα ενέσκηψε και αιωρείται μη δυνάμενο να απαντηθεί με κατηγορηματικό τρόπο , αν η τεχνική , με την δυνατότητα να αναπαράγει σε μαζική εκδοχή τα έργα τέχνης, τελικά στερεί από την καλλιτεχνική πράξη το ανεπανάληπτο.
Η απάντηση μπορεί να αναζητηθεί στις ψηφιακές αποκαταστάσεις από την Criterion (αμερικανική εξαιρετική εταιρεία που ειδικεύεται στις ψηφιοποιήσεις κλασσικών αγνοούμενων και μη ταινιών) έργων που δε θα είχαμε τη δυνατότητα να τα ξαναδούμε ή να τα δουμε για πρώτη φορά.
Προτείνεται ανεπιφύλακτα η σειρά ολόκληρη της Criterion.
Αντρέι Ταρκόφσκι, Σμιλεύοντας το χρόνο
...έργο του σκηνοθέτη είναι να αναδημιουργεί τη ζωή : την κίνησή της ,τις αντιφάσεις της , τη δυναμική και τις συγκρούσεις της...
η σελίδα στοχεύει στο να αναδειχθεί η σημασία της τέχνης και της σκέψης στην προσπάθεια του σύγχρονου ανθρώπου να αντιπαλέψει τη βαρβαρότητα και να επαναπροσδιορίσει τους όρους της κοινωνίας και της ανθρώπινης ύπαρξης