2.3.1 Περιεχόμενα φακέλου
[ Πρόκειται για ιδέες που άντλησα από δημοσιεύματα άλλων εκπαιδευτικών, όπως φιλοξενήθηκαν στις σελίδες γνωστών παιδαγωγικών περιοδικών.]
Α. Από το περιοδικό «ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
- Πώς θα αλλάξουμε την τυπική εικόνα μιας άσκησης ( τ.3, σ.4 - Μετρώντας και ταξινομώντας τα πέταλα των λουλουδιών (τ. 8, σ. 4) *
- Πώς μαθαίνουμε τα γεωμετρικά σχήματα (τ. 44,) – Με το ένα και το δύο (τ. 55, σ.4) *
- Οι αριθμοί γύρω μας (τ. 67) *
- Οι 4 πράξεις με το κασετόφωνο (παιχνίδι προσοχής και παρατηρητικότητας) * (τ. 72, σ. 39)
- Το παιχνίδι της πρόσθεσης και της αφαίρεσης (τ. 79, σ. 4) *
- Αυτοματοποιημένη εκμάθηση του πίνακα του πολλαπλασιασμού (τ. 25) - Για να απομνημονεύσουμε πιο εύκολα την προπαίδεια του 9 (τ. 27) *
- Κάνω τον πολλαπλασιασμό παιχνίδι (τ. 54) *
- Μαθηματικά παιχνίδια (τ. 22, σ. 8-12) *
- Απλές κατασκευές στα μαθηματικά (τ. 35, σ. 5-7)
- Διδασκαλία διαίρεσης με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή (τ. 37, σ. 5-7) *
- Μαθηματικά σοκολατάκια (τ. 72, σ. 12-15)
- Ψάχνοντας για το χαμένο θησαυρό: οι πειρατές λύνουν προβλήματα (τ. 18, σ. 10-16)
- Πώς αξιολογείται η παιδοκεντρική διδασκαλία στα Μαθηματικά
- Μαθαίνουμε τα παιδιά να σκέφτονται (τ. 22, σ. 10-15)
Β. Από το περιοδικό «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γ΄»
- Υπολογισμός της ημερομηνίας του Πάσχα των ορθόδοξων (τ. 22, σ. 19-26)
Γ. Από εξωσχολικά βιβλία για παιδιά
- Διασκεδάζω με τα μαθηματικά: Προσθέτω
Αφαιρώ
Πολλαπλασιάζω εκδ. Άγκυρα*
- Επιπεδία του Νίκου Τσιώτσιου, εκδ. Πατάκη
- Η κατάρα των μαθηματικών της Γιολάντας Τσιαμπόκαλου εκδ. Ερευνητής
* Πρόκειται για ιδέες και πρακτικές που ταιριάζουν για τα παιδιά των μικρών τάξεων.