Ασκήσεις

 

About me

Publications

Personal Site

Ασκήσεις

Διαγώνισμα ΑΥ2 στο EXCEL

  1. Δημιουργήστε τον εικονιζόμενο πίνακα και πληκτρολογήστε τις επικεφαλίδες των στηλών.
  2. Εισάγετε κατάλληλα  δεδομένα σε όλες τις στήλες του πίνακα.
  3. Υπολογίστε την ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ  χρησιμοποιώντας τον τύπο (ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ  + ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ Β’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ  + ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ Γ’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ) /3.
  4. Υπολογίστε τις ΑΠΟΥΣΙΕΣ χρησιμοποιώντας τον τύπο ( ΑΠΟΥΣΙΕΣ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ + ΑΠΟΥΣΙΕΣ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ + ΑΠΟΥΣΙΕΣ Γ΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ).
  5. Υπολογίστε τον ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ και το ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟΥΣΙΩΝ με την χρήση κατάλληλων συναρτήσεων.
  6. Με τη χρήση κατάλληλης συνάρτησης υπολογίστε αν η φοίτηση χαρακτηρίζεται επιτυχής ή όχι. Θα χαρακτηρίζεται επιτυχής μόνο εφόσον ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ είναι πάνω από 10 και το σύνολο απουσιών δεν υπερβαίνει τις 50.  

 

 

ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΜΑΘΗΤΗΣΤΟ EXCEL

 

 

  1. Δημιουργήστε τον εικονιζόμενο πίνακα και πληκτρολογήστε τις επικεφαλίδες των στηλών.
  2. Εισάγετε κατάλληλα  δεδομένα σε όλες τις στήλες του πίνακα  πλην των δύο τελευταίων (ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ , ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟΥΣΙΩΝ). 
  3. Υπολογίστε την προτελευταία στήλη ( ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ) χρησιμοποιώντας τον τύπο (ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ  + ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ Β’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ  + ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ Γ’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ) /3.
  4. Υπολογίστε την τελευταία στήλη ( ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟΥΣΙΩΝ) χρησιμοποιώντας τον τύπο ( ΑΠΟΥΣΙΕΣ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ + ΑΠΟΥΣΙΕΣ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ + ΑΠΟΥΣΙΕΣ Γ΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ).
  5. Υπολογίστε τον ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ και το ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟΥΣΙΩΝ με την χρήση κατάλληλων συναρτήσεων.
  6. Με τη χρήση κατάλληλης συνάρτησης υπολογίστε αν η φοίτηση χαρακτηρίζεται επιτυχής ή όχι. Θα χαρακτηρίζεται επιτυχής μόνο εφόσον ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ είναι πάνω από 10 και το σύνολο απουσιών δεν υπερβαίνει τις 50.

 

 

 

 

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΙΝΑΚΑ ΣΤΟ EXCEL ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΛΙΩΝ-1

 

  1. Ανοίξτε την εφαρμογή λογιστικών βιβλίων  Microsoft Excel.
  2. Δημιουργήστε τον ακόλουθο πίνακα.

      (Τα γράμματα Α ως Ε και οι αριθμοί 1 ως 9 υποδεικνύουν τη γραμμή και τη στήλη αντίστοιχα που πρέπει να εισαχθεί κάθε στοιχείο.)

 

 

A

B

C

D

E

F

1

Όνομα

Φύλο

Αγαπημένο Μάθημα

Αγαπημένο Ανάγνωσμα

Ώρες ανάγνωσης

Άλλες ασχολίες

 

2

Αγγελίνα

Κορίτσι

Χημεία

Λογοτεχνία

5

Αγγειοπλαστική

3

Βασίλης

Αγόρι

Μαθηματικά

Κόμικς

2

Ποδήλατο

4

Εύη

Κορίτσι

Ιστορία

Περιοδικά Μόδας

1

Χορός

5

Γιώργος

Αγόρι

Γυμναστική

Αθλητικά

2

Μπάσκετ

6

Πέτρος

Αγόρι

Γυμναστική

Αθλητικά

1

Βόλεϊ

7

Χρύσα

Κορίτσι

Μαθηματικά

Λογοτεχνία

7

Κιθάρα

8

Ιωακείμ

Αγόρι

Ιστορία

Εφημερίδες

2

Υπολογιστές

9

Αργυρώ

Κορίτσι

Καλλιτεχνικά

Κόμικς

4

Ζωγραφική

 

3.      Στο κάθε κελί μπορεί να δοθεί ένα και μοναδικό όνομα από το γράμμα της στήλης και τον αριθμό της γραμμής στην οποία βρίσκεται και ονομάζεται Διεύθυνση Κελιού (π.χ. Α1, C6…).

4.      Επιλέξτε τη γραμμή 1 και εφαρμόστε έντονη γραφή

5.      Επιλέξτε τη στήλη 1 και εφαρμόστε πλάγια γραφή και χρώμα γραμματοσειράς κόκκινο.

6.      Στοιχίστε στο κέντρο τα κελιά της στήλης Ε.

7.      Εφαρμόστε αριστερή στοίχιση στην στήλη με το φύλο.

8.      Κάντε αποθήκευση ως του αρχείου στον φάκελο που έχει δημιουργηθεί στα Έγγραφα μου με το όνομα του τμήματός σας και όνομα αρχείου Δεδομένα.

9.      Επιλέξτε όλα τα κελιά που δημιουργήσατε Α1: F9 και στη συνέχεια από τα Περιγράμματα εφαρμόστε όλα τα Περιγράμματα.

10.  Γεμίστε όλα τα κελιά με κίτρινο γέμισμα.

11.  Επιλέξτε αποθήκευση και κλείστε την εφαρμογή του Excel.

 

 

Διαγώνισμα στο WORD

Άσκηση 1

 

Αντιγράψτε το παρακάτω κείμενο και επεξεργαστείτε το για να γίνει όπως η εικόνα που ακολουθεί. Ακολουθείστε τις οδηγίες που δίνονται πάνω στην εικόνα.

 

Γραφικά (grafic images)

Εννοούμε μία «ακίνητη εικόνα» π.χ. μία φωτογραφία ή ένα γραμμικό σχέδιο. Είναι ένα ισχυρό μέσο παρουσίασης μιας πληροφορίας, είτε αυτή είναι σε ένα κομμάτι χαρτί είτε στην οθόνη ενός H/Y. Τα αρχεία που περιέχουν γραφικά είναι πολύ μεγαλύτερα από αρχεία που περιέχουν μόνο κείμενο. Γι’ αυτό είναι αναγκαίος ένας σκληρός δίσκος μεγάλης χωρητικότητας ή ένα CD-ROM.

 

Άσκηση 2

 

Ομοίως για τα παρακάτω:

 

ΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ Το WORD σας επιτρέπει επίσης να καθαρίζετε γρήγορα τις ειδικές σας στάσεις.

Για να το κάνετε αυτό Διαλέξτε την επιθυμητή παράγραφο (ή παραγράφους) Σύρετε την ειδική στάση στηλοθέτη στην επιθυμητή περιοχή.

Τώρα ας διορθώσουμε την στοίχιση του πίνακα με την αλλαγή και το καθάρισμα των στηλοθετών: Διαλέξτε τον κορμό (4 γραμμές) του πίνακα.

Σύρετε την στάση δεκαδικών του 5" στο 4.75" ώστε να ρυθμιστούν οι θέσεις των αριθμών του πίνακα. Θέσατε μια στάση κεντραρίσματος στο 2.5".

Παρατηρήστε ότι αυτό προκαλεί μια ανόμοια στοίχιση. Και αυτό γίνεται επειδή υπάρχει τώρα ένας ανεπιθύμητος στηλοθέτης στον χάρακα

(η στάση δεξιάς στοίχισης στο 3.5"), που αποτρέπει το κείμενο της τελευταίας στήλης από την μετακίνηση τάση δεκαδικού στο 4.75".

 

 

Άσκηση 3

Στον παρακάτω πίνακα:

  1. Προσθέστε μια γραμμή στο τέλος του πίνακα.
  2. Προσθέστε μια στήλη στα δεξιά του πίνακα
  3. Διαγράψτε την 2η γραμμή του πίνακα
  4. Διαγράψτε την 2η στήλη του πίνακα.
  5. Μεγαλώστε το πλάτος της τελευταίας στήλης έτσι ώστε ο πίνακας να καταλαμβάνει όλο τον διαθέσιμο χώρο της σελίδας.
  6. Εφαρμόστε σε όλα τα κελιά στοίχιση στο κέντρο (οριζόντια και κατακόρυφη).
  7. Το ύψος των γραμμών να είναι το ίδιο για όλες τις γραμμές.
  8. Καταργήστε τα περιγράμματα.
  9. Το κελί της τελευταίας γραμμής και τελευταίας στήλης να χωριστεί στα δύο.
  10. Τα κελιά της 1ης γραμμής να γίνουν ένα. Κατόπιν σε αυτό το κελί βάλτε χρώμα της αρεσκείας σας.

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

Εργασία 1


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Οι μαθητές και οι καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ Κιάτου οργανώνουν τριήμερη
  Εθελοντική Αιμοδοσία σε συνεργασία με το Κέντρο Αιμοδοσίας του Περιφερειακού
  Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ρίου
Η αιμοδοσία θα γίνει από την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου μέχρι και την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου
  2008 στο κτήριο του σχολείου, από τις 8:30 το πρωί μέχρι τις 13:30 το μεσημέρι.


Στο παραπάνω κείμενο εφαρμόστε
  1) Αρχιγράμματα στις δυο παραγράφους.
  2) Υπογραμμίστε μόνο τις λέξεις στη δεύτερη παράγραφο.
  4) Η επικεφαλίδα του κειμένου να είναι στο μέσον του κειμένου, να έχει χρώμα
  κόκκινο και το μέγεθός της να είναι18.
  5) Όλο το κείμενο(και η επικεφαλίδα) να έχει περίγραμμα διπλής γραμμής και μέγεθος
  γραμματοσειράς 14.
  6) Προσθέστε στην κεφαλίδα με την ένδειξη Επείγον
  7) Να γίνει προσανατολισμός του κειμένου σε οριζόντια διάταξη και να κάνετε προεπισκόπηση εκτυπώσης.

 

Εργασία 2

ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
  ΑΡΙΣΤΕΙΔΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
  ΒΟΥΡΟΥΤΖΗΣ ΠΑΥΛΟΣ
  ΓΑΡΙΔΑ ΜΑΡΙΑ
  ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΝΝΑ
  ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ
  ΓΙΑΤΡΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ
  ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
  ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
  ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

Στα παραπάνω ονόματα:
  1. Βάλτε τα μέσα σε πίνακα 2 στηλών που στην πρώτη στήλη να αναγράφεται ο αύξων
     αριθμός , ενώ στη δεύτερη τα ονόματα.
  2. Ορίστε μέγεθος γραμματοσειράς στην 1η στήλη 10 και στη 2η 12.
  3. Ταξινομείστε τα ονόματα με αλφαβητική σειρά
  4. Ορίστε χρώμα γεμίσματος στην 1η στήλη πορτοκαλί
  5. Αποθηκεύστε το έγγραφο στο φάκελο Τεστ που θα δημιουργήσετε στο φάκελο τα
     έγγραφά μου με το όνομα σας;
  6. Ορίστε κεφαλίδα, ονόματα συναδέλφων.