ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
http://users.sch.gr/kontaxis

Τρόποι Επικοινωνίας
με Σχολικό  Σύμβουλο Αθανάσιο Κονταξή

Τα μαθήματα


Εργασία

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός - Επισκέψεις

Χρήσιμες Συνδέσεις

Στατιστικά της Σελίδας μας

Επισημάνσεις και Συμβουλές προς εκπαιδευτικούς μηχανολογικών ειδικοτήτων για τα μαθήματα Β΄ τάξης ΕΠΑΛ

 

Κατεβάστε τις Συμβουλές ως έγγραφο .pdf

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Με τη δημοσίευση του ΦΕΚ 2772/Β/16-10-2014 λάβαμε γνώση, ως Σχολικοί Σύμβουλοι (ΣΣ), για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) των Μηχανολογικών ειδικοτήτων, ενώ από την ιστοσελίδα του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ ενημερωθήκαμε για τα βιβλία του Σχολικού έτους 2014-15. Λόγω της σπουδαιότητας των ζητημάτων που εντοπίσαμε ή μας επεσήμαναν εκπαιδευτικοί και επεξεργαστήκαμε, επιθυμούμε από κοινού και σύμφωνα με το ρόλο μας, να επιστήσουμε την προσοχή σας σε ορισμένα σημαντικά θέματα και να σας προτείνουμε πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης προβλημάτων που προέκυψαν, ιδιαιτέρως στη Β΄ τάξη. Με τη συμβολή σας, πιστεύουμε ότι οι παραπάνω προτάσεις θα μπορέσουν να γίνουν ακόμη πιο συγκεκριμένες.

Προφανώς, ο διάλογος συνεχίζεται και οι επισημάνσεις σας είναι ευπρόσδεκτες.  

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι

Ευστάθιος Ζωγόπουλος

Γεώργιος Κόνιαρης

Αθανάσιος Κονταξής

Νικηφόρος Μαραγκουδάκης

Αντώνιος Μπλιούμης

Νικόλαος Νικολάου

Βασίλειος Παπαευθυμίου

Ευστάθιος Τσιμπιλαράκης

Λεμονής Ψαρράς

 

 

 

Γενικές Επισημάνσεις

1.      Είναι κρίσιμο να επισημάνουμε μεταξύ μας αλλά να τονίζουμε και στους μαθητές, στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στην κοινωνία, ότι οι μηχανολογικές ειδικότητες, παραδοσιακά  προσελκύουν περίπου το 25% των μαθητών στην επαγγελματικά εκπαίδευση, ενώ μετά την πρόσφατη κατάργηση ειδικοτήτων ενδέχεται να έχουν υπερβεί και το 30% των μαθητών. Οι συγκεκριμένες ειδικότητες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγική διαδικασία, ιδιαιτέρως στον τριτογενή τομέα της συντήρησης εγκαταστάσεων και υποδομών, ο οποίος επιδρά άμεσα στην ποιότητα, στην ασφάλεια, την οικονομική λειτουργία των εγκαταστάσεων αλλά και στο περιβάλλον.

2.      Κατά το παρελθόν, οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουμε υποβάλει προτάσεις για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, τόσο για την ουσία, όσο και για τη διαδικασία, με την οποία θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μας, να πραγματοποιούνται οι αλλαγές [1]. Στις τελευταίες αλλαγές, αρκετοί Σχολικοί Σύμβουλοι αλλά και εξαίρετοι συνάδελφοι συμμετείχαν εθελοντικά σε επιμέρους προτάσεις για τα νέα προγράμματα.  Κανείς μας όμως δεν είχε γενική εικόνα, ούτε είχε την ευκαιρία να γνωρίζει τις τελικές αποφάσεις. 

3.      Επισημαίνουμε ότι έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα και έχουν αφαιρεθεί βασικά μαθήματα των ειδικοτήτων μας (πχ Θερμοδυναμική και Μηχανική – Αντοχή Υλικών), γεγονός το οποίο θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας κατά τη διδασκαλία των υπόλοιπων μαθημάτων και να κάνετε την ανάλογη προετοιμασία αναγκαίες θεωρητικές γενικεύσεις. Επειδή δεν έχει τεθεί υπόψη μας κάποια τεκμηρίωση για αυτές τις αλλαγές αλλά ούτε για τη  συνολική δομή του προγράμματος των Μηχανολογικών Ειδικοτήτων, σας ενημερώνουμε ότι έχουμε θέσει τα ερωτήματά μας αλλά συγχρόνως προσπαθούμε να βρούμε ικανοποιητικές και πρακτικές λύσεις σε προβλήματα που έχουν επισημανθεί.  

  1. Γενικά, στα ΑΠΣ υπάρχει αύξηση ύλης χωρίς την αντίστοιχη αύξηση των ωρών διδασκαλίας ή και μείωση ωρών. Για αυτό το λόγο θα θέλαμε να εφιστήσουμε  την προσοχή σας στον προγραμματισμό, στην επικέντρωση σε βασικά θέματα του κάθε μαθήματος και σε βασικές εργαστηριακές ασκήσεις οι οποίες αντιστοιχούν στις κυριότερες γνώσεις και δεξιότητες ενός αποφοίτου,  λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου (πχ υποδομές), την έλλειψη πόρων για αναλώσιμα κλπ. Είναι λοιπόν αναγκαίο να επικεντρωθείτε σε περιορισμένες, αλλά αντιπροσωπευτικές για το μάθημα ασκήσεις, στις οποίες να μπορεί να ανταποκριθεί το σύνολο των μαθητών, εξασφαλίζοντας τουλάχιστον τις ελάχιστες προϋποθέσεις ποιότητας του μαθήματος  και τα μέγιστα της υγείας και ασφάλειας των μαθητών και διδασκόντων. Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνουν εφικτά τα παραπάνω είναι η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών ομοειδών μαθημάτων (Μηχανολογικά μαθήματα) ή σχετικών μαθημάτων (πχ Φυσική, Χημεία, Ηλεκτολογικά κλπ)
  2. Με βάση τα παραπάνω αλλά και με βάση τις ειδικές παρατηρήσεις που ακολουθούν, αναγνωρίζουμε την ανάγκη για συνολική επανεξέταση των ΑΠΣ αλλά και των ωρολογίων προγραμμάτων, όπως άλλωστε εξάγεται και από το χαρακτηρισμό τους ως προσωρινών.

 

Οι επιμέρους παρατηρήσεις μας ανά μάθημα αφού λάβαμε υπόψη και απόψεις συναδέλφων εκπαιδευτικών, περιγράφονται παρακάτω


Κατεβάστε τις
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ

 

 

Για βιβλία ΑΠΣ και παλιές οδηγίες Πατήστε εδώ



[1] Αναφέρουμε ενδεικτικά τις εξής προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων Μηχανολόγων: Σύνταξη νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων ΕΠΑΛ http://goo.gl/BSTk34,  Επαγγελματικά Δικαιώματα Μηχανολογικών Ειδικοτήτων ΕΠΑΛ  http://goo.gl/kBaPxU , Για τα Εργαστήρια Μηχανολογικών ιδικοτήτων ΕΠΑΛ http://goo.gl/0kBTWf αλλά και τις σχετικές εισηγήσεις  σε πρόσφατες Ημερίδες  για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση http://blogs.sch.gr/epal

 


ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (project)   ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και Ειδική Θεματική Δραστηριότητα  

Οδηγίες, συμβουλές,
ιδέες εργασιών  υλικό. Εμπειρία  από το μάθημα Τεχνολογίας


Τεχνολογία  και Βιωματικές Δράσεις  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Οδηγίες, συμβουλές, ιδέες εργασιών, υλικό παλιών ημερίδων, πηγές πληροφόρησης

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ στο NEWSLETTER
(δώστε το
email
σας)

Κάθε μήνα θα σας στέλνουμε τα τελευταία νέα για τους Μηχανολόγους

Διαβάστε ένα ενδεικτικό newsletter


 


 Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ!

Ο Σχολικός Σύμβουλος   ζητάει τη γνώμη σας!!!

Στείλτε την άποψή σας, το θέμα σας, στο