Ειδοποίηση
Βίντεο
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4009/2011 τα όρια φοίτησης και η διαγραφή των φοιτητών καθορίζονται ως εξής:
Για όσους φοιτητές έχουν συμπληρώσει διάρκεια φοίτησης ίσης με 10 έτη ή άνω των 10 ετών, δηλαδή έχουν εισαχθεί το ακ. έτος 2003-2004 (συμπεριλαμβανομένου) και νωρίτερα Διαγράφονται στη λήξη του ακαδημαϊκού έτους: 2013-2014
Όσοι φοιτητές έχουν συμπληρώσει διάρκεια φοίτησης ίσης με 7, 8 ή 9 έτη, δηλαδή έχουν εισαχθεί τα ακαδημαϊκά έτη 2004-2005, 2005-2006 ή 2006-2007 Διαγράφονται στη λήξη του ακαδημαϊκού έτους: 2014-2015
Όσοι φοιτητές βρίσκονται στο 6ο ή 5ο ή 4ο ή 3ο έτος, δηλαδή έχουν εισαχθεί τα ακαδημαϊκά έτη 2007-2008, 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011, αντίστοιχα Πρέπει να συμπληρώσουν χρόνο φοίτησης ίσο με αριθμό ετών διπλάσιο από τον προβλεπόμενο στο πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή 8 έτη για να διαγραφούν
Η ανώτατη διάρκεια φοίτησης για τους εισαγομένους το ακαδ. έτος 2011-2012 και εξής είναι ίση με τον αριθμό των ετών που προβλέπεται στο ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών κάθε Τμήματος, πρασαυξημένο κατά 2 έτη (δηλαδή 7 6 έτη). Μετά το πέρας του ανωτέρω χρονικού ορίου οι φοιτητές διαγράφονται αυτοδικαίως.
Μπορούν, ωστόσο, να εγγραφούν σε εξάμηνα πέραν των ορίων αυτών, μόνο εφόσον πληρούν τους όρους συνέχισης της φοίτησης που καθορίζονται στον Οργανισμό του Ιδρύματος.
Φωτογραφίες
Η φτώχεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι φαινόμενα πανάρχαια αλλά δυστυχώς στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία όλο και περισσότερο εντεινόμενα. Οι οικονομικές συνθήκες στον 21ο αιώνα, η άμβλυνση των συνόρων, η μετακίνηση των πληθυσμών, η αυξανόμενη ανεργία, η συγκέντρωση του πληθυσμού στα αστικά κέντρα , η αλλαγή στη δομή της οικογένειας, η έλλειψη ολοκληρωμένου συστήματος κοινωνικής πρόνοιας και μια πληθώρα άλλων παραγόντων δημιουργούν μια εξαθλιωμένη κοινωνική πραγματικότητα για έναν σημαντικό αριθμό συνανθρώπων μας που όλο και περισσότερο παραμονεύει η απειλή ότι θα αυξάνει
Η ισότητα των ευκαιριών αποτελεί βασικό αίτημα και προϋπόθεση για το σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας Ο ρόλος της εκπαίδευσης σ΄ αυτή είναι βασικότατος, γιατί ουσιαστική ισότητα ευκαιριών θα υπάρξει μόνο όταν οι παροχές για εκπαίδευση κατανέμονται κατά διαφοροποιημένα «άνισο» τρόπο: δηλαδή κατά τέτοιο τρόπο που οι περιοχές με χαμηλό εκπαιδευτικό δείκτη και δείκτη ανάπτυξης, καθώς και τα σχολεία που βρίσκονται σε λαϊκές συνοικίες να ενισχύονται όλο και περισσότερο. Πάνω από τους οικονομικούς δείκτες υπάρχουν οι άνθρωποι που πρέπει να γίνονται σεβαστοί, γιατί αυτό αποτελεί τη βάση του πολιτισμού και δεν επιτρέπεται στην Ευρώπη του 21ου αιώνα, στην Ευρώπη με τους υψηλούς δείκτες ευημερίας να υπάρχουν άνθρωποι αποκλεισμένοι. Διαφορετικά οι ρητορείες για την πρόοδο της Ευρώπης είναι χωρίς περιεχόμενο και τα λόγια του στιχουργού « Τι να τα κάνω τα τραγούδια σας είναι πολύ ζαχαρωμένα, ταιριάζουν για σοκολατόπαιδα μα δεν ταιριάζουνε σε μένα» απεικονίζουν μια εφιαλτική πραγματικότητα που μπορεί να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις με ολέθριες συνέπειες.
Οι ψυχοκοινωνικές σχέσεις γονέων- παιδιών
Η ψυχοκοινωνική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά καθορίζεται κυρίως από δύο βασικές διαστάσεις, ανεξάρτητες μεταξύ τους. Η πρώτη διάσταση υποδηλώνει το συναισθηματικό τόνο της σχέσης , το θυμικό της περίβλημα που μπορεί να διακυμανθεί από την αγάπη ως την εχθρότητα. Οι γονείς δηλαδή με τη στάση τους μπορεί να αποδέχονται το παιδί, να το περιβάλλουν με πλήρη αγάπη, στοργή και συμπάθεια ή να τηρούν αρνητική, ψυχρή, απορριπτική στάση.
Η άλλη διάσταση καθορίζει το βαθμό στον οποίο οι γονείς κατευθύνουν, ελέγχουν ή υπαγορεύουν στο παιδί τους τη συμπεριφορά που θα πρέπει να δείξει. Οι πιθανές διακυμάνσεις είναι και εδώ τεράστιες και εκτείνονται από τον απόλυτο έλεγχο ως την αυτόνομη συμπεριφορά του παιδιού
Εχθρότητα, Απόρριψη Αγάπη,αποδοχή
Έλεγχος,Περιορισμοί Αυτονομία, ελευθερία
Αν αντί να βάλουμε τις δυο αυτές διαστάσεις της συμπεριφοράς σε παράλληλη, τις τοποθετήσουμε σε διαφορετικές διατάξεις μεταξύ τους, προκύπτουν όλοι οι δυνατοί τρόποι με τους οποίους συνδυάζονται και καθορίζουν την συμπεριφορά των γονέων. Από το συνδυασμό αυτό διαμορφώνεται στη συνέχεια η ιδιαίτερη σύσταση της ψυχοκινητικής σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά. Οι πιθανοί αυτοί συνδυασμοί είναι
? Αγάπη-έλεγχος
? Αγάπη ?αυτονομία
? Εχθρότητα- έλεγχος
? Εχθρότητα- αυτονομία
Η ανατροφή του παιδιού είναι αυτή που καθορίζει και τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει να παίρνει αποφάσεις. Οι ικανότητες καλλιεργούνται αμέσως από την παιδική ηλικία. Ενισχύονται όμως περισσότερο στην εφηβική ηλικία, κατά την οποία το άτομο αποκτά τη δική του αυτόνομη προσωπικότητα. Είναι λογικό λοιπόν να απαιτεί σεβασμό από το περιβάλλον του. Οι μορφές συμπεριφοράς που βασίζονται στην εχθρότητα είναι αυτονόητα ότι δεν διαπλάθουν ανθρώπους με κριτική ικανότητα , με αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Η προσωπικότητα του εφήβου δεν αναπτύσσεται ομαλά. Αν συνυπολογιστεί ότι στην ηλικία αυτή ?ο νέος έχει να παλέψει με το πέλαγος του κορμιού, του νου και της ψυχής? (Ι. Χρυσόστομος) γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι η απουσία αγάπης και αποδοχής είναι πολύ αρνητικοί παράγοντες για την εξέλιξή του.
Οι συμπεριφορές εκείνες που στηρίζονται στην αγάπη, αλλά με διαφορετικό συνδυασμό σε σχέση με την ελευθερία και την αποδοχή του παιδιού, καλλιεργούν αντίστοιχα διαφορετικές προσωπικότητες. Η υπερπροστασία δε βοηθά στη δημιουργία κριτικής συνείδησης στο παιδί. Η ανατροφή με υπερβολική επιείκεια δυναμιτίζει τον πυρήνα του Εγώ του παιδιού, εμποδίζει την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και δημιουργεί εγωιστική στάση ζωής στο παιδί με έντονο το αίσθημα του άγχους και του φόβου .Ο φόβος μπροστά στην ελευθερία που το παιδί δεν έχει μάθει να διαχειρίζεται, οι φοβικές αναπαραστάσεις της κοινωνικής πραγματικότητας, όπως παριστάνονται από τους γονείς, δημιουργούν δειλία στο παιδί. Φοβάται την αποτυχία και την απογοήτευση που πιθανόν θα προκαλέσει στους γονείς .Η αναποφασιστικότητα γίνεται έτσι μια συνηθισμένη συμπεριφορά ,ενώ η υποταγή στην επιλογή των γονέων δεν κάνει πιο ευτυχή τον έφηβο. Άλλωστε λόγω της ψυχοσύνθεσής τους οι έφηβοι αντιδρούν αρνητικά και πολλές φορές έντονα. Τελικά εκείνο που απαιτείται είναι η ελευθερία σε συνδυασμό με αυξημένη αίσθηση ευθύνης, ώστε να μπορεί να επιτυγχάνεται η κριτική ενσωμάτωση στην κοινωνία. Φυσικά πάντα με την προϋπόθεση ότι τα άτομα εμφορούνται από αξίες. Επομένως η μορφή συμπεριφοράς που είναι η πιο επιτυχής και η πλέον ενδεδειγμένη για τα σύγχρονα κοινωνικά δεδομένα είναι αυτή που προάγει τα μέλη της μέσα σε ένα κλίμα αγάπης, αλλά και ελευθερίας, που τους ενισχύει την αυτοεκτίμηση και τη δυνατότητα να αποφασίζουν και να δεσμεύονται στην υλοποίηση των αποφάσεών τους. Τους δίνουν δηλαδή την αγωγή εκείνη που στόχο έχει τη μέριμνα για τη διάσωση της μοναδικότητας, της ενότητας και της ελευθερίας του ανθρωπίνου προσώπου, πιστεύοντας ότι έτσι εκπληρώνουν στο μέγιστο το κοινωνικό τους χρέος.
Γιατί η δυνατότητα της ελευθερίας δεν είναι απλά δυνατότητα εκλογής και ευθύνης, αλλά και δυνατότητα υπέρβασης των αντινομιών. Η ζωή λοιπόν μέσα σε ένα περιβάλλον που εμφορείται από τις αξίες της μοναδικότητας του κάθε προσώπου με σεβασμό και αγάπη προς το παιδί, με ενίσχυση των ικανοτήτων του και ενθάρρυνση στο ξεπέρασμα των αδυναμιών του, διαπλάθει ανθρώπους ικανούς να πάρουν, αλλά και να δώσουν, να μπολιάσουν την κοινωνία με ιδέες, να αγωνιστούν για την προαγωγή αξιών, να διαμορφώσουν δηλαδή πρόσωπα ικανά να ζήσουν και να ενταχθούν ως πρόσωπα.
?Πληροφορίες για τις σπουδές και τα επαγγέλματα στο Διαδίκτυο?
"Αν η πληροφορία που ψάχνουμε, υπάρχει κάπου σε ψηφιακή μορφή, θα τη βρούμε και θα την πάρουμε"
Το Διαδίκτυο ή Internet όπως είναι η διεθνής ονομασία του που έχει επικρατήσει, είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο ηλεκτρονικών υπολογιστών, οι οποίοι επικοινωνούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας ένα κοινό πρωτόκολλο επικοινωνίας, το TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol). Οι χρήστες του Διαδικτύου μπορούν εύκολα και γρήγορα να περιηγηθούν σε μια τεράστια βάση πληροφοριών, να αποστείλουν και να λάβουν αρχεία, να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, και γενικά να χρησιμοποιήσουν ένα πλήθος πολυάριθμων υπηρεσιών που έχουν στη διάθεσή τους.
ΠαγκόσμιοςΙστός (World Wide Web - WWW)
Δεν είναι λίγοι αυτοί που νομίζουν ότι οι όροι Διαδίκτυο και Παγκόσμιος Ιστός είναι ταυτόσημοι. Η αλήθεια είναι ότι ο Παγκόσμιος Ιστός (Wolrd Wide Web ή WWW) είναι ένα μέρος του Διαδικτύου. Αποτελεί όμως το μεγαλύτερο, το δημοφιλέστερο και το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κομμάτι του. Συγκεκριμένα, ο Παγκόσμιος Ιστός είναι το μέσο για την εύκολη ανάκτηση του τεράστιου όγκου πληροφοριών που διατίθενται μέσω του Διαδικτύου. Χρησιμοποιεί ένα από τα πρωτόκολλα του Διαδικτύου, το Hypertext Transfer Protocol (HTTP).
Ιστοσελίδα (web page)
Οι πληροφορίες του Παγκόσμιου Ιστού εμφανίζονται μορφοποιημένες με τη γλώσσα HTML (Hypertext Markup Language) σε μορφή ιστοσελίδων (web pages) και με την κατάληξη .htm ή .html. Υπάρχουν όμως και διαφορετικές μορφοποιήσεις ιστοσελίδων, όπως για παράδειγμα .php. Οι ιστοσελίδες μπορεί να περιέχουν εκτός από στατικό κείμενο, εικόνες, video, ήχο, κινούμενες εικόνες (animation), δυναμικό κείμενο κτλ. Πού βρίσκονται όμως όλες αυτές οι ιστοσελίδες;
Διακομιστής Ιστού (web server)
Κάθε ιστοσελίδα βρίσκεται με τη μορφή αρχείου σε κάποιον διακομιστή Ιστού (web Server). Οι διακομιστές Ιστού είναι ειδικοί υπολογιστές με ειδικό λογισμικό και κατάλληλες δικτυακές συνδέσεις, οι οποίοι επιτρέπουν τη διάθεση των ιστοσελίδων σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο χρήστης του Διαδικτύου που θέλει να δει μια ιστοσελίδα, τη ζητάει από τον διακομιστή Ιστού στον οποίο αυτή βρίσκεται, και ο διακομιστής Ιστού με τη σειρά του την στέλνει. Πώς γίνεται όμως η ζήτηση και η διάθεση των σελίδων;
Πρόγραμμα Περιήγησης (web browser)
Το πρόγραμμα περιήγησης ή αλλιώς ο web browser είναι ένα πρόγραμμα (πχ Netscape Navigator, Internet Explorer, Mozilla κτλ.), το οποίο χρησιμοποιεί ο χρήστης για να ζητήσει μια ιστοσελίδα από τον διακομιστή Ιστού που την περιέχει. Ο διακομιστής Ιστού λαμβάνει το αίτημα και εμφανίζει την ιστοσελίδα στο παράθυρο του προγράμματος περιήγησης του χρήστη. Πώς όμως καταλαβαίνει για ποιά ιστοσελίδα πρόκειται;
Διευθύνσεις Ιστού (Web Addresses)
Κάθε ιστοσελίδα χαρακτηρίζεται με μοναδικό τρόπο από τη διεύθυνσή της, ή αλλιώς το URL (Uniform Resource Locator) της. Το URL είναι αρκετό για να εντοπιστεί μια ιστοσελίδα που βρίσκεται σε έναν διακομιστή Ιστού οπουδήποτε στον κόσμο. Συνήθως αποτελείται από 5 μέρη: το πρωτόκολλο που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά της, το όνομα περιοχής (domainname) του διακομιστή Ιστού που την περιέχει, τη διαδρομή στο αρχείο της ιστοσελίδας και το όνομα του αρχείου της ιστοσελίδας. Για παράδειγμα, η διεύθυνση:
http://www.sch.gr/postings/publications.php
αποτελείται από τα εξής μέρη:
? http:// - χρησιμοποιείται το πρωτόκολλο μεταφοράς HTTP
? www - το όνομα του Web Server. Μπορεί να είναι οποιοδήποτε όνομα, αλλά το www είναι το όνομα που χρησιμοποιείται περίπου από το 90% των servers σήμερα.
? www.sch.gr - το όνομα περιοχής του διακομιστή Ιστού. Το τελευταίο μέρος δηλώνει το περιεχόμενο της σελίδας (πχ .com: εμπορικό, .edu: εκπαιδευτικό, .gov: κυβερνητικό, .org: μη κερδοσκοπικό) ή την χώρα (πχ .au: Αυστραλία, .gr: Ελλάδα).
? /postings/ - το όνομα του φακέλου που περιέχει το αρχείο της ιστοσελίδας.
? publications.php -το όνομα του αρχείου της ιστοσελίδας.
Τοποθεσία ιστού (web site)
Μια ομάδα ιστοσελίδων που αφορούν έναν ιδιώτη, μια επιχείρηση, έναν οργανισμό ή άλλες ομάδες αποτελεί μια τοποθεσία Ιστού ή ένα Web Site.
Υπερσύνδεσμος (hyperlink ή link)
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που διευκολύνουν την περιήγηση στον Παγκόσμιο Ιστό είναι η χρήση της δομής του υπερκειμένου (hypertext). Η ανάγνωση των πληροφοριών και η μετακίνηση μέσα στο υπερκείμενο γίνεται με τη βοήθεια των υπερσυνδέσμων (hyperlinks), οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία μιας ιστοσελίδας. Συνήθως πρόκειται για υπογραμμισμένο κείμενο με διαφορετικό χρώμα από το κείμενο της ιστοσελίδας, αλλά μπορεί να είναι και εικόνα. Αναγνωρίζεται από την μορφή που παίρνει ο δείκτης του ποντικιού όταν είναι επάνω του (γίνεται ένα «χέρι»).
Αξιολογώντας τα Στοιχεία που βρίσκετε στο Διαδίκτυο
Το διαδίκτυο είναι ένας αχανής χώρος πληροφορίας, ένα τεράστιο σύστημα συγκοινωνούντων δοχείων, στον οποίο η αναζήτηση αποτελεί ένα σχεδόν αυτοτελές επάγγελμα (datamining).
Αν κάποιος αποκτήσει πρόσβαση σε ένα από αυτά τότε μπορεί να έχει πρόσβαση, θεωρητικά τουλάχιστον, στα υπόλοιπα μέρη του συστήματος. Εμείς λοιπόν ψάχνουμε για αυτές τις χαραμάδες που θα μας επιτρέψουν να βγούμε ...στο φως.
Στις περισσότερες από τέσσερα δισεκατομμύρια σελίδες του, μπορεί κανείς να βρει διαμάντια αλλά και πολλή σαβούρα!
Το στερεότυπο ?η πληροφορία είναι δύναμη? θα σας οδηγήσει σίγουρα εκεί.
Πώς αξιολογούμε λοιπόν, το περιεχόμενο που συναντάμε στις αναζητήσεις μας; Η πασιφανής έλλειψη αντικειμενικότητας, όπως για παράδειγμα συμβαίνει σε σελίδες που παρουσιάζουν ακραίες απόψεις, δεν αρκεί, από μόνη της, για να κρίνουμε την ποιότητα της πληροφορίας. Συχνά, παρουσιάζονται φαινομενικά "αδιάσειστα στοιχεία" προκειμένου να υποστηρίξουν μια άποψη. Είναι απαραίτητο να κάνουμε μια πιο λεπτομερή εξέταση για να βγάλουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα σχετικά με την ποιότητα αυτών που διαβάζουμε.
Αξιολόγηση Στοιχείων, Βασικά Κριτήρια
?Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός?
Τα παρακάτω κριτήρια θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε σχετικά με την αξιοπιστία των ισχυρισμών μιας σελίδας.
Η διεύθυνση της σελίδας είναι ανάλογη του περιεχομένου της;
Στο Διαδίκτυο οι διευθύνσεις χαρακτηρίζονται από τα δύο η τρία γράμματα που βρίσκονται στο τέλος (μετά την τελεία) της διεύθυνσης. Έτσι κάθε κατάληξη υποδηλώνει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Οι διευθύνσεις που τελειώνουν:
· σε ".gov" είναι από κάποια κυβέρνηση η κυβερνητική υπηρεσία,
· σε ".mil" έχει στρατιωτική προέλευση,
· σε ".edu" η ".ac" η ".uni" είναι πανεπιστημιακές, των ΗΠΑ η πρώτη, της Αγγλίας και άλλων αγγλόφωνων χωρών η δεύτερη και της Γερμανίας, Αυστρίας κλπ η τρίτη.
· Οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί χρησιμοποιούν την κατάληξη ".org". Οι πληροφορίες που περιέχονται σε αυτές τις σελίδες μπορεί να είναι αξιόπιστες η όχι.
· Μια διεύθυνση που περιέχει το σύμβολο "~" ακολουθούμενο από ένα όνομα είναι πάντα προσωπική, ακόμα και όταν φιλοξενείται σε ένα serverκάποιας οργάνωσης, εταιρίας η πανεπιστημίου.
· Τέλος η περισσότερο διαδεδομένη είναι η ".com", η οποία αν και σημαίνει εμπορική (commercial), η χρήση της δεν περιορίζεται μόνο σας αυτό. Πολλές προσωπικές σελίδες ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
Πρόσφατα τα ακρωνύμια των διευθύνσεων αυξήθηκαν και συμπεριέλαβαν και τα ακόλουθα:
· ".arts" καλλιτεχνικό η πολιτιστικό περιεχόμενο,
· ".firm" εταιρίες,
· ".info" παροχείς πληροφοριών,
· ".nom" προσωπικές web σελίδες,
· ".rec" θέματα αναψυχής και διασκέδασης,
· ".store" εμπορία προϊόντων και υπηρεσιών και
· ".web" θέματα σχετικά με το Web
Τα διακριτικά που χαρακτηρίζουν κάθε χώρα και τον τύπο του Διαδικτυακού τόπου προσδιορίζονται με βάση την προδιαγραφή ISO 3166.
Ιδιοκτησία της webσελίδας
Όταν αναφερόμαστε στην ιδιοκτησία, δεν εννοούμε απαραίτητα το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη μιας web σελίδας. Η ανωνυμία αποτελεί ένα από τα ισχυρά στοιχεία του Web μια και παρέχει, μεταξύ των άλλων, τη δυνατότητα δημοσίευσης δεδομένων που δύσκολα θα παρουσιάζονταν επώνυμα. Όπως στην ζωή έτσι και στο Web κάθε ψευδώνυμο κερδίζει η χάνει αξιοπιστία ανάλογα με τα λεγόμενά του και την ιστορία του. Γίνεται αναφορά στο όνομα (ψευδώνυμο) κάποιου υπεύθυνου για το περιεχόμενο ατόμου; Αναφέρονται τα προσόντα η εμπειρία του συγγραφέα;
Σκοπός Ύπαρξης της
Κάθε web σελίδα έχει κάποιο σκοπό που υπάρχει (ψυχαγωγεί, μορφώνει, πουλάει, πείθει, ενημερώνει κλπ). Τόσο ο σκοπός της, όσο και το κοινό στο οποίο απευθύνεται πρέπει να κατονομάζονται. Βρείτε και διαβάστε το κείμενο που περιγράφει το σκοπό ύπαρξης της web σελίδας. Πρόσεξε την ύπαρξη τυχόν διαφημίσεων η χορηγών που μπορεί να επηρεάζουν το περιεχόμενο. Δείτε αν υπάρχει ταύτιση με άλλες ομάδες (πολιτικές, θρησκευτικές, κοινωνικές κλπ); Δηλώνεται ξεκάθαρα η απλά υπονοείται; Προσφέρεται η δυνατότητα επικοινωνίας, μέσω e-mail, φόρουμ κλπ για ερωτήσεις, παρατηρήσεις και σχόλια;
Το Περιεχόμενο
Ο τίτλος της σελίδας έχει σχέση με το περιεχόμενο; Ο όγκος του περιεχομένου δικαιολογεί την ύπαρξη της; Ποια είναι η σχέση περιεχομένου και διαφημίσεων; Υπάρχει πρωτότυπο περιεχόμενο; Το περιεχόμενο είναι επιφανειακό ή προχωράει σας βάθος; Το περιεχόμενο είναι ενημερωμένο; Αναφέρεται ο χρόνος που ενημερώθηκε για τελευταία φορά; Οι σελίδες έχουν ημερομηνία; Αναφέρονται οι πηγές των δεδομένων; Προσφέρει links προς αυτές; Τα κείμενα είναι καλογραμμένα; Παρουσιάζονται διαφορετικές απόψεις γύρω από το θέμα η χαρακτηρίζεται από δογματισμό - φανατισμό;
Εμφάνιση - Λειτουργικότητα
Η σχέση μεταξύ του σκοπού, του σχεδιασμού και της εμφάνισης καθώς και των μέσων που χρησιμοποιούνται στην παρουσίαση μπορεί να μας πει πολλά σχετικά με την ποιότητα μιας web σελίδας.
Πολλές φορές, η πομπώδης εμφάνιση, με παράθεση πολλών links (συνήθως χωρίς σχολιασμό) πάμπολλες φωτογραφίες και γραφικά και ελάχιστο περιεχόμενο, κραυγάζει τη φτώχεια της.
Η οργάνωση του περιεχομένου είναι ανάλογη του σκοπού που προτίθεται να εξυπηρετήσει και του κοινού στο οποίο στοχεύει; Οι πληροφορίες που περιέχει εντοπίζονται εύκολα; Τα διάφορα links, είτε εσωτερικά είτε προς τα έξω, λειτουργούν άψογα; Τα links είναι σχολιασμένα ή ξερές αναφορές; Κατεβαίνει γρήγορα η σελίδα στον υπολογιστή σας; Το κείμενο διαβάζεται εύκολα ή είναι φορτωμένο γραφικά; Η σελίδα έχει βραβευτεί; από ποιον;
Ρίξτε μια ματιά στο βιβλίο επισκεπτών, αν υπάρχει. Τι λένε οι επισκέπτες;
Αν η web σελίδα περιέχει ειδικά εφφέ η frames, υπάρχει πρόβλεψη για να είναι ορατή και από παλαιότερους browsers η αυτούς που διαβάζουν μόνο κείμενο ή έχουν αργή σύνδεση; Υπάρχει πρόβλεψη στον κώδικα για πρόσβαση από άτομα με ειδικές ανάγκες; Έχει ορθογραφικά η άλλα λάθη;
Επαλήθευση των Στοιχείων
Η επαλήθευση είναι αναγκαία για κάθε πληροφορία, είτε προέρχεται από "αξιόπιστη" πηγή είτε όχι. Οι απανταχού προπαγανδιστές --παράνομοι και μη-- έχουν αντιληφθεί τη δύναμη του Web. Έτσι θα συναντήστε καλοστημένες σελίδες εξαιρετικής αληθοφάνειας γεμάτες ανακρίβειες και ψέματα. Αντιπαραβάλατε τα δεδομένα με αυτά από άλλες σελίδες χρησιμοποιώντας τις μηχανές αναζήτησης. Ελέγξετε την ορθότητα και πληρότητα όλων των προβαλλομένων στοιχείων. Βρείτε πάντα περισσότερες αξιόπιστες πηγές που λένε τα ίδια και εξετάστε τις πηγές τους. Ελέγξτε web σελίδες και newsgroups αφιερωμένα στη επισήμανση φαύλων web σελίδων.
Γρήγορες Συμβουλές Αναζήτησης
Γρήγορες συμβουλές για αποδοτικότερες αναζητήσεις στο Διαδίκτυο.
Ιδέα |
Παράδειγμα |
Σημασία |
01. Χρησιμοποίησε ουσιαστικά η κύρια ονόματα για λέξεις - κλειδιά |
planet η planets |
Τα ρήματα, τα επίθετα, τα επιρρήματα κτλ αγνοούνται γιατί δημιουργούν ασάφεια. |
02. Βάζε 6 - 8 λέξεις κάθε φορά |
new, planet, planets, discovery, solar, system |
6 - 8, "έξυπνα επιλεγμένες", λέξεις - κλειδιά μπορούν να μειώσουν τον όγκο των αποτελεσμάτων έως και 99%! |
03. Χρήση του * αστερίσκου |
planet* η discover* |
Ο αστερίσκος λέγει στη μηχανή να ταιριάξει όλους τους χαρακτήρες που τον ακολουθούν. Αυξάνει την κάλυψη περισσότερο από 50% |
04. Βάζε συνώνυμα χωρίζοντάς τα με το OR (=η) |
discover* OR find |
Καλύπτει τους εναλλακτικούς τρόπους περιγραφής του ζητουμένου --απόφευγε το OR σε άλλες περιπτώσεις. |
05. Αν είναι δυνατό συνδύαζε τις λέξεις - κλειδιά σε φράσεις |
"solar system*" |
Όριζε τις φράσεις με εισαγωγικά --περιορίζουν τα αποτελέσματα μόνο σε αυτά που ταυτίζονται ΑΚΡΙΒΩΣ. |
06. Συνδύαζε 2-3 έννοιες σε κάθε αναζήτηση |
"solar system""new planet*"discover* OR find |
"Παίζοντας" με πολλαπλές έννοιες περιορίζεις και εστιάζεις τα αποτελέσματα με μία σχέση 100:1 |
07. Διάκρινε τις έννοιες με παρενθέσεις |
("solar system") ("new planet*") (discover* OR find) |
Ορίζει μοναδικές "έννοιες" και βάζει τη μηχανή να ψάξει από αριστερά προς τα δεξιά. |
08. Όριζε πρώτα από όλα το κυρίως θέμα |
("new planet*") (discover* OR find) ("solar system") |
Οι μηχανές αναζήτησης έχουν την τάση να βάζουν πρώτα στη λίστα τα αποτελέσματα που ταυτίζονται με τον πρώτο όρο της αναζήτησης |
09. Συνδύαζε τις έννοιες με τον όρο AND (=και) |
("new planet*") AND (discover* OR find) AND ("solar system") |
Ο όρος AND συνδέει την αναζήτηση --εξασφαλίζει τη σειρά αναζήτησης από αριστερά προς τα δεξιά και απλουστεύει τα αποτελέσματα |
10. Τέλος, κάνε αναζήτηση σε μία μηχανή η μία ΜΕΤΑ-Αναζήτηση χρησιμοποιώντας σύνταξη "Boolean" |
("new planet*") AND (discover* OR find) AND ("solar system") |
Η σύνταξη Boolean σου προσφέρει μεγαλύτερη σαφήνεια --οι ΜΕΤΑ-Αναζητήσεις αυξάνουν την κάλυψη της αναζήτησης έως και 3-4 φορές. |
Εισήγηση στην Ημερίδα : ?Ημέρες Σταδιοδρομίας? |
|
Εισηγητής : Μισαηλίδης Στέργιος Ειδικός Πληροφόρησης ΚΕ.ΣΥ.Π. Πάτρας |