Κεντρική σελίδα Επάνω Σχόλια Περιεχόμενα Αναζήτηση

Οργανόγραμμα
Διδακτική πρόταση.. Οργανόγραμμα Καρτέλες ρόλων Ενεργούπολη Καρτέλες γνωστικού Καρτέλες βιογραφικών Εργαστήριο Φλώρινα Εργαστ. ΚΠΕ Μελίτη

 

Κατεβάστε σε μορφή Acrobat  

ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑΤΟΣ: «Πηγές ενέργειας»

Επεισόδια ιστορίας

Ερωτήσεις κλειδιά

Πιθανές δραστηριότητες

Οργάνωση

Στόχοι Π.Ε και Α.Π.

Πηγές - Υλικά

Έναρξη

Μπορείτε να δώσετε ένα όνομα στην ομάδα σας που να «κρύβει» ενέργεια;

Καταιγισμός εικόνων με μουσική υπόκρουση.

Παιχνίδι με κορδέλες-χωρισμός σε ομάδες . Ονοματοδότηση των ομάδων.

Τάξη

Να κεντριστεί το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων και να δεθούν οι ομάδες μεταξύ τους.

Σχετικές φωτογραφίες, μουσική, χρωματιστές κορδέλες.

Α. Η Ενεργούπολη

1. Ποιες πηγές ενέργειας γνωρίζετε;

Καταιγισμός ιδεών και καταγραφή τους από τον εκπαιδευτικό.

 

Τάξη

 

Να εκφράσουν τις ιδέες τους, να διερευνηθούν οι προϋπάρχουσες γνώσεις.

Χαρτοπίνακας, μαρκαδόροι.

 

2. Ποια πηγή ενέργειας υπάρχει και αξιοποιείται στην περιοχή μας περισσότερο;

Αφήγηση παραμυθιού για την Ενεργούπολη και παρουσίαση ημιτελούς σκηνικού. Συζήτηση για τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται στην περιοχή μας.

Τάξη

 

Να μοιραστούν με τους άλλους όσα γνωρίζουν για το θέμα

Ημιτελές σκηνικό

 

3. Ποιες άλλες πηγές ενέργειας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν;

Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων. Αναζήτηση πληροφοριών από τοπικές αρχές και κατοίκους.

Τάξη

Να γνωρίσουν το φυσικό πλούτο της περιοχής που μπορεί να αξιοποιηθεί ενεργειακά.

Βιβλία, χάρτες, εικόνες

 

4.Θέλετε να τοποθετήσουμε αυτές τις πηγές ενέργειας στην «Ενεργούπολη»;

Η κάθε ομάδα επιλέγει μία πηγή ενέργειας και την αναπαριστά στο σκηνικό.

Ομάδες

Να συνεργαστούν, να πάρουν αποφάσεις να σχεδιάσουν.

Χρώματα, μολύβια, χαρτιά, κόλλες κ.λπ.

 

5.Από πού προέρχεται η ενέργεια που αποθηκεύτηκε σε αυτές τις πηγές.

Αναζήτηση απαντήσεων σε σχετικά βιβλία, στο διαδίκτυο. Παιχνίδια ρόλων για την αναπαράσταση της κάθε πηγής ενέργειας.

Ομάδες-Τάξη

Να διερωτηθούν, να ερευνήσουν, να αναπαραστήσουν, να εκφραστούν.

Σχετικά βιβλία, σχετικές εικόνες υφάσματα, διάφορα αξεσουάρ.

 

6.Πώς αξιοποιούνται οι παραπάνω πηγές ενέργειας και πώς διαμορφώνεται το φυσικό περιβάλλον με τη χρήση τους.

Βιβλιογραφική αναζήτηση, επίσκεψη σε μονάδες παραγωγής ενέργειας, συζήτηση. Διαμόρφωση του σκηνικού.

Ομάδες

 

Να ερευνήσουν, να συνεργαστούν , να κατασκευάσουν, να σχεδιάσουν.

 

Σχετικά βιβλία, σχετικές εικόνες, χαρτιά, χρώματα, ψαλίδι, κόλλες κ.λπ.

 

7. Να αναφέρετε πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από τη χρήση των παραπάνω πηγών ενέργειας;

Συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, αναζήτηση πληροφοριών, και παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην ολομέλεια

Ομάδες-

Τάξη

Να καταθέσουν γνώσεις και εμπειρίες, να ερευνήσουν, να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν απόψεις, να παρουσιάσουν

Βιβλία, διαδίκτυο, χαρτί, μολύβι, χρώματα, μπογιές, διάφορα υλικά.

 

8. Θέλετε να χαρακτηρίσετε με τρεις λέξεις το σκηνικό που διαμορφώσατε;

Τα παιδιά χαρακτηρίζουν με τρεις λέξεις που τους αντιπροσωπεύουν το τοπίο που δημιούργησαν, τις γράφουν σε καρτέλες και τις τοποθετούν στο σκηνικό.

Ομάδες

Συναισθηματική εμπλοκή, έκφραση, επικοινωνία

καρτέλες, μαρκαδόροι, μολύβι κόλλες, κ.λπ.

Β. Ποιοι ζουν στην Ενεργούπολη

1.Ποιοι μπορεί να ζουν σε αυτή την πόλη;

Τα παιδιά εκφράζουν τις ιδέες τους και ο εκπαιδευτικός τις καταγράφει.

Τάξη

Ελεύθερη έκφραση της γνώμης

Χαρτοπίνακας, μαρκαδόροι

 

2.Επιλέξτε η κάθε ομάδα από ένα χαρακτήρα. Ποιο είναι το βιογραφικό του (όνομα, ηλικία, επάγγελμα, 3 λέξεις για το χαρακτήρα, ενδιαφέροντα, σχέση με την ενέργεια κ.λπ.)

Κάθε ομάδα επιλέγει ένα χαρακτήρα και γράφει το βιογραφικό του, το οποίο θα έχει αφηγηματική μορφή και θα είναι γραμμένο σε α’ πρόσωπο. Παρουσίαση του χαρακτήρα

Ομάδες-

Τάξη

Λήψη αποφάσεων, φαντασία, Συναισθηματική εμπλοκή με τη δημιουργία των χαρακτήρων, παρουσίαση και μοίρασμα του έργου.

Χαρτί, μολύβι

 

3.Τι θα λέγατε να φτιάξετε τις φιγούρες των ηρώων σας;

Κάθε ομάδα φτιάχνει τη φιγούρα του χαρακτήρα που επέλεξε. Παιχνίδια ρόλων

Ομάδες-Τάξη

Να ταυτιστούν συναισθηματικά με τους χαρακτήρες και να έρθουν μέσω παιχνιδιού σε επαφή με κοινωνικούς ρόλους.

Χαρτιά, χαρτόνια χρώματα, ψαλίδια, κόλλες, υφάσματα, μαλλιά ρούχα, διάφορα, αξεσουάρ κ.λπ.

Γ. Κάτι συμβαίνει στην Ενεργούπολη

1. Τι συνταρακτικό μπορεί να συμβεί σε αυτή την πόλη που να σχετίζεται με τη χρήση των ενεργειακών της πόρων.

Καταιγισμός ιδεών-καταγραφή από τον εκπαιδευτικό

Τάξη

Να κάνουν υποθέσεις, να εκφραστούν.

Χαρτοπίνακας, μαρκαδόροι

 

2.Θέλετε να φανταστούμε και να δημιουργήσουμε μια ιστορία που να συνδέει τους ήρωές μας με το κρίσιμο συμβάν;

Ξεκινούν την ιστορία και ένας ένας προσθέτει στοιχεία.

Τάξη

Να συνθέσουν μια ιστορία και να συνειδητοποιήσουν τα αποτελέσματα από τη χρήση των πηγών ενέργειας.

Χαρτί, μολύβι

 

3. Θέλετε να γράψουμε την ιστορία μας και να την παίξουμε;

Γίνεται καταγραφή της ιστορίας, δημιουργία βιβλίου και εικονογράφησή του, δραματοποίηση της ιστορίας

Τάξη

Να συμμετέχουν, να βιώσουν τις καταστάσεις που προέκυψαν, να χαρούν, να ευαισθητοποιηθούν περιβαλλοντικά.

Χαρτόνια χρώματα, ψαλίδια, κόλλες, υφάσματα, μαλλιά ρούχα, διάφορα, αξεσουάρ κ.λπ.

Δ. Παρουσίαση-Επίσκεψη

1.Θέλετε να παρουσιάσετε την εργασία μας σε κοινό;

Προετοιμάζουν προσκλήσεις και την παρουσίαση με ένα δρώμενο, φτιάχνουν αφίσες με όσα έμαθαν, εκθέτουν ό,τι δημιούργησαν, κάνουν ένα νοητό ταξίδι από την αρχή έως το τέλος του θέματος και λένε ότι θεωρούν σημαντικό.

Ομάδες-Τάξη

Να μάθουν πώς να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, να κάνουν ανασκόπηση όσων έμαθαν.

Χαρτιά, χαρτόνια χρώματα, ψαλίδια, κόλλες, υφάσματα, μαλλιά ρούχα, διάφορα, αξεσουάρ κ.λπ.

 

2.Πώς μπορούμε να συγκρίνουμε το μοντέλο μας με το αληθινό.

Επίσκεψη σε μονάδες παραγωγής ενέργειας. Προετοιμασία ερωτήσεων

Τάξη

Να συνεργαστούν, να ρωτήσουν ειδικούς, να συγκρίνουν να συμπεράνουν.

Χαρτιά, μολύβια, φωτογραφική μηχανή, ντοσιέ

 

Κεντρική σελίδα ] Επάνω ]

Copyright © 2009 Μουστάκα Μαρία & Ευαγγέλου Σάκης
Τελευταία τροποποίηση: 20/11/09