Bγες ραντεβού με ένα κορίτσι που διαβάζει

Βγες ραντεβού μ? ένα κορίτσι που διαβάζει. Βγες με ένα κορίτσι που ξοδεύει τα λεφτά της στα βιβλία αντί στα ρούχα. Έχει προβλήματα με τις ντουλάπες της επειδή έχει πολλά βιβλία. Βγες με ένα κορίτσι που έχει λίστα με βιβλία που θέλει να διαβάσει.   Βρες ένα κορίτσι που διαβάζει. Θα καταλάβεις αν διαβάζει επειδή θα έχει πάντα ένα αδιάβαστο βιβλίο στην τσάντα της. Θα κοιτάει με αγάπη τα ράφια σε ένα βιβλιοπωλείο, θα είναι αυτή που θα βγάλει μια σιγανή κραυγή όταν βρει το βιβλίο που έψαχνε. Βλέπεις αυτό το κορίτσι που μυρίζει τα βιβλία σε ένα βιβλιοπωλείο με μεταχειρισμένα; Πρόκειται για αναγνώστρια. Δε μπορούν να αντισταθούν να μυρίσουν τις σελίδες, ειδικά αν έχουν κιτρινίσει.

Η συνέχεια εδώ

 

(πηγή: www.ligfo.gr)

Απόψε δεν έχουμε φίλους

Προσφάτως διάβασα το τελευταίο ? και πολυδιαφημισμένο ?  βιβλίο της Σοφίας Νικολαΐδου, «Απόψε δεν έχουμε φίλους». Ήταν στα υπόψιν για το καλοκαίρι, ωστόσο κάτι η περίληψη στο πίσω μέρος του βιβλίου, κάτι τα σχόλια που άκουσα? το έφεραν πολύ ψηλά στη λίστα με τα ?to be read?. Και δεν έκανα λάθος. Τολμώ να πω ότι πρόκειται για ένα υπέροχο βιβλίο. Με ενθουσίασε. Δε θα επιχειρήσω να κάνω κριτική (εννοώ αντικειμενική κριτική) θα πω την προσωπική μου γνώμη. Πριν το κάνω αυτό όμως, παραθέτω την περιγραφή από το οπισθόφυλλο:

Δεκέμβριος 2008: Πορείες και συνθήματα. Μια μεγάλη φωτιά σε μια μεγάλη σχολή. Και μια φράση που εκτοξεύεται με δύναμη: Απόψε δεν έχουμε φίλους.
Οκτώβριος 1981-1989: Ένας ανυποψίαστος -μα αποφασισμένος- ιστορικός ερευνά το απαγορευμένο θέμα των δωσίλογων και τις γερμανοφασιστικές οργανώσεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Από παντού, πέφτουν να τον φάνε.
1934-1944: Ναζιστική Γερμανία, κατεχόμενη Θεσσαλονίκη. Εβραίοι, Έλληνες, Γερμανοί. Μαυραγορίτες, κατηχητικά, φυλακές και συσσίτια. Προδότες και πατριώτες.

Ένα μυθιστόρημα για τρεις γενιές Ελλήνων που προσπαθούν να ζήσουν τη ζωή τους, την ώρα που η Ιστορία δείχνει τα δόντια της. Γονείς και παιδιά, φοιτητές, μαθητές, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, μπακάληδες και αλάνια, γιαγιάδες και υπάλληλοι, συνδικαλιστές και ουδετερόφιλοι μαθαίνουν μια και καλή πως πρώτα κοιτάς πού χύθηκε το αίμα σου και ύστερα διαλέγεις πλευρά.
Ποια είναι η σωστή και ποια η λάθος απόφαση, όταν ο κόσμος γύρω καίγεται;
Πώς τσακίζεται η θεωρία στην πράξη;
Και ποιος μας βεβαίωσε, παρακαλώ, πως αυτή η χώρα ποτέ δεν πεθαίνει;

Το βιβλίο καταπιάνεται με τρεις πολύ σημαντικές στιγμές της ελληνικής ιστορίας. Με φόντο αυτές τις στιγμές, που  ? λίγο εως πολύ ? καθόρισαν το μέλλον του τόπου μας, η κ Νικολαϊδου περιπλέκει αριστοτεχνικά χαρακτήρες, συναισθήματα, ανθρώπινες σχέσεις, βιώματα. Από παράγραφο σε παράγραφο αλλάζει εποχή, αλλάζει περιβάλλον, ωστόσο, χωρίς να μπερδεύει, καταφέρνει να καθηλώσει. Το περιβάλλον που πλάθει χαρακτηρίζεται καθαρά από τις ιστορικές συνθήκες της κάθε εποχής, και σε αυτό αναπτύσσονται και δραστηριοποιούνται οι ήρωες της. Στα συν του βιβλίου η γλώσσα της, η οικονομία έκφρασης, σαφώς η αφηγηματική της σύνθεση αλλά και η ζωντάνια που έχουν οι χαρακτήρες της ? σου δίνουν την αίσθηση πως πρόκειται για άτομα που έχεις γνωρίσει, που έχεις συναναστραφεί μαζί τους ή που έχεις ακούσει για αυτά. Παρόλα αυτά, δυσκολεύεσαι να πάρεις θέση, να ταυτιστείς με κάποιον ήρωα. Μιλάει για σύγχρονη ιστορία ? και στη σύγχρονη ιστορία δεν υπάρχουν ήρωες, δεν υπάρχουν καλοί και κακοί.

Την Νικολαϊδου δεν την ήξερα, χάρηκα όμως πάρα πολύ που τη γνώρισα. Όπως και χάρηκα που διάβασα αυτό το βιβλίο

(πηγή)

Η ιστορία της Μαλάλα

Μία μόλις 14χρονη ακτιβίστρια, που έκανε δημόσια εκστρατεία υπέρ της εκπαίδευσης των κοριτσιών, δέχθηκε πυρά και τραυματίστηκε, στο κεφάλι, στην κοιλάδα Σουάτ, στο βορειοδυτικό Πακιστάν. Η Μαλάλα Γιουσουφζάϊ δέχθηκε την επίθεση καθώς επέστρεφε στο σπίτι από το σχολείο της στην Μινγκόρα, την μεγαλύτερη πόλη της περιοχής.
 
Είχε γίνει γνωστή το 2009, γράφοντας ένα ημερολόγιο για την ζωή υπό τους Ταλιμπάν, που είχαν καταλάβει την κοιλάδα. Το ημερολόγιο δημοσιεύτηκε από το βρετανικό BBC και προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον.
 
Εκπρόσωπος των Ταλιμπάν στο Πακιστάν ανέλαβε, στο BBC, την ευθύνη για την επίθεση, επειδή, όπως είπε, η Μαλάλα ήταν υπέρμαχος του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους.
 
Η επίθεση στην έφηβη ακτιβίστρια έγινε πρώτη είδηση στο Πακιστάν. Η Μαλάλα είναι η πιο γνωστή μαθήτρια στη χώρα. Παρά την ηλικία της, τόλμησε να κάνει ό,τι λίγοι άλλοι: να επικρίνει δημοσίως τους Ταλιμπάν. Λόγω της στάσης της, κέρδισε αναγνώριση και θαυμασμό στο Πακιστάν, και στο εξωτερικό. Εχει εμφανιστεί στην κρατική τηλεόραση, και σε ξένα κανάλια, και έχει μιλήσει για το όνειρό της για ένα Πακιστάν, όπου θα κυριαρχήσει, στο μέλλον, η παιδεία.
 
Την επίθεση καταδίκασε ο πρωθυπουργός του Πακιστάν Ρατζά Περβέζ Ασράφ, ο οποίος έστειλε ελικόπτερο για να μεταφέρει την Μαλάλα σε νοσοκομείο, στην πόλη Πεσαβάρ.
 
Σύμφωνα με νοσοκομειακές πηγές, έχει διαφύγει τον κίνδυνο. Ενα άλλο κορίτσι, που ήταν μαζί της την ώρα της επίθεσης, τραυματίστηκε επίσης.
 
Η Μαλάλα ήταν μόλις 11 ετών, όταν άρχισε να γράφει το ημερολόγιό της, δύο χρόνια αφότου οι Ταλιμπάν κατέλαβαν την κοιλάδα Σουάτ, και διέταξαν να κλείσουν όλα τα σχολεία θηλέων.  Στο ημερολόγιο, το οποίο έγραφε με το ψευδώνυμο Γκουλ Μακάϊ για την υπηρεσία του BBC στη γλώσσα Ουρντού και μεταφράστηκε στην αγγλική, μίλησε για την σκληρή ζωή υπό τους ισλαμιστές Ταλιμπάν. Η πραγματική ταυτότητά της έγινε γνωστή μετά το 2009, όταν οι Ταλιμπάν εκδιώχθηκαν από την κοιλάδα. Αργότερα τιμήθηκε με εθνικό βραβείο για την γενναιότητά της.
 
Μια καυστική καταγραφή στο ημερολόγιο μιλάει για την απαγόρευση που επέβαλαν οι Ταλιμπάν στην εκπαίδευση των κοριτσιών. «Σήμερα ήταν η τελευταία ημέρα του σχολείου μας, και αποφασίσαμε να παίξουμε, για λίγο περισσότερο, στην παιδική χαρά. Πιστεύω ότι το σχολείο θα ξανανοίξει μια μέρα, αλλά την ώρα που έφευγα, το κοίταξα σαν να μην επρόκειτο να ξαναμπώ ποτέ εδώ».
 
Νωρίτερα είχε γράψει: «Είχα ένα τρομακτικό όνειρο χθες, με στρατιωτικά ελικόπτερα και τους Ταλιμπάν. Εχω τέτοια όνειρα από τότε που ξεκίνησε η στρατιωτική επιχείρηση στο Σουάτ. Η μητέρα μου ετοίμασε πρωινό, και έφυγα για το σχολείο. Φοβόμουνα να πάω, επειδή οι Ταλιμπάν έχουν βγάλει διαταγή που απαγορεύει σε όλα τα κορίτσια να πηγαίνουν στο σχολείο».
 
Από τότε έχει πει ότι θέλει να σπουδάσει νομικά, και να μπει στην πολιτική. «Ονειρεύτηκα μια χώρα όπου θα υπερισχύσει η παιδεία», έγραψε. Ο πατέρας της, δάσκαλος, και όλη η οικογένειά της την στήριξαν από την αρχή, και λένε ότι είναι πολύ υπερήφανοι για την Μαλάλα.
 
(από τον ημερήσιο Τύπο)

Alice Sommer

Η Alice ήταν μία πετυχημένη πιανίστα, της οποίας η ζωή άλλαξε για πάντα όταν το 1942 οδηγήθηκε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Μαζί της και ο γιος της ηλικίας 5,5 χρονών? Λόγω του εξαιρετικού της ταλέντου στο πιάνο, επέζησε. Οι Ναζί την χρειάζονταν για να τους ψυχαγωγεί παίζοντας πιάνο, αλλά και να συμμετάσχει σε φιλμ-προπαγάνδα που γύριζαν για τα μάτια του κόσμου.

Το βίντεο της συνέντευξης δεν έχει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης, οπότε μπορείτε να το παρακολουθήσετε στοpost του Anthonny Robbins, θα γράψω όμως εδώ τα αγαπημένα μου σημεία.
UPDATE: Τελικά το βίντεο το ενσωμάτωσα και εδώ στο τέλος του post, μετά από link που μου έστειλε η Maria Konteli που το εντόπισε και στο YouTube. Ευχαριστώ Μαρία!

?  Το εκπληκτικό πιάνο που ακούγεται σε όλη τη διάρκεια του βίντεο αλλά ιδιαίτερα ο Chopin στο ξεκίνημα. Είναι ίσως το πιο αγαπημένο μου κομμάτι κλασσικής μουσικής κι έτσι όταν πάτησα play και το άκουσα, ήξερα ότι έπρεπε να παρακολουθήσω το βίντεο με προσοχή.

? Σε ηλικία 104 ετών έγραψε βιβλίο με τίτλο ?A garden of Edem in hell? (Ο κήπος της Εδέμ στην Κόλαση) με τα απομνημονεύματά της και τις εμπειρίες της από το στρατόπεδο συγκέντρωσης. Όχι απλά επέζησε. ΕΖΗΣΕ και ακόμα ζει.

? ?Κοιτάζω τα καλά. Ξέρω τα άσχημα αλλά κοιτάζω τα καλά.?

? ?Ποτέ δε μίσησα τους ανθρώπους που μου το έκαναν αυτό (στρατόπεδο συγκέντρωσης). Όλοι μας, μερικές φορές είμαστε καλοί, μερικές φορές κακοί.?

? ?Ήμουν ευγνώμων και ευτυχισμένη.? (στο στρατόπεδο συγκέντρωσης)

? ?Η μουσική ήταν το φαγητό μας. Η μουσική μας κράτησε ζωντανούς.?

? ?Πάντα γελούσα. Καθόμουν στο έδαφος με το γιο μου και με έβλεπε να γελάω. Πώς μπορεί ένα παιδί να μη γελάει όταν γελάει η μαμά του;

(πηγή: aspaonline)