Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

 

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός

Χρήσιμες Συνδέσεις

Το σχολείο που σκοτώνει τη δημιουργικότητα

Μια απλουστευμένη αλλά ευχάριστη παρουσίαση του Κεν Ρόμπινσον σχετικά με τη δημιουργικότητα των μαθητών και την αδυναμία του σχολείου να την αξιοποιήσει.  Μπορεί να αποτελέσει τροφή για σκέψη, για όλους τους εκπαιδευτικούς, ιδιαιτέρως αυτούς των επαγγελματικών σχολείων. Ως γνωστόν, αρκετοί μαθητές μας δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα εργαστηριακά μαθήματα, όπου η μάθηση πραγματοποιείται με μεγαλύτερη ποικιλία διδακτικών προσεγγίσεων.  Προφανώς, απαιτείται κριτική αντιμετώπιση των συγκεκριμένων απόψεων.

Ωστόσο, μπορεί να μας κάνει να σκεφτούμε τρόπους,  μέσα από διάφορες δραστηριότητες των μαθητών (ατομικές και ομαδικές εργασίες, προγράμματα όπως Περιβαλλοντικής, εκδηλώσεις  κλπ)  να αναδείξουμε τις "κρυμμένες" δημιουργικές ικανότητες των μαθητών μας και μέσα από αυτές να ανιχνεύσουμε διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης της γνώσης.

Δείτε το στη διεύθυνση: http://www.ted.com/talks/lang/gre/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

 Αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος θα σας προτείναμε τα εξής αποσπάσματα (χρόνος):

 02.00 έως 03.20 Σχετικά με την αβεβαιότητα της εκπαίδευσης, δηλαδή με την αδυναμία μας να προβλέψουμε πώς θα είναι ο κόσμος όταν οι μαθητές μας αποφοιτήσουν.

05.45 – 06.50 Επιχειρηματολογία σχετικά με τη μεγαλύτερη ευχέρεια που έχουν οι νέοι  στο να δοκιμάσουν καινούρια πράγματα και την υποχρέωση του σχολείου να επιτρέπει τα λάθη γιατί «Αν δεν είσαι προετοιμασμένος να κάνεις λάθος, τότε ποτέ δεν θα ανακαλύψεις κάτι καινούριο».

06.50 – 07.43 Πως αντιμετώπιζαν τον  Σαίξπηρ στο σχολείο και στην οικογένεια

08.35 – 13.00  Όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα έχουν την ίδια ιεραρχία γνώσης. Σε υψηλό επίπεδο τα μαθηματικά και η γλώσσα και σε χαμηλότερο επίπεδο, υποβαθμισμένες οι τέχνες και άλλα γνωστικά αντικείμενα. Γιατί συμβαίνει αυτό;

13.00 – 15.00 Πρέπει να σκεφτούμε ξανά την επικρατούσα άποψη που υπάρχει για την ευφυΐα

Από 15.10 έως τέλος, αναφέρει συγκεκριμένα παραδείγματα και το τελικό του συμπέρασμα

 

Για περισσότερη εμβάθυνση σε θέματα ανάπτυξης της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση δείτε στο :

Creativity in technical education http://g8forum.ictp.it/multimedia/slides/Perl.pdf

Critical thinking skills in education and life http://www.asa3.org/ASA/education/think/critical.htm

Δείτε περισσότερα Παιδαγωγικά θέματα