Μαθησιακές δυσκολίες. Μια παιδαγωγική πρόκληση. (Μάρω Χαραμή)

Όλα είναι τόσο δύσκολα!

Οι «Μαθησιακές Δυσκολίες» αποτελούν ένα πεδίο γόνιμης διεπιστημονικής συζήτησης με τεράστιο παιδαγωγικό, αλλά και ιατρικό ενδιαφέρον. Είναι, επίσης,μία επιστημονική πρόκληση, καθώς , σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όλων των ειδικών,συνιστούν ένα ενδογενές, μη παθολογικό πρόβλημα που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του την παράδοξη και μη αναμενόμενη απόκλιση ανάμεσα σε αυτό που ο μαθητής/η μαθήτρια θα μπορούσε να επιτύχει, αλλά όμως δεν επιτυγχάνει. Οι «Μαθησιακές Δυσκολίες» αφορούν σε ζητήματα επεξεργασίας των πληροφοριών, αυτορρύθμισης και μεταγνώσης, ενώ επηρεάζουν την κοινωνική αλληλεπίδραση και την αυτοεκτίμηση του ανθρώπου που τις φέρει. Κυρίως, εντοπίζονται στο λόγο, γραπτό ή/και προφορικό, καθώς και στο μαθηματικό λογισμό. Δεν «εξαφανίζονται» με την έλευση της ενηλικίωσης. Η πιο γνωστή ‐ αλλά όχι η μοναδική ‐ «Μαθησιακή Δυσκολία» είναι η Δυσλεξία, η οποία έχει να κάνει με προβλήματα αποκωδικοποίησης σε επίπεδο λέξης κατά την ανάγνωση και τη γραφή, ενώ υπεισέρχονται και ζητήματα που αφορούν στη μνήμη ανάκλησης. Η διάγνωση και η αντιμετώπιση των «Μαθησιακών Δυσκολιών» θέτουν επί τάπητος το θέμα της προσαρμογής της εκπαίδευσης και του/της εκπαιδευτικού στη μαθησιακή ιδιαιτερότητα του κάθε παιδιού στην κατεύθυνση μιας συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Εδώ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *