Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

 

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός

Χρήσιμες Συνδέσεις

 Βαθμολόγηση μαθητών με παιδαγωγική αντιστάθμιση σε excel

Μια ενδιαφέρουσα και απλή εφαρμογή βαθμολόγησης των μαθητών σε excel,  για περιορισμό των σφαλμάτων αλλά και προσαρμογή των βαθμών με παιδαγωγικά κριτήρια, από το συνάδελφο  Μ. Τσίρλη (6ο Γυμνάσιο Δράμας, ΕΠΑΛ Προσοτσάνης και Δοξάτου) .

Ο συνάδελφος, δημιούργησε τη συγκεκριμένη εφαρμογή - αλγόριθμο, αναγνωρίζοντας ότι το ψυχοκοινωνικό κλίμα στην τάξη αποτελεί βασικό παράγοντα ανάπτυξης των μαθητών. Μία σημαντική παράμετρος του κλίματος είναι η αίσθηση δικαίου για την αξιολόγηση των μαθητών που απαιτεί  ένα συνδυασμό αντικειμενικών κριτηρίων και παιδαγωγικών "διορθώσεων".

Ενδεικτικά, μεταξύ των παραγόντων οι οποίοι, κατά τον συνάδελφο, επηρεάζουν την αντικειμενικότητα της βαθμολογίας είναι:

  • Σφάλματα - διαφορές βαθμολόγησης από τάξη σε τάξη

  • Επίδραση της εμφάνισης του μαθητή

  • Επίδραση της επιείκειας

  • Πλάνη εγγύτητας πχ χρονικό διάστημα επεξεργασίας

  • Τάση προσκόλλησης στον αρχικό βαθμό ενός μαθητή (αντίσταση καθηγητή στην αυτοδιάψευση)

  • Λάθη κοινωνικής αντίληψης

Σκοπός του αλγορίθμου, κατά τον συνάδελφο,  είναι:

  • Η ελαχιστοποίηση των ακούσιων λαθών που προκύπτουν κατά τη βαθμολόγηση των μαθητών

  • Η ενεργοποίηση των μαθητών με τη δημιουργία εξωτερικών κινήτρων (και παράλληλη ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων)

  • Η εξύψωση του αισθήματος δικαίου στην τάξη που δρα θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ψυχολογία των μαθητών. Η διαδικασία γνωστοποιείται στους μαθητές (ή κατά τη γνώμη μας, αποφασίζεται από κοινού) από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Τι κάνει ο αλγόριθμος:

  • Τίθενται υποκατηγορίες κριτηρίων και ποσοστά βαρύτητας

  • Υπολογίζεται η βαθμολογία

  • Τίθενται ο κατώτερος και ο ανώτερος αποδεκτός βαθμός με παιδαγωγικά κριτήρια

  • Υπολογίζονται οι υπόλοιπου βαθμοί από τον αλγόριθμο

Κατά τη γνώμη μας (θα θέλαμε και τη δική σας), είναι σημαντικό είναι ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι ανοικτή, δηλαδή προσφέρει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να την προσαρμόσει σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Ενδεικτικά, στα δεδομένα της τάξης και του σχολείου του, στην κοινωνικοοικονομική κατάσταση των μαθητών, αλλά και στην προσωπική του θεωρία, η οποία έχει αποδειχθεί ότι είναι ισχυρότερη από τις επίσημες θεωρίες.

Για τυχόν παρατηρήσεις μπορείτε να επικοινωνείτε με τον συνάδελφο, αλλά οι απόψεις σας παρακαλούμε να αποσταλούν και σε εμάς.

Κατεβάστε την εφαρμογή και την παρουσίαση - επεξηγήσεις από το e-yliko