ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ |
Τρόποι Επικοινωνίας
με Σχολικό Σύμβουλο Αθανάσιο Κονταξή |
|||
|
Συζήτηση
για τη δομή και το προσωρινό πρόγραμμα των ΕΠΑΛ Πηγή: ΙΕΠ
Αθήνα, 13/4/2016
3η
φάση: Ωρολόγια προγράμματα Τομέων Β΄ τάξης
Η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την Επαγγελματική
Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) επιθυμεί πρωτίστως να εκφράσει τις
ευχαριστίες της προς όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς, τους σχολικούς
συμβούλους, τις επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων αλλά και
τους συλλόγους διδασκόντων/διδασκουσών των ΕΠΑΛ για τη συμμετοχή τους στο
διάλογο, που ξεπέρασαν τις αρχικές προσδοκίες μας, παρά τα ασφυκτικά χρονικά
περιθώρια που δόθηκαν. Οι προτάσεις αυτές αποτελούν σημαντικό υλικό το οποίο
μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μέλλον από το Ι.Ε.Π. και από τις ομάδες που θα
συσταθούν ανά ειδικότητα με τη δημιουργία μητρώου.
Ωστόσο, η συζήτηση για την αναβάθμιση και τον ανασχεδιασμό της
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης δεν έχει ολοκληρωθεί. Η Επιτροπή
του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και
Κατάρτιση (ΕΕΚ) σας καλεί να
συμμετάσχετε και στην παρούσα, 3η φάση, της διαβούλευσης με
αντικείμενο το προσωρινό πρόγραμμα των Τομέων της Β΄ τάξης των
ΕΠΑΛ.
Όπως γνωρίζετε, ήδη η Επιτροπή του Ι.Ε.Π. επεξεργάστηκε, διαμόρφωσε και
έθεσε προς συζήτηση στην εκπαιδευτική κοινότητα ένα αρχικό σχέδιο, που
προτείνεται να εφαρμοστεί από το προσεχές σχολικό έτος 2016-17, στο πλαίσιο
ενός μεταβατικού σταδίου ενόψει γενικότερων αλλαγών στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση του Εθνικού και Κοινωνικού
Διαλόγου. Βασική μας επιδίωξη είναι οι αλλαγές να γίνουν σε ένα κλίμα
ασφάλειας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, με την ενεργό συμμετοχή
της εκπαιδευτικής κοινότητας για μια πιο ελκυστική επαγγελματική εκπαίδευση,
που θα προσφέρει σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες εκπαιδευτικές ευκαιρίες
για μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ.
Με βάση τις αρχές που διατυπώθηκαν για τη νέα δομή του ΕΠΑΛ προτείνεται ένα
μεταβατικό πρόγραμμα, που θα ισχύσει για την Α΄ και τη Β΄ τάξη από το
επόμενο σχολικό έτος, 2016-17, ενώ η Γ΄ τάξη θα ακολουθεί τη δομή του
υπάρχοντος συστήματος, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές και
μαθήτριες που εφέτος φοιτούν στη Β΄ τάξη να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στο προτεινόμενο σχέδιο, πέρα από τις γενικές
αρχές και κατευθύνσεις για την ΕΕΚ, συνεκτιμούν και την υπάρχουσα κατάσταση
(προγράμματα, βιβλία, υποδομές των σχολείων). Γι’ αυτόν το λόγο στην πρόταση
παραμένει η ισχύουσα αναλογία μαθημάτων γενικής παιδείας και μαθημάτων τομέα
- ειδικότητας.
Μέχρι τώρα έχουν τεθεί σε διαβούλευση το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ τάξης και
οι προτεινόμενοι τομείς και ειδικότητες.
Σήμερα θέτουμε σε διαβούλευση τις προτάσεις για τα ωρολόγια προγράμματα
των μαθημάτων όλων των Τομέων της Β΄ τάξης και αναμένουμε τις παρατηρήσεις
και τις προτάσεις σας, ατομικά ή συλλογικά. Ας σημειώσουμε εδώ ότι
απουσιάζει ο Ναυτικός Τομέας, γιατί αναμένουμε τις απόψεις του Υπουργείου
Ναυτιλίας, που θεσμικά πρέπει να εκφράσει τη γνώμη του.
Στην προσπάθειά μας να υπάρξει έγκαιρη προετοιμασία ενόψει της έναρξης της
νέας σχολικής χρονιάς (βιβλία, εκπαιδευτικοί κ.λπ.), είμαστε υποχρεωμένοι να
περιορίσουμε τα χρονικά περιθώρια του διαλόγου. Ωστόσο, ο διάλογος θα
συνεχιστεί με διάφορες μορφές και σας καλούμε να συνεχίσετε να συμμετέχετε
ενεργά.
Σας καλούμε
λοιπόν, να
αποστείλετε εγγράφως ή με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τις απόψεις και τις
προτάσεις σας ως
την ΔΕΥΤΕΡΑ 18-4-2016, στη
διεύθυνση του Ι.Ε.Π. (Αν. Τσόχα 36, 115 21, Αθήνα) ή να τις υποβάλετε στην
ειδική φόρμα διαλόγου για την ΕΕΚ (https://www.iep.edu.gr/services/protaseis_eek/).
Θα παρακαλούσαμε, επίσης, να πάρετε μέρος και στις επόμενες φάσεις αυτού του
διαλόγου, που επιθυμούμε να είναι συνεχής, ειλικρινής και απροσχημάτιστος. |
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
(project) ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
και Ειδική Θεματική Δραστηριότητα
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ στο
NEWSLETTER Κάθε μήνα θα σας στέλνουμε τα τελευταία νέα για τους Μηχανολόγους Διαβάστε ένα ενδεικτικό newsletter
Ο Σχολικός Σύμβουλος ζητάει τη γνώμη σας!!! Στείλτε την άποψή σας, το θέμα σας, στο |