Home
Programming Physical Education
Gια την υλοποίηση των προκαθορισμένων γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων της Φ.Α., είναι αναγκαίος ο προγραμματισμός, ο καθορισμός με λίγα λόγια των στόχων και της επιλογής της πορείας ολοκλήρωσής τους από τον εκπαιδευτικό Φ.Α.
Σε γενικές γραμμές, ο γενικός ή μακροπρόθεσμος προγραμματισμός αφορά στους γενικότερους σκοπούς , τις δραστηριότητες και τα μέσα υλοποίησης αυτών των στόχων σε ολόκληρη τη βαθμίδα σπουδών, και στην Ελλάδα,συμπίπτει με το αναλυτικό πρόγραμμα, το οποίο εξ αιτίας της συγκεντρωτικής οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος, καθορίζεται από το κράτος.
Ο ετήσιος ή λειτουργικός προγραμματισμός, ο οποίος αφορά στον προγραμματισμό του έργου του κάθε εκπαιδευτικού, χωρίς να είναι μια αντιγραφή του αναλυτικού προγράμματος είναι η μέθοδος οργάνωσης του μαθήματος μέσω της κατάτμησης των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων σε μικρότερες χρονικές μονάδες
- Ετήσιος ?>τριμηνιαίος (τετραμηνιαίος στα Λύκεια) ?>μηνιαίος ?> εβδομαδιαίος? ημερήσιος.
Για τον γενικότερο ετήσιο προγραμματισμό πρέπει να ληφθούν υπ? όψη διάφοροι παράγοντες, όπως:
- Οι χώροι του μαθήματος (αυλή, γήπεδα, γυμναστήριο, κλειστή αίθουσα, κλπ).
- Το αθλητικό υλικό του σχολείου (μπάλες, κώνοι, στεφάνια, σχοινάκια, στρώματα, κλπ).
- Ο αριθμός των εκπαιδευτικών Φ.Α. στο σχολείο ( ώστε να μην συμπίπτουν οι απαιτήσεις στους χώρους και στο υλικό)
- Η επιρροή από τις καιρικές συνθήκες (αν το σχολείο διαθέτει μόνο ανοικτά γήπεδά, θα πρέπει να προγραμματίζονται και θεωρητικά αντικείμενα ως εναλλακτικές λύσεις στις περιπτώσεις κακοκαιρίας)
- Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου και του σχολείου (υπάρχει κάποια αθλητική παράδοση στην περιοχή, αν σχολείο βρίσκεται κοντά σε κάποιες αθλητικές εγκαταστάσεις, σχολείο υπάρχει στάδιο, αν υπάρχει ιδιαίτερος εξοπλισμός στο σχολείο κ.α.).
- Στον ετήσιο προγραμματισμό, επίσης, πρέπει να ληφθούν υπ? όψη τα διαθεματικά σχέδια εργασίας (projects) τα οποία προβλέπονται από τα Δ.Ε.Π.Π.Σ., και θα υλοποιηθούν παράλληλα ή σε συνδυασμό με τη Φυσική Αγωγή.
Ο προγραμματισμός, δε, πρέπει να περιλαμβάνει:
- Τα διδακτικά αντικείμενα που θα διδαχθούν (όχι παραπάνω από τρία αντικείμενα στο τρίμηνο)
- Τον αριθμό των συνολικών διδακτικών ωρών, ο οποίος καθορίζεται από το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό πρόγραμμα
και τέλος πρέπει να λαμβάνεται υπ? όψη
- το σύνολο των διδακτικών ωρών για κάθε αντικείμενο, όπως αυτό ορίζεται από το Αναλυτικό πρόγραμμα και τους αγώνες, στους οποίους θα πάρει μέρος το σχολείο
Η ολοκληρωμένη εικόνα του ετήσιου προγραμματισμού οργανώνει και συστηματοποιεί το διδακτικό έργο, ενώ η τριμηνιαία και εβδομαδιαία απεικόνισή του, αποτελεί τον οδηγό της καθημερινής εκπαιδευτικής λειτουργίας. Διευκολύνει τον εκπαιδευτικό στο καθημερινό διδακτικό του έργο και στην πληρέστερη κάλυψη της διδακτέας ύλης. Τέλος, το ημερήσιο φυλλάδιο προγραμματισμού μπορεί να προσφέρει την πλήρη εκμετάλλευση του διδακτικού χρόνου.
Physical Education's short history
Με την άφιξη του Όθωνα me διάταγμα του 1834 γίνεται η πρώτη προσπάθεια για την ένταξη της Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.) στα σχολεία και τη δημιουργία ειδικευμένου προσωπικού
Το 1858, τη γύμναση στα σχολεία, η οποία, υπόρρητα, ταυτίζεται με τη διδασκαλία στρατιωτικών ασκήσεων, αναλαμβάνουν πυροσβέστες, που αποσπώνται στα σχολεία γι αυτό το σκοπό.
Η κυβέρνησης Βούλγαρη του1862[1] ορίζει τους αποφοίτους της Σχολής Υπαξιωματικών ή τους στρατιώτες του σώματος των Πυροσβεστών, ως υπεύθυνους για τη διδασκαλία του μαθήματος στα σχολεία, μέχρι να εκπαιδευθούν ειδικευμένοι δάσκαλοι.
Το 1882 διοργανώνεται από το Ν. Πύργο, «Ανεπίσημης Σχολής Γυμναστών» διάρκειας σαράντα ημερών (στην ουσία η πρώτη οργανωμένη απόπειρα κατάρτισης καθηγητών Φ.Α.
Με τον νόμοΒΧΚΑ/1899 η γυμναστική γίνεται πρωτεύον και υποχρεωτικό μάθημα σε όλα τα σχολεία κάθε βαθμίδας και ιδρύεται ηΣχολή Γυμναστών διετούς φοιτήσεως με τρίωρη καθημερινή διδασκαλία.
Το 1904 η Φ.Α. εντάσσεται στο Αρσάκειο Παρθεναγωγείο στο υποχρεωτικό Πρόγραμμα Σπουδών, το 1907 η Φ.Α. ( η "σουηδική γυμναστική") επιβάλλονται σε όλα τα σχολεία τη Δευτεροβάθμιας εκπ/σης της χώρας και το 1918 έχουμε το πρώτο διδασκαλείο της γυμναστικής, στο οποίο για πρώτη φορά προβλέπεται η κατάρτιση και γυμναστριών.
Το 1932 ιδρύεται η Γυμναστική Ακαδημία, η οποία έχει μεγάλη βαρύτητα στην ιστορία της εκπαίδευσης των καθηγητών/ριών Φ.Α., πιθανά και εξ? αιτίας του γεγονότος ότι για πρώτη φορά ίδρυμα εκπαίδευσης καθηγητών/τριών Φ.Α. είχε δικές του ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, ενώ ακολουθεί η δημιουργία της Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής το 1939. Το ίδρυμα θα παραμείνει εν λειτουργία ως το 1983 οπότε και ιδρύονται τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού τα οποία εντάσσονται στα ΑΕΙ
Η Φυσική Αγωγή εντάχθηκε στη Δ/θμια εκπ/ση στις αρχές του 20ου αιώνα ενώ η οριστική ένταξη της στην πρωτοβάθμια έγινε μόλις το 1995.
Σήμερα εντείνονται οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών Φ.Α. για βελτιωμένα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ενώ το επίπεδο αρχικής κατάρτισης τους είναι υψήλοτατο.
personal info
Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας από τον Γενάρη του 2012.
Σπουδές:
- ΤΕΦΑΑ Αθηνών με ειδικότητα χιονοδρομίες,
- Διατμηματικό Μεταπτυχιακό του Παν/μίου Πατρών 2003-2005 άριστα
- υποψήφια διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Έχω εργαστεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σε όλους τους τύπους σχολείων τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
Έχω δημοσιεύσεις και εισηγήσεις σε εκπαιδευτικά εγχειρίδια, επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια
Είμαι παντρεμένη και έχω μια υπέροχη κόρη