Η αξιοποίηση και χρήση των Τ.Π.Ε. για τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποσκοπεί στην ανάγκη παροχής ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών σε όλους τους μαθητές και στην αύξηση της συμμετοχής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία (Αγγελοπούλου, 2011). Οι Τ.Π.Ε. χρησιμοποιούνται κυρίως στη γλώσσα και στα μαθηματικά σε παιδιά με διάφορες αναπηρίες. Η ελληνική βιβλιογραφία, τεκμηριώνει τη διδακτική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην ειδική αγωγή σε ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης δημοτικού και γυμνασίου, σε παιδιά με αυτισμό, νοητική καθυστέρηση, μαθησιακές δυσκολίες και δυσαριθμησία (Καρασαββίδης & Κόλλιας, 2012). Πολλές είναι οι νέες τεχνολογίες (εκτός από τον Η/Υ) που χρησιμοποιούνται στην ειδική αγωγή. Σε αυτές περιλαμβάνονται ο διαδραστικός πίνακας, το διαδίκτυο, ειδικά λογισμικά, βίντεο, εικονικά περιβάλλοντα μάθησης κ.λ.π. Το σχολικό έτος 2007-2008 μάλιστα, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στα πλαίσια του έργου «Δράσεις υποστήριξης μαθητών ΑμεΑ» απέστειλε λογισμικά σε σχολεία με τμήματα ένταξης και σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, για να υποστηρίξουν τον εκπαιδευτικό στη διδασκαλία (Α.Π.Σ. για μαθητές με αυτισμό, 2004). Επιπλέον τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της ειδικής αγωγής, ενισχύουν την ένταξη των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση. Προτείνουν τον υπολογιστή ως εποπτικό μέσο διδασκαλίας, ως εργαλείο επικοινωνίας, ως γνωστικό/διερευνητικό εργαλείο και ως εργαλείο αναζήτησης χρήσιμων πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών δραστηριοτήτων. Παράλληλα προτείνουν εξειδικευμένες δραστηριότητες τόσο για τη γραφή όσο και την παραγωγή του γραπτού λόγου σε μαθητές που παρουσιάζουν αυτισμό, προβλήματα ακοής, όρασης καθώς και σε μαθητές με ελαφρά, μέτρια και σοβαρή νοητική υστέρηση. Οι Τ.Π.Ε. μπορεί να επιτελέσουν διάφορους ρόλους στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ένας απ’ αυτούς είναι ο αντισταθμιστικός που στοχεύει στην κάλυψη φυσικών, επικοινωνιακών και μαθησιακών ελλείψεων. Ένας δεύτερος είναι ο διδακτικός, με προγράμματα εξατομικευμένης διδασκαλίας, ο διερευνητικός, με την αξιοποίηση του διαδικτύου, ο “εργαλειακός”, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, μέσω της χρήσης τεχνολογικών εργαλείων καθώς και ο επικοινωνιακός, με την χρήση ηλεκτρονικών συσκευών που βοηθούν τους μαθητές να επικοινωνούν. Τέλος σημαντικός είναι ο αξιολογικός ρόλος τους καθώς και ο διαχειριστικός για την ανάπτυξη εξατομικευμένων προγραμμάτων που στοχεύουν στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών (Bozdoğan & Özen, 2014). Ωστόσο υπάρχουν και κάποιοι επιβραδυντικοί παράγοντες, που εξασθενούν την υποστηρικτική δυναμική των Τ.Π.Ε. στην Ειδική Αγωγή.