marjori_moodle

Home

2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου

Το 2ο Δημοτικό σχολείο Αιγίου βρίσκεται στην οδό Ρωμανιώλη 43.

 

2ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου

Διαχειριστείτε αποτελεσματικά το άγχος των σχολικών εξετάσεων

Γράφει η Κωνσταντίνα Κοκκότη, Ψυχολόγος*

Διαχειριστείτε αποτελεσματικά το άγχος των σχολικών εξετάσεων

Διαχειριστείτε αποτελεσματικά το άγχος των σχολικών εξετάσεων
   
Mπορεί οι εκλογές να μονοπωλούν το ενδιαφέρον της δημοσιότητας, αλλά μια άλλη μάχη βρίσκεται προ των πυλών και αυτή αφορά χιλιάδες μαθητές που ετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.  Κυρίαρχο συναίσθημα στα παιδιά αυτά είναι το άγχος, που περιγράφεται από τους επιστήμονες ως «σήμα κινδύνου» του ψυχισμού μας απέναντι σε καταστάσεις οι οποίες μας απειλούν κυριολεκτικά ή μεταφορικά.

Ο ρόλος των γονέων στην διαχείριση του άγχους των παιδιών, την περίοδο των σχολικών εξετάσεων ειναι σημαντικός. Στόχος είναι η υποστήριξη του παιδιού, ώστε να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του και να εξελιχθεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

Η στήριξή των γονέων θα πρέπει να εκφράζεται εμπράκτως, είτε με βοήθεια στην οργάνωση της μελέτης, είτε με ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτο-αποτελεσματικότητας του παιδιού. Η επικοινωνία γονέα - παιδιού, για να είναι γόνιμη, θα πρέπει να χαρακτηρίζεται όχι μόνο από επαρκή χρόνο ή προσοχή, αλλά και από ευαισθησία και κατανόηση στις ανάγκες του παιδιού.

Το «καλό» και «κακό» άγχος
Το άγχος άλλοτε είναι δημιουργικό και άλλοτε τόσο έντονο που γίνεται παθολογικό. Συχνά αναφερόμαστε στο «καλό άγχος των εξετάσεων». Πρόκειται για λειτουργικό συναίσθημα το οποίο μας διευκολύνει να αντιμετωπίσουμε τις δύσκολες καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε στη ζωή θέτοντας τον οργανισμό σε κατάσταση ετοιμότητας.

Στον αντίποδα βρίσκεται το παθολογικό άγχος. Πρόκειται για συναίσθημα υπερβολικό σε ένταση, δυσανάλογο του ερεθίσματος, επίμονο στο χρόνο, παρόν σε καταστάσεις οι οποίες αντικειμενικά δεν εμπεριέχουν κίνδυνο ή απειλή. Σ' αυτή την περίπτωση, το άγχος μετατρέπεται σε ένα συναίσθημα που εμποδίζει την ομαλή προσαρμογή, καθώς αντί να προετοιμάζει τον οργανισμό για την αντιμετώπιση της δύσκολης κατάστασης, προτρέπει για την αποφυγή της και συνοδεύεται από σωματικά συμπτώματα.

Το έντονο άγχος έχει επιπτώσεις στο συναίσθημα (υπερένταση, ανησυχία), στη συμπεριφορά (εκνευρισμός, κινητικότητα, αποφυγή) και στο σώμα μας. Ως προς το τελευταίο, οι επιπτώσεις του άγχους εξετάσεων μπορεί να είναι διάχυτες σε όλο το σώμα, όπως στο καρδιαγγειακό σύστημα (κρύα ή ιδρωμένα χέρια, ταχυκαρδία, λιποθυμικές τάσεις, κοκκίνισμα προσώπου ή χλόμιασμα), το αναπνευστικό σύστημα (αύξηση του ρυθμού αναπνοής, ρηχή αναπνοή, πόνος στο στήθος), το μυϊκό σύστημα (τικ), το ενδοκρινικό σύστημα (έκκριση αδρεναλίνης), το γαστρεντερικό σύστημα (διάρροια, ναυτία, κοιλιακός πόνος) και το δέρμα (εξανθήματα). Άλλα σωματικά συμπτώματα είναι ο πονοκέφαλος, η αϋπνία, οι εφιάλτες, η συχνουρία, η δυσκολία συγκέντρωσης, οι διαταραχές διατροφής, η ονυχοφαγία κ.λπ.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες το άγχος οφείλεται σε βιολογικούς ή αλλιώς ιδιοσυγκρασιακούς παράγοντες. Τα παιδιά με γενετική προδιάθεση στο άγχος συνήθως είναι συνεσταλμένα, απομονωμένα, με χαμηλή αυτοεκτίμηση και φόβο κριτικής. Ωστόσο, καθώς δεν κληρονομείται ακριβώς το ίδιο το άγχος, αλλά η προδιάθεση για την εκδήλωσή του, λαμβάνουμε πάντα υπόψη τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που ευθύνονται για την εκδήλωση του άγχους εξετάσεων, όπως η πίεση από το περιβάλλον για επιτυχία, αλλά και η εσφαλμένη σύνδεση του αποτελέσματος με την επαγγελματική επιτυχία, με την αξία του μαθητή, το δείκτη νοημοσύνης του κ.λπ.

Επιπλέον, οι ίδιοι οι γονείς ως πρότυπα προς μίμηση, η κριτική ή οι προσδοκίες τους που μπορεί να είναι δυσανάλογες με τις δυνατότητες του παιδιού, δημιουργούν μία κατάσταση που εντείνει την ένταση του μαθητή. Επίσης, μέχρι πρότινος εθεωρείτο η είσοδος στο πανεπιστήμιο, σαν η κατάσταση αυτή που θα έφερνε την απόλυτη επιτυχία και ευτυχία. Στην πρόσφατη κρίση όμως οι υπερβολικές αυτές θέσεις αμφισβητήθηκαν αρκετά από την ίδια την πραγματικότητα.

Χρήσιμες συμβουλές διαχείρισης του άγχους
Για τη διερεύνηση των αιτιών αλλά την αντιμετώπιση του άγχους εξετάσεων, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στον τρόπο ερμηνείας των καταστάσεων παρά στις ίδιες τις καταστάσεις. Για παράδειγμα, συχνά παρατηρείται το φαινόμενο οι έφηβοι να υπερεκτιμούν μια αποτυχία τους σε ένα διαγώνισμα ή να υποτιμούν αντίστοιχα μία επιτυχία τους κατ? επέκταση και τις δυνατότητές τους. Επίσης, είναι πιθανό να εξάγουν αυθαίρετα συμπεράσματα ή να «προβλέπουν» την αποτυχία τους.

Ως προς την αντιμετώπιση του άγχους εξετάσεων από τον ίδιο υποψήφιο, γεγονός είναι ότι «για να το νικήσει κανείς πρέπει να το αντιμετωπίσει». Μια αποτελεσματική τεχνική είναι η στρατηγική επίλυσης προβλήματος, κατά την οποία ο μαθητής καθορίζει το πρόβλημα (π.χ. «δύο διαγωνίσματα την ίδια ημέρα»), εντοπίζει όλες τις πιθανές εναλλακτικές λύσεις, εκτιμά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, επιλέγει την καλύτερη και αξιολογεί τα αποτελέσματα.

Σημαντικά συμβάλει, επίσης, στη διαχείριση του άγχους η συστηματική ιεράρχηση των καταστάσεων που προκαλούν άγχος και η σταδιακή αντιμετώπιση τους.

 Επιπλέον, η αυτοπαρατήρηση μέσω ενδεχομένως της τήρησης ενός ημερολογίου συμβάλει στον εντοπισμό και στη διερεύνηση των αιτιολογικών παραγόντων που οδηγούν στην εκδήλωση του άγχους εξετάσεων. Στην πορεία ο μαθητής θα προσπαθήσει να αντικαταστήσει τις αρνητικές σκέψεις του σχετικά με τις εξετάσεις με σκέψεις πιο ρεαλιστικές.

Περαιτέρω τεχνικές είναι η απόσπαση της σκέψης μέσω ευχάριστων δραστηριοτήτων, η εκπαίδευση στην αυτό-καθοδήγηση, η εκπαίδευση στη χαλάρωση και η άσκηση στη φαντασία με σκοπό της προετοιμασία του μαθητή για την αντιμετώπιση της εξέτασης.

Οι γονείς θα χρειαστεί να δημιουργήσουν ευκαιρίες για συζήτηση, παράλληλα όμως να σεβαστούν και την ανάγκη του εφήβου να απομονώνεται ή να μοιράζεται τις ελεύθερες στιγμές του με τους συνομηλίκους. Και κυρίως, μη διστάσουν να απευθύνουν ευθέως ερωτήματα στο παιδί, όπως «ποιες είναι οι σκέψεις σου;», «ποια είναι τα συναισθήματά σου;», «πώς μπορεί η στάση μου να σε αγχώνει;», «με ποιο τρόπο θα ήθελες να σε βοηθήσω;»

Γραμμή Βοήθειας
Η Διαγνωστική και Θεραπευτική Μονάδα για το παιδί «Σπύρος Δοξιάδης» εκτιμώντας το άγχος τόσο των παιδιών όσο και των γονέων τις ημέρες των σχολικών εξετάσεων θα διατηρήσει Τηλεφωνική Γραμμή επικοινωνίας, από τις 9:00 το πρωί μέχρι τις 15:00 το απόγευμα στο τηλέφωνο 2109232347 (παιδοψυχίατρος Τζένη Σουμάκη).
 

* Η Κωνσταντίνα Κοκκότη, είναι Ψυχολόγος, MSc Κλινικής Ψυχολογίας - Ψυχοθεραπεύτρια, στην Διαγνωστική και Θεραπευτική Μονάδα για το Παιδί «Σπύρος Δοξιάδης».

Πηγή: www.in.gr

Ιδέες για ψυχαγωγία των παιδιών

Δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη

 


Tο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο πραγματοποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Είναι αυτό τέχνη;» για μαθητές Γυμνασίου, Λυκείου αλλά και για ενήλικες.


Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη (Σουηδίας 61, Αθήνα), στο πλαίσιο της έκθεσης σύγχρονης τέχνης «A thousand doors» που οργανώνει ο Οργανισμός ΝΕΟΝ στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη σε συνεργασία με τη Whitechapel Gallery την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου.

Οι συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχουν τη δυνατότητα
- να ευαισθητοποιηθούν στην έννοια της σύγχρονης τέχνης με βιωματικό τρόπο,
- να εξοικειωθούν με τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους και
- να αναπτύξουν πολλαπλούς, προσωπικούς και συλλογικούς τρόπους προσέγγισης του έργου τέχνης.

Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν οικογένειες με παιδιά ηλικίας 12-18 χρόνων (μαθητές Γυμνασίου ? Λυκείου) αλλά και ενήλικες χωρίς τη συνοδεία παιδιών.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί:
To Σάββατο 31 Μαΐου και ώρες 12:00 -14:00
Την Κυριακή 1 Ιουνίου και ώρες 12:00 -14:00
To Σάββατο 7 Ιουνίου και ώρες 12:00 -14:00
Την Κυριακή 8 Ιουνίου και ώρες 12:00 -14:00
To Σάββατο 21 Ιουνίου και ώρες 12:00 -14:00
Την Κυριακή 22 Ιουνίου και ώρες 12:00 -14:00

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, τηλ. 2103312995.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται με τη συνεργασία και δωρεά του Πολιτιστικού & Αναπτυξιακού Οργανισμού κοινής ωφέλειας ΝΕΟΝ

 

Πηγή: www.in.gr

Ιδέες για διακοπές - Λόγγος Αιγιαλείας

Στην ακτογραμμή του Κορινθιακού κόλπου, σε απόσταση 7 περίπου χιλιομέτρων από την πόλη του Αιγίου (έξοδος από την εθνική οδό στη διαδρομή προς Πάτρα), απλώνεται η όμορφη παραλία του Λόγγου και των Σελιανίτικων, γειτονικών παραθαλάσσιων οικισμών της Αιγιάλειας.

Ο Λόγγος, αμέσως μετά τα Σελιανίτικα, βρέχεται από τα πεντακάθαρα νερά του Κορινθιακού, ενώ προσφέρει στους επισκέπτες μια από τις ωραιότερες παραλίες της Αιγιάλειας. Ο οικισμός, που διαθέτει αξιόλογη τουριστική υποδομή (ξενοδοχεία, συγκροτήματα ενοικιαζομένων διαμερισμάτων, ταβέρνες, εστιατόρια και καφέ μπαρ), καταφέρνει να διατηρεί τη γραφικότητά του, γι' αυτό και αποτελεί μια θαυμάσια επιλογή για ολιγοήμερες αποδράσεις ή και πολυήμερες διακοπές.

Στην ευρύτερη περιοχή της Αιγιάλειας (της ανατολικής Αχαΐας) οι εκδρομείς ανακαλύπτουν, μεταξύ άλλων, πανέμορφες παραλίες, ελκυστικά ορεινά τοπία και σημαντικά θρησκευτικά μνημεία.

Ξεχωριστή αναφορά πρέπει, ασφαλώς, να γίνει στην πρωτεύουσα του Δήμου Αιγιάλειας, το Αίγιο, πόλη με μακραίωνη ιστορική διαδρομή, στο Διακοφτό, αφετηρία της διαδρομής με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο προς τα Καλάβρυτα (μέσα από το φαράγγι του ποταμού Βουραϊκού), και στην Ακράτα, παραθαλάσσια κωμόπολη, χτισμένη σε όμορφο φυσικό περιβάλλον.

Η σχετικά μικρή απόσταση από την Αθήνα (185 χιλιόμετρα) καθιστά το Λόγγο και τα Σελιανίτικα, όπως και ολόκληρη την Αιγιάλεια, μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για ταξιδιωτικές εξορμήσεις όλες τις εποχές του χρόνου.

 

Πηγή: www.in.gr


Νέο μενού - άσκηση 21.4

Main Menu

Login Form