Παράγοντες που προκαλούν αποτυχία στα Μαθηματικά

Όπως έχουν δείξει σχετικές έρευνες, μια ολόκληρη σειρά παραγόντων που σχετίζονται με τα ατομικά γνωστικά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες του περιβάλλοντος του κάθε παιδιού είναι δυνατόν να αναδειχθούν σε πηγές χαμηλής επίδοσης και εμπόδια της μαθηματικής προόδου.

παραγοντες

Απόκτηση στρατηγικών μάθησης

Στην προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οι αδυναμίες στις στρατηγικές με τις οποίες οργανώνουν οι μαθητές τις διαδικασίες μελέτης και μάθησης στοχεύουμε:

α) στη βελτίωση της γενικής μνημονικής ικανότητας (πχ. μέσω της λεκτικής επανάληψης)

β) στην οργανωμένη προσέγγιση του νέου μαθησιακού αντικειμένου (πχ. μέσω της τεχνικής της λεκτικής αυτοκαθοδήγησης)

γ) στη σωστή ανάλυση και κατηγοριοποίηση δεδομένων και ζητουμένων στα πλαίσια της επίλυσης προβλημάτων (πχ. μέσω της χρήσης σχεδίων ή εικόνων που διευκολύνουν την αναπαράσταση του προβλήματος)